Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Yli 60 kg nainen kelpaa vain kaveriksi"

Lähettäjä: jeej 
Päivämäärä:   26.4.26 21:07:34

Nyt on somessa joku mies sanonut aloituksessa mainitun lauseen. Somessa on aika paljon tullut vastaan näitä juttuja, joissa naiset esittelevät kroppaansa ja kokoaan naureskellen tuolle jonkun miehen heittämälle lauseelle.

Minä en siis tiedä, mistä tuo on lähtöisin ja kuka tai ketkä ovat alunperin sanoneet, että yli 60-kiloisesta naisesta ei ole kuin kaveriksi.

Jos nainen saisi olla max 60-kiloinen, niin silloin miehillä ei ole mitään tietoa siitä, minkä näköinen tai kokoinen nainen on max 60-kiloinen. Tai sitten miehet haluavat lyhyen naisen, koska ovat itse niin epävarmoja omasta pituudestaan, ettei nainen saa olla kuin ehkä 160 tai 165 cm. Sitä pidempi on heidän lyhyydelleen (?) liian pitkä ja tulee alemmuuskompleksi...

Muistan myös setämiesten joskus hokeneen, että "yli 50-kiloinen nainen on lihava" ja nämä miehet eivät todellakaan ole vauvavuotensa jälkeen olleet lähelläkään aikuista naista, vaan heidän mielikuvansa "naisesta" on 14-16-vuotias korealaistyttö.

Minä olen 163 cm suomalaisnainen, paino vaihdellut aikuisvuosien mittaan 53-56 kilon välillä. En ole koskaan ollut edes 60-kiloinen, saati sen yli. Ja silti minuakin on haukuttu niin miesten kuin naistenkin toimesta pituuteni perusteella pikkutytöksi, kääpiöksi, vauvaksi ja taaperoksi ja painon perusteella tullut ihan täyslaidallisia siitä, miten tämä ei ole aikuisen naisen paino, "Minä olen/mun lapsi on viimeksi 10-vuotiaana ollut alle 60-kiloinen", anorektikko, alipainoinen, jne.

Tuollaisia kommentteja näkee ihan tälläkin foorumilla on puheena esim. ponien painorajat.

Pelkkä kilomäärähän ei kerro mitään ja painoindeksistäkään ei tiedä esim. ruumiinrakennetta, saati kehonkoostumusta tai ulkomuotoa.

Meitä alle 60-kiloisia naisia on paljon, emmekä välttämättä ole lähelläkään kauneusihannetta. Ja silti saatamme kuulla olevamme vääränlaisia, koska sitä ja tätä. En minäkään mikään missi ole, muttei ole onneksi tarvettakaan.

Miesten selostamat naisihanteet nyt ei ole lähelläkään oikeaa elämää, mutta minua ihmetyttääkin lähinnä se, miten myös naiset jaksavat halveksia toisten naisten vartaloita. Täälläkin saa todella monissa ketjuissa ihan karseita kommentteja jos joku mainitsee kokonsa. Toisia nimitellään valaiksi ja toisia vauvoiksi. Joten eikö edes naiset voisi lopettaa tämän toistensa haukkumisen ja halveksimisen? Jos naiset eivät halua haukkuja ja halveksuntaa miehiltä, niin miksi sitten harrastavat sitä itse?

Hauskintahan noissa haukkujissa on tosiaan se, ettei heille saa sanoa takaisin, koska muuten alkaa huuli väpättää. Joten voisitteko lopettaa toisten arvostelemisen ja haukkumisen koon perusteella?

Re: "Yli 60 kg nainen kelpaa vain kaveriksi"

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.26 21:08:47

Menikö ihon alle?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   26.4.26 21:10:10

Saa ne onnettomat miehet selostella vaikka ja mitä, skippaan kaikki sellaiset ohi enkä käytä aikaani ja katselukertoja niille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.26 21:10:13

Miehillä ei ole varaa laukoa tuommosia kommentteja. Naisilla on sentään varaa valita.

Päivämäärä:   26.4.26 21:11:08

Onhan tosiaan niitä gambialaisia.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   26.4.26 21:14:18

"Hauskintahan noissa haukkujissa on tosiaan se, ettei heille saa sanoa takaisin, koska muuten alkaa huuli väpättää."

Eli saarnaat sitä että muita ei saa haukkua ja sitten kuitenkin ivaat sitä että kun jotain haukkujaa ei saa haukkua takaisin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.4.26 21:18:32

"Eli saarnaat sitä että muita ei saa haukkua ja sitten kuitenkin ivaat sitä että kun jotain haukkujaa ei saa haukkua takaisin."

Vastaan sanominen tai oman kannan perustelu ei ole kenenkään haukkumista. Eri mieltä saa olla, mutta sen voi tehdä ihan rakentavaan sävyyn. Tässä aloittajan tapauksessa uskoisin, ettei tuon kilomäärän asettaja ole juurikaan tietoinen, minkä näköinen on minkäkin painoinen ihminen.

Päivämäärä:   26.4.26 21:22:02

Eikö se vaan ole hyvä että tuollaiset erottaa jo kaukaa?

Päivämäärä:   26.4.26 21:22:14

Jep, oli kyllä helevetin kiva kasvaa näiden "nainen ei saa painaa yli 50kg" -asenteiden keskellä 180-senttiseksi naiseksi.

Lähettäjä: --3 
Päivämäärä:   26.4.26 21:28:26

Kannattaako noille suoda noin paljon ajatusta? Mitä väliä sillä on, mitä joku Matti 60v kirjoittaa somessa?

Sitä paitsi, kai jokainen saa tykätä mistä haluaa. Jos joku mies tykkää hoikista ja pienistä naisista, niin kai hänellä saa olla mieltymyksensä. Onhan monilla naisillakin mieltymyksensä, esim. moni ei haluaisi itseään lyhyempää miestä tai ei halua hoikkaa ja pientä miestä.

Ihmisiä haukutaan milloin mistäkin. Ikäväähän se on, mutta mitä enemmän asiasta tekee numeroa, sen enemmän niitä haukkujiakin tulee vastaan. Kun elää omaa elämäänsä eikä anna liikaa painoarvoa muiden sanomisille ja vähentää somen käyttöä, huomaa ettei niitä haukkujiakaan ole enää niin paljoa.

Lähettäjä: Tiffania 
Päivämäärä:   26.4.26 21:32:25

”Minä olen 163 cm suomalaisnainen, paino vaihdellut aikuisvuosien mittaan 53-56 kilon välillä. En ole koskaan ollut edes 60-kiloinen, saati sen yli. Ja silti minuakin on haukuttu niin miesten kuin naistenkin toimesta pituuteni perusteella pikkutytöksi, kääpiöksi, vauvaksi ja taaperoksi ja painon perusteella tullut ihan täyslaidallisia siitä, miten tämä ei ole aikuisen naisen paino, "Minä olen/mun lapsi on viimeksi 10-vuotiaana ollut alle 60-kiloinen", anorektikko, alipainoinen, jne.”

Hauskaa miten erilaisia kommentteja ihmiset saa. Olisipa minullakin tuo ongelma mielummin. Minua 50-52 kg painoista taas on haukuttu vain tässä koossani liian isoksi. Erityisesti lajissa mitä harrastan 50 kg on aikalailla maksimi mitä naisen muka kuuluisi olla (moni on painavampi, mutta sitä ei saa ääneen mainita tai käsketään dieetille). Ja esim oma äitini huomauttelee, että olen nykyään pullea. Kun olin kevyempi, niin silloin sain kehuja siroudestani, vaikka voin oikeasti tosi huonosti niin fyysisesti kuin henkisestikin siinä koossa ja olin aliravittu.

Päivämäärä:   26.4.26 21:34:01

Ällö: yleensä ihmiset käyttää ilmaisua "sanoa takaisin" juurikin silloin kun kyseessä ei ole mitään rakentavaa vaan tyyliin "no ootko itse katsonut peiliin". Myös tuo lopun "alkaa huuli väpättää" on juurikin sellainen ylimielinen kommentti, kun on itsekin sorruttu asiattomuuteen ja vastapuoli loukkaantuu.

Lähettäjä: hummaniheippaa 
Päivämäärä:   26.4.26 21:40:47

Faktat ovat faktoja.Ennen nopeasti laskettiin ihannepaino pituuden sentit miinus 110. En ole laiha ,mutta vain raskauden aikana ylittänyt tämän rajan.Juon punaista maitoa ja syön kunnon ruokaa, en mitään vähäkalorista.Hyvä ruoka riittää.
Totuus on ,että suuri osa suomalaisista syö enemmän kuin kuluttaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.4.26 21:41:01

Kiva, jos joku haluaa olla tuon miehen kaveri. Hän saa seurustella sellaisen ihmisen kanssa, millaisen haluaa, ja joo, tietysti sen toisenkin tulee olla suostuvainen.

Mutta tuosta takaisin sanomisesta: joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.

Päivämäärä:   26.4.26 21:41:32

Hyvä vaan että pitävät tuon asenteen, tietääpähän heti vältellä! Ei selvästi ole erityisen välkky.

Päivämäärä:   26.4.26 21:52:53

Lukiko teistä kukaan aloitusta loppuun asti..?

Pointti oli se, että miksi naiset haukkuvat toisiaan ja miksi naiset eivät voi lopettaa toistensa haukkumista ja halveksimista.

Kun niissä ketjuissa naiset nauravat, että "Aika olematon olisin alle 60-kiloisena ja 178-senttisenä", tulevat muut NAISET sinne haukkumaan heitä läskeiksi, kun painoa on 80 kiloa. Vaikka kyseiset naiset ei edes mitään läskejä ole, heillä vaan sattuu pituuttakin olemaan yli 170 cm ja lihasta enemmän kuin keskivertomiehellä, eli naiseksi ei kovinkaan paljon...

Päivämäärä:   26.4.26 21:53:46

"Eli saarnaat sitä että muita ei saa haukkua ja sitten kuitenkin ivaat sitä että kun jotain haukkujaa ei saa haukkua takaisin."

Puolustautuminenhan on ihan sallittua, joten miksi heillä on oikeus sanoa toisille rumasti, mutta heille ei saa sanoa takaisin, koska muuten alkavat itkeä ja syyttää kiusaamisesta. Tarkoitan sitä, että jos joku nimittää minua anorektikoksi / pikkutytöksi / vauvaksi, niin kysyisin, että "Pitääkö olla sinun kokoisesi, että on normaalipainoinen / aikuisen kokoinen / aikuinen". Tai tokaisisin, ettei tarvitse olla iso ollakseen aikuinen. Onko se siis haukkumista tai ivaamista?

Päivämäärä:   26.4.26 21:56:34

Vastasin jo Ällölle, lue siitä.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   26.4.26 21:59:26

Noihin kommenttien pohtimiseen miesten suusta ei kannata kovin paljon aikaansa uhrata. Mitä väliä jonkun nobodyn kommenteilla loppupeleissä edes on? Ei mitään.

Päivämäärä:   26.4.26 22:01:38

"Myös tuo lopun "alkaa huuli väpättää" on juurikin sellainen ylimielinen kommentti, kun on itsekin sorruttu asiattomuuteen ja vastapuoli loukkaantuu."

Tuon huulen väpättämisen otin ihan tosielämästä. Eräs pullea työkaveri kommentoi joka päivä hoikan kollegansa ruoka-annoksia (syö todella paljon) ja hoikkuutta. Siis aivan joka päivä ja joka tauolla. Aina sanomassa, että on liian laiha ja ihmetteli, että miten voi syödä noin paljon ja olla silti noin laiha. Lopulta kollega sanoi "Sinulta kun pari kiloa saisi", jonka seurauksena tämä pulleampi alkoi itkeä ja valitti pomolle ja liittoon, että häntä työpaikkakiusataan. Onneksi tilanteelle oli paljon todistajia, myös sille monta vuotta kestäneelle hoikkuuden ja syömisen kommentoinnille ja jatkuvalle alipainoiseksi nimittelylle, niin homma ei edennyt ja tuo pulleampi kollega sai itse varoituksen siitä, että voisi jättää kollegansa rauhaan.

Se kyseinen "ihan anorektikko" kollegani oli 170 cm 62 kg. BMI 21,45, eli ei lähelläkään alipainoa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.4.26 22:03:39

Miten hitossa ihmiset tietävät työkavereidensa ja painot BMI:t???

Lähettäjä: Eija 
Päivämäärä:   26.4.26 22:04:18

Yhtä lailla naiset rutisevat ettei lyhyt mies kelpaa. Lyhytkasvuisilla miehillä lienee hiukkasen hankalaa.

Päivämäärä:   26.4.26 22:04:37

"Vastasin jo Ällölle, lue siitä."

Annoin ihan konkreettisen esimerkin siitä, mitä tarkoitin takaisin sanomisella ja mistä keksin tuon huulen väpättämisen. Luitko ne läpi?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   26.4.26 22:06:11

Hummaniheippaa: voi kauhea miltä näyttäisin 168cm pituisena 58kg painoisena! Tavoitepainoni on 72kg ja se hankitaan salilla. Treenaan 3*viikossa lihaskuntoa ja ihan siitä syystä että kun painoin sen 62kg mulla ei ollut takapuolta. Eikä voimaa.

Tiiättekö, on oikeesti sairaan siistiä pystyä itse vierittelemään pyöröpaaleja mäkeä ylös kun ennen siihen tarvittiin kaksi henkilöä. Tai siirtämään jotain tosi raskasta. Mulla ei voi olla muhkeaa lihaksikasta pehvaa niin että painan 58kg :D

Miehet on joskus kyllä ihan idiootteja. Miksi pitää saada vaatehenkarin kokoinen nainen.

Päivämäärä:   26.4.26 22:07:03

"Miten hitossa ihmiset tietävät työkavereidensa ja painot BMI:t???"

En minä juuri kenestäkään tiedäkään. Mutta tuo yksi jatkuvasti toisen silmätikkuna oleva kertoi pituutensa ja painonsa niin monta kertaa noiden haukkumisvuosien aikana, että jäi mieleen. BMI:n laskin ihan itse äsken laskurilla, ettei tänne tule 20 kommentoijaa räkyttämään, että "NO MINKÄ KOKOINEN SE SITTEN OLI JA OLIKO SE ALIPAINOINEN????".

Päivämäärä:   26.4.26 22:09:41

Olen 150-senttinen ja hyvin pyöröpaalit kulkevat normaalipainoisena.

Päivämäärä:   26.4.26 22:12:18

On sulla aloittaja vaikeaa.

Itse sorrut tylyilyyn muille ja sitten jeesustelet että ei niin saa tehdä.

Ehkä sunkin kannattaa vaan hankkia sisältöä elämääsi.

Lähettäjä: ltt 
Päivämäärä:   26.4.26 22:15:19

"Lukiko teistä kukaan aloitusta loppuun asti..?"

:DDD
Luuletko oikeasti että täällä kukaan osaa tai viitsii lukea yhtään mitään? Suurimmalle osalle tärkeintä on päästä pätemään ja haukkumaan aloittaja :DD

Päivämäärä:   26.4.26 22:17:13

"Itse sorrut tylyilyyn muille ja sitten jeesustelet että ei niin saa tehdä."

Luetteletko ne kommentit joissa olen tylyillyt muille?

Päivämäärä:   26.4.26 22:24:38

Kuten jo Ällölle vastasin. Lue siitä.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   26.4.26 22:26:16

” Olen 150-senttinen ja hyvin pyöröpaalit kulkevat normaalipainoisena.”

Mikä oli tämän kommentin tavoite? Dissata naisia jotka valitsevat lihaskunnon laihuuden sijasta painon kustannuksella? Toivottavasti tuli parempi mieli. Pistä muuten yhteystiedot, haluan palkata sut meille töihin jos noin pippurisena pistät ne pyöröpaalit tonne hallin puolelle ylämäkeen kynnyksen yli, yksin.

Päivämäärä:   26.4.26 22:27:52

"Kuten jo Ällölle vastasin. Lue siitä."

Niin? Huomasitko, että minä kommentoin sitä, mitä olit Ällölle vastannut. Luitko sitä? Joten missä kommenteissani minä tylyilen?

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   26.4.26 22:30:28

Joo ei osaa lukea.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   26.4.26 22:36:49

Ihan aiheen vierestä, mutta aloitukseen pitäisi aina väliin laittaa "jos luit tähän asti. kirjoita vastauksesi alkuun __". Jos vastauksen alussa ei ole niitä vaadittavia sanoja niin ei kommenttiaan voisi lähettää. Tuossa viivan kohdalla voisi siis olla joku aiheeseen liittymätön sana tai numero. Auttaisiko se kommentoijia lukemaan aloituksen ja kommentoimaan vasta sitten?

Itse aiheeseen: On minullakin tullut instassa ja threadsissa vastaan noita videoita ja postauksia. Niistä tosiaan huokuu ettei kukaan tunnu nykyään tietävän miltä näyttää max. 60-kiloinen nainen.

Minulla menee päinvastoin kuin aloittajalla. Olen jotain 54-kiloinen 162-senttinen. Mahani on aika paksu, turpoaa kaikesta ja lisäksi vyötäröni on tikkusuora ja vy ainakin 80 cm. Siksi vyötäröni onkin todella ison näköinen ja minua luullaan usein 70-kiloiseksi, muttei siltikään moni kai pidä minua lihavana. Ehkä senkin takia moni ajattelee että on tosiaan pikkulapsen kokoinen jos on alle 60-kiloinen. Vaikka minä alitan sen reilusti vaikka näytänkin paksulta...

Päivämäärä:   26.4.26 22:38:19

Et tylyile tässä ketjussa ja minä en ole edes puolella sanalla niin väittänyt. Kommentoin vain sitä mielikuvaa minkä aloituksesta saa. Joten, ehkä voit jo päästä yli siitä että joku ei nyt ollutkaan kanssasi samaa mieltä. Vaikutat todella vittumaiselta mielensäpahoittajalta joka kyllä saa "sanoa takaisin" kaikille mitä sylki suuhun tuo mutta muiden pitää olla kaikille vaan kivoja.

Ja ennenkuin alat inttämään enempää (mikä on muuten todella rasittavaa) niin tuo mielikuva tulee mm näistä:

"Lukiko teistä kukaan aloitusta loppuun asti..?"

Esim minähän kommentoin nimenomaan loppua...Mutta kun kulkee nokka pystyssä ja kokee itsensä muita paremmaksi, niin eihän sitä nyt tarvi ottaa huomioon...

"Luitko ne läpi?"
"Luetteletko ne kommentit joissa olen tylyillyt muille?"
"Niin?"
"Luitko sitä?"
"Joten missä kommenteissani minä tylyilen?"

Aivan hemmetin rasittava ihmistyyppi.

Lähettäjä: Scg 
Päivämäärä:   26.4.26 22:39:07

"Miehet on joskus kyllä ihan idiootteja. Miksi pitää saada vaatehenkarin kokoinen nainen."

Sen takia, että sellaista naista on helpompi alistaa, hakata ja kontrolloida.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   26.4.26 22:40:18

Olen 169-senttinen ja painan päivästä riippuen n. 55 kg ja olen hoikka. Useat miehet eivät pidä minua varteenotettavana kumppanina kroppani perusteella: olen ruumiinrakenteeltani pulkannaru, ja jos minulla olisi yhtään, siis YHTÄÄN tissiä, persettä tai mitään naisellisiksi määriteltyjä piirteitä kropassa, olisin heittämällä yli 60-kiloinen olematta yhtään tämän "läskimpi". Mitähän yksisarvisia nuo miehet ovat vailla?

Olen siis onnellisesti parisuhteessa ihan normaalin, jopa hyvännäköisen ja mukavan miehen kanssa ja pidän itsestäni tällläisenä kuin olen, joten tämä ei ole katkeraa tilitystä, vaan ihmettelevää komppausta aloitusviestiin.

Päivämäärä:   26.4.26 22:44:15

Mmm: olet todella topakka ja pippurinen, mutta tiedätköhän sä nyt yhtään, paljonko minun palkkani on...? Tämä tila ei ole pääelinkeinoni vaan kotini.

Päivämäärä:   26.4.26 22:53:57

Eikös tuo ollut vastapalloon siihen naisten "alle 180cm kelpaa vain kaveriksi". Mutta eihän sitä nainen ymmärrä.

Päivämäärä:   26.4.26 22:55:07

Joo: Luehan ensin ketju alusta loppuun ja hauku vasta sitten minua.

Kommentoit minulle "Eli saarnaat sitä että muita ei saa haukkua ja sitten kuitenkin ivaat sitä että kun jotain haukkujaa ei saa haukkua takaisin."

Ällö vastasi tuohon ihan asiallisesti:

"Vastaan sanominen tai oman kannan perustelu ei ole kenenkään haukkumista. Eri mieltä saa olla, mutta sen voi tehdä ihan rakentavaan sävyyn. Tässä aloittajan tapauksessa uskoisin, ettei tuon kilomäärän asettaja ole juurikaan tietoinen, minkä näköinen on minkäkin painoinen ihminen."

Sinä vastasit Ällölle aika paskamaiseen sävyyn:

"Ällö: yleensä ihmiset käyttää ilmaisua "sanoa takaisin" juurikin silloin kun kyseessä ei ole mitään rakentavaa vaan tyyliin "no ootko itse katsonut peiliin". Myös tuo lopun "alkaa huuli väpättää" on juurikin sellainen ylimielinen kommentti, kun on itsekin sorruttu asiattomuuteen ja vastapuoli loukkaantuu", vaikka kumpikaan meistä, Ällö tai minä, emme ole sanoneet, että takaisin sanottaisiin rumasti.

Minä taas vastasin tuohon ivaamisväitteeseesi:

"Puolustautuminenhan on ihan sallittua, joten miksi heillä on oikeus sanoa toisille rumasti, mutta heille ei saa sanoa takaisin, koska muuten alkavat itkeä ja syyttää kiusaamisesta. Tarkoitan sitä, että jos joku nimittää minua anorektikoksi / pikkutytöksi / vauvaksi, niin kysyisin, että "Pitääkö olla sinun kokoisesi, että on normaalipainoinen / aikuisen kokoinen / aikuinen". Tai tokaisisin, ettei tarvitse olla iso ollakseen aikuinen. Onko se siis haukkumista tai ivaamista?"

Johon sinä vastasit:

"Vastasin jo Ällölle, lue siitä."

vaikka se Ällölle vastaamasi oli pelkkää oletusta, joka meni päin persettä, eikä edes vastannut siihen mitä sinulta kysyin, koska olit väärässä.

Tuon jälkeen annoin ihan konkreettisen esimerkin siitä, missä tilanteessa joku on sanonut takaisin, ja kiusaajalla alkanut huuli väpättää.

Sen jälkeen sinä haukuit minua, että minun pitäisi hankkia sisältöä elämääni ja

"On sulla aloittaja vaikeaa.
Itse sorrut tylyilyyn muille ja sitten jeesustelet että ei niin saa tehdä."

Pyysin sinua luettelemaan ne kommentit, joissa olen tylyillyt muille, johon jankutit vastanneesi Ällölle. Vaikka se mitä Ällölle olit vastannut, oli oletusta ja meni päin persettä.

Sen jälkeen sinä vastaat:

"Et tylyile tässä ketjussa ja minä en ole edes puolella sanalla niin väittänyt."

Hetkinen... Mutta sinähän väitit klo 22:12:18 kirjoittamassasi kommentissa, että minä tylyilen muille? Mutta sitten en tylyilekään, kun pyydän sinua kertomaan, missä olen tylyillyt ja miten?

Kuitenkin sinulla on pokkaa haukkua minua vttumaiseksi, mielensäpahoittajaksi ja rasittavaksi, vaikka kommenttiesi perusteella annat itsestäsi tuollaisen kuvan. Eli miten meni noin niinku omasta mielestäsi?

Vaikka kommentoitkin aloituksen loppua, taisi sinulta kuitenkin jäädä se olennaisin lukematta.

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   26.4.26 22:56:51

"Miksi pitää saada vaatehenkarin kokoinen nainen."

Varmaankin siksi, että sen kokoisen naisen vaatteita mahtuu paljon pesukoneeseen ja vaatekaappiin. Ne vievät huomattavasti vähemmän tilaa kuin XXL-kokoisen naisen vaatteet. Ja naisillahan on paljon vaatteita.

Muuta syytä en keksi :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.