Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onneks huomenna pääsee töihin

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   26.4.26 19:06:17

Kyllä voi lapsellisen ihmisen elämä olla tylsää.
Mies ollu koko viikonlopun töissä, ite oottanu perjantaista asti että pääsee töihin.
Heräät, syöt, siivoat, ruokaa, ulos, ruokaa, mitä sitä keksis, iltapala ja vihdoinkin nukkumaan.
Miten muut lapselliset saa viikonloput kulumaan ilman sekoamista ja hirveää ahdistusta.

Re: Onneks huomenna pääsee töihin

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   26.4.26 19:40:58

Vain mielikuvitus on rajana. Itse teet elämästäsi tylsää.

Päivämäärä:   26.4.26 19:49:02

Hmm, kyllä nuo lapset on rajana.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   26.4.26 19:50:52

Selitäpä miten lapset rahoittavat yhtään mitään tekemistä?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   26.4.26 19:52:24

No niiden lasten kanssa olemisesta ja elämän eväiden opettamisesta kuuluu nauttia, eihän heitä muuten kannata tähän maailmaan hankkia.. että lasten kanssa ja lasten ehdoilla, niin ne vkl:t pitää kulua oli mies töissä tai ei ;)

Päivämäärä:   26.4.26 19:55:54

En voi käydä tallilla, ystävillä, kaupoissa, lenkillä, teatterissa, elokuvissa, katsoa elokuvaa, levätä, lukea kirjaa, kutoa, opiskella, tässä tällainen pintaraapaisu asioihin mitä en voi tehdä.
Enkä oikein keksi mitään mitä tehdä lasten kanssa.

Päivämäärä:   26.4.26 19:58:32

LähettäjäMaija 

Päivämäärä26.4.26 19:55:54

En voi käydä tallilla, ystävillä, kaupoissa, lenkillä, teatterissa, elokuvissa, katsoa elokuvaa, levätä, lukea kirjaa, kutoa, opiskella, tässä tällainen pintaraapaisu asioihin mitä en voi tehdä.

Mä olen sujuvasti pystynyt tekemään noita kaikkia lasten kanssa.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   26.4.26 20:00:20

Ja lapsia piti saada koska?

Lähettäjä: Pottu 
Päivämäärä:   26.4.26 20:06:57

Minkä ikäisiä ja kuinka monta? Onhan se selvää että voi olla hankalaa, jos on useampi ja ovat kovin pieniä. Mutta lapset on tehty ja niiden ehdoilla eletään. Ja tekemistä kyllä löytyy jos vaan haluaa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   26.4.26 20:07:16

Mä olen sujuvasti pystynyt tekemään noita kaikkia lasten kanssa.
...niin myös minä. Aloittaja on joko lastenvihaajavela huudatusketjua kyhäämässä, tai sitten avuton kitisijä.

Päivämäärä:   26.4.26 20:08:34

Ei minun lapset ollut rajana, kaikki nuo onnistunut. Toiset vaan heittäytyvät saamattomiksi ja syyttävät lapsia. Eikä niitä lapsia pidä tehdä jos niiden kanssa ei halua aikaa viettää. Minulle aika lasten kanssa on aina ollut arvokasta ja parasta vapaa-ajan viettoa.

Päivämäärä:   26.4.26 20:09:53

Luulin että ne olis kivoja.
Toiset saa ilmeisesti näistä jotain iloa ja sisältöä elämään. Muta ilmeisesti mulla oli jo ihan kiva elämä ennen lapsia.
Miten voi käydä ratsastamassa kun on lapset mukana, lapset tuskin jaksaa (tai pääsee edes katsomaan) aikuisten elokuvia, kaupassa käyminen on aikamoinen selviytymistarina, hirveesti ei tartte vaatteita sovitella, lepääminen, opiskelu, kutominen on kyllä lähes mahdotonta lasten kanssa, toki jos riittää että sitä tekee 3min pätkissä ja kavereita kunnioitan sen verran etten mene heidän kanssaan mihinkään kun lapset on mukana. Tai jos näitä yrittää tehdä, niin ei se ole laadukasta eikä mielekästä.
No "lenkillä" voi käydä, jos 3km lenkki reilussa tunnissa on jonkun mielestä lenkki.

Lähettäjä: Purjo 
Päivämäärä:   26.4.26 20:09:57

Mut ainakin sä tiedät jotain elämästä.

Päivämäärä:   26.4.26 20:13:51

Lapsi parat. Mutta provohan tämä on. Toki harmillista, että ihan oikeasti on noin huonoja vanhempia olemassa ja vielä huonompiakin.

Päivämäärä:   26.4.26 20:17:14

Aloita nyt sitten vaikka siitä, että kasvatat ne lapset tavoille ensin.

Opeta lapsi pyöräilemään, mikä on ihan perustaito, niin viidenkin kilometrin lenkki sujuu ihan näppärästi.
Ja pienin tietenkin juoksurattaisiin.

Lähettäjä: je 
Päivämäärä:   26.4.26 20:18:27

Lapsiparat kun on noin hirveä äiti.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   26.4.26 20:21:16

Niitä pitää kasvattaa että niiden kanssa voi tehdä asioita. Jos vain seisoo tumput suorina ja ihmettelee niin varmasti on vaikeaa.

Päivämäärä:   26.4.26 20:25:08

Ei tässä nyt kasvatuksesta ole kyse. Ei vaan kiinnosta tehdä koko viikonloppu asioita vähän kuin puolivaloilla, asioita on ympärillä, mutta niihin ei pääse käsiksi kun on pari jarrua mukana.
Töissä pystyy vapaasti ja aktiivisesti tehdä mielekkäitä asioita, niin ärsyttää kun arkielämä on niin tylsää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.26 20:31:18

"No "lenkillä" voi käydä, jos 3km lenkki reilussa tunnissa on jonkun mielestä lenkki"

Minkä ikäisiä ne lapset on? Iske rattaisiin ja juokse itse, tai isommat opeta pyöräilemään kun sinä juokset.

Oletko kysynyt niiltä kavereilta haittaako joskus nähdä vaikka lapset olisivatkin mukana? Itse välillä jopa lainaan kavereideni lapsia harrastuskavereiksi kun en omia voi saada. Niin ei minua haittaa jos ovat välillä mukana kun nähdään, joskus se voi olla jopa kivaa.

Lapsille sopivissakin elokuvissa on paljon sellaisia joita monet aikuisetkin tykkää katsoa.

Jos on noin kamalaa viettää aikaa omien lasten kanssa, miksi et palkkaa niille hoitajaa? Saisivat lapsetkin laadukkaampia päiviä elämäänsä jos joku vaikka haluaisi tehdä heidän kanssaan jotain :)

Päivämäärä:   26.4.26 20:34:48

Vaihda tekemiset sellaiseksi mitä voit tehdä lasten kanssa. Kai tiesit lapsia hankkiessa, että ihan kaikki ei onnistu samalla tavalla kuin ennen, kun lapset pieniä.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   26.4.26 20:50:39

Yksin kotona, niin koko ajan on joku vinkumassa jotain tai tappelevat. Vähintään pitävät meteliä, joten keskittyminen vaikka lukemiseen on vaikeaa. Ruoat ja aikataulut menee kaikki niitten lasten ehdoilla. Jatkuvasti aikataulu päällä miloin ruokaa ja nukkumaan. Sotkevat vaan ja kitisevät, jos laitat tekemään jotain. I feel you.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   26.4.26 20:51:56

Vähän samantyylistä mietettä täälläkin ollut tänään. Toki pari pettymystä ja takatalvi vahvisti ajatuksia. Onneksi suurimmaksi osaksi yleensä menee hyvin. Taaperolla joku tahtoikä pahimmillaan kun juoksee karkuun ym..

Päivämäärä:   26.4.26 20:55:09

Onneksi aina pystyy vinkumaan hötölässä vaikka lapset estävät muuten omat tekemiset.

Päivämäärä:   26.4.26 21:00:37

No tää takatalvi varmasti vaikutti siihen että tämä viikonloppu on ihan surkea. Eilen oli niin kurja keli ettei tehnyt mieli ulkoilla ja tänään ollut kylmä. Lapsetkin varmasti tylsistyneitä kun on oikeasti ollut kaikille tosi tylsä viikonloppu.
Täällä roikkumiseen on nyt aikaa kun toinen nukkuu ja toinen katsoit tv;tä, vihdoinkin on ilta.

"Vaihda tekemiset sellaiseksi mitä voit tehdä lasten kanssa. Kai tiesit lapsia hankkiessa, että ihan kaikki ei onnistu samalla tavalla kuin ennen, kun lapset pieniä."
Joo tiesin, mutta pieni toivonkipinä oli että jotain olisi voinut jatkaa.

Päivämäärä:   26.4.26 21:03:46

”Joo tiesin, mutta pieni toivonkipinä oli että jotain olisi voinut jatkaa.”

Eli syy ei ole lasten vaan kelvottoman isän, joka hoitaisi lapsia niin että voit tehdä välillä omia juttuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.