Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen sairastunut lorvikatarriin :(

Lähettäjä: Purjo Petteri 
Päivämäärä:   26.4.26 17:52:26

Kaikkea pitäis tehdä, mutta ei huvita tehdä yhtään mitään. Keittiö on sekaisin. Kesään on pitkä aika, odottelen mökille pääsyä. Exä vittuilee wa:ssa, sekopää on löytänyt uuden. Depressio-oireita, aloitin mirtatsapinin, mutta laiskottaa vaan... Pitäis vissiin voittaa lotossa, mutta ehtiiköhän sitä kuolla ennen miljoonavoittoa. Töitä ei oo eikä liikaa rahaa, autokin rikki...

Re: Olen sairastunut lorvikatarriin :(

Lähettäjä: laiskamato 
Päivämäärä:   26.4.26 17:58:10

Onnittelut että nyt vasta, mulla ollu syntymästä :D

Re: Olen sairastunut lorvikatarriin :(

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.4.26 18:42:49

Prokrastinaatiota parhaimmillaan. Olen itsekin ajoittain mestari tuossa, mutta kyllä vaan sitä on ajan myötä oppinut, että asiat on vaan pakko tehdä, niin niitä sitten on edistettävä jotenkin. Asioiden miettiminen pienemmissä osissa ja itsensä palkitseminen voisi auttaa? Älä mieti kokonaisuutta, vaan koeta palasteöla vaikka se keittiön siivous. Tiskaa nyt vaikka lasit, pidä tauko, tiskaa lautaset ja ruokailuvälineet. Pidä pidempi tauko. Sitten tiskaa kattilat yms.

Omalla kohdalla esimerkiksi laajojen tehtävien kohdalla on auttanut ohjeiden lukeminen pariin kertaan, mahdolliset alleviivaukset, tehtävien pohtiminen osina, miettiminen, millaisia asioita haetaan ja asioiden jäsentely päässä ja kirjoittaen ranslalaisilla viivoilla ylös. Kun asioita on jäsennelty ja mietitty tarkemmin, on helpompi aloittaa tehtävä ja edetä siinä palanen kerrallaan. Tämä siis pätee minulla koulutöihin, mutta voit varmasti soveltaa sitä muuhunkin tekemiseen.

Prokrastinaatio luo stressiä ja ahdistaa entisestään, nostaa vaan kynnystä edes aloittaa, kun asioista on jo kasvanut niin suuria mörköjä. Tässä tilanteessa kaikki vaikeutuu entisestään. Se ei ole laiskuutta, vaan luomalla itselleen asiasta stressimörön tilanteesta tulee ikävä kierre.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.