Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko alkanut harkita muuttoa ulkomaille?

Lähettäjä: Riisikakku 
Päivämäärä:   26.4.26 16:15:43

Suomen tilanne vaikuttaa niin toivottomalta, ja huonompaan suuntaan vain menee. Rakastan Suomea: tätä kulttuuria, luontoa ja hiljaisuutta. Mutta kohta valmistun todennäköisesti työttömäksi, eikä palkasta jäisi muutenkaan paljoa mitään verojen jälkeen.. Olen miettinyt Norjaa.

Re: Oletko alkanut harkita muuttoa ulkomaille?

Lähettäjä: $$ 
Päivämäärä:   26.4.26 16:19:11

Periaatteessa siten olen valmistautunut, että huolella seuraan maamme päättäjien ehdotuksia mm. verotuksen uudistamiseen. Kohdallani pääomatulojen verotus on merkitsevä. Jos sille sektorille kohdistuisi tulevaisuudessa selkeää korotuspainetta, niin olen valmis muuttamaan halvemman verotuksen maahan. Tällä tasolla jään kotimaahan.

Lähettäjä: J. 
Päivämäärä:   26.4.26 16:20:28

Kyllä, jonnekin missä työttömiä ei hyvästä ja laiskuudesta palkita.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   26.4.26 16:21:53

No en.
Mihinkäs sitä ihminen kodistansa lähtisi?
Paskahousut on sitten asia erikseen...

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   26.4.26 16:23:08

En tietenkään. Mihinkäs sitä täältä onnellisten maasta.

Lähettäjä: Voitto 
Päivämäärä:   26.4.26 16:38:19

Pääomatulojen verotusta vois korottaa. Terve menoa Norjaan $$!

Päivämäärä:   26.4.26 16:45:05

"Pääomatulojen verotusta vois korottaa. Terve menoa Norjaan $$!"

Hyvin tyypillinen huutelu, kun joku kertoo, että voisi muuttaa jonnekin. Yleensä vaan ne muuttajat ovat niitä (minäkin), joista tälle maalle on ollut aitoa hyötyä taloudellisesti. Pois muuttamalla sekin hyöty menee muualle ja ketä tänne jää jäljelle tätä kannattelemaan..

Lähettäjä: Pökäle 
Päivämäärä:   26.4.26 16:48:38

No sinusta nyt ei ole hyötyä kellekkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.26 16:49:20

Just muutin tänne suomeen eläkkeelle.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   26.4.26 16:50:28

En

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.26 16:50:42

Miesvalikoima myös paranee ulkomailla. Jää ne ressukat naisvihaajat peräseinäjoelle tappelemaan keskenään..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.26 16:51:12

Okei mamupatja.

Lähettäjä: Voitto 
Päivämäärä:   26.4.26 17:01:40

Wou! $$ kannattelee. Mielikuvitus on köyhän ainoo huvitus.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.4.26 17:03:47

En. Kyllä tästä taas Suomi nousee -näin ennenkin.

Päivämäärä:   26.4.26 17:05:23

Kyllä – Antti Lindtman leikkaa Suomen kasvuun.

Päivämäärä:   26.4.26 17:09:18

Olen kyllä ollut hyvin kauan nettomaksaja. Olen ollut myös työnantaja jne. Kyllä omalta osaltani olen tuonut lisäarvoa tähän maahan omalla tekemisellä ja kyllä, verojen maksamisella. Ilmeisesti se on ollut virhe.

Minä olen köyhä rikkaisiin nähden, mutta muistan keskustelupalstojen öyhötykset, kun mm. Wahlroos muutti Ruotsiin. Köyhä kansa toivotti tervemenoa värikkäin sanakääntein. Siinäkään kansa ei älyä, että he ovat itseasiassa riippuvaisia Wahlroosista ja hänen kaltaisistaan kapitalisteista. Jos heitä ei ajettaisi ulkomaille veroja jne. pakoon, niin tämä maa ei olisi tässä jamassa.

Ruotsissa demarit muuttivat aikoinaan verotusta niin, että kapitalistit alkoivat palaamaan takaisin ja katsokaa lukuja. Siellä menee hyvin paljon paremmin kuin meillä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.4.26 17:12:59

Väliaikaisesti kyllä, mutta tämä johtuu ihan käytännön kysymyksistä. Ei ole järkeä maksaa Suomessa usean asunnon kuluja yhtä aikaisesti. Ulkomailla asuminen ja eläminen on halvempaa, joten on kätevämpää muuttaa pidemmän remontin ajaksi sinne kuin asua Suomessa.

Päivämäärä:   26.4.26 17:15:36

Pidätkö taukoa hötöilystä vai onko sinulla taas "palomuuri"?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.4.26 17:18:38

-, mene itse Aasiaan ja katso, toimiiko kaikki sivut siellä. Ylläty ja huomaa, miten käy.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   26.4.26 17:41:41

Itse en pidä edes Suomen luonnosta enkä kulttuurista enkä poliittisesta ilmapiiristä, etenkään en mistään suomettumiseen edes vivahtavasta enkä viranomaisten niukasta epäavoimesta tiedottamisesta ja välillä jopa vapaata lehdistöä loukkaavsta sensuurista.

En myöskään pidä siitä, että nuorille maksetaan sohvalle.

Olen harkinnut muuttoa jo pitkään eikä oikein ole korkeita kynnyksiäkään. Pystyn työskentelemään ammattitaidoillani useissa maissa, puhun C1 useita kieliä ja B2 vielä useampia. Jotenkin uskon soljahtavani melkeinpä jokaiseen EU-maahan, mutta toki skandinaviaa tai eteläisempää itäblokkia (Slovakia, Unkari, Romania jne) en edes harkitsisi. Olen asunut ja oleskellut yhteensä yli 7 vuotta muualla kuin Suomessa.

Muutama asia vielä järjestettävänä ja silloin on se momentum.

Lähettäjä: downshift 
Päivämäärä:   26.4.26 17:57:09

Olen mutta en minkään taloudellisen/poliittisen tilanteen takia vaan ihan vaan vaihtelun vuoksi. Olen nuorempana asunutkin ulkomailla jo pariinkin otteeseen, joten mitään kauhean suurta kynnystä siihen ei enää ole. Kohteiksi olen ajatellut Islantia tai Kanadaa. Olen kylmän ilmanalan kasvatti, molemmissa on oman alan hommia hyvin tarjolla eikä juurikaan kielimuuria. Norja on sen verran lähellä että siellä kävisin ehkä ennemmin vain töissä. Sieltä on itseasiassa kyseltykin muutamaan otteeseen vuosien varrella.

Suomeen palaisin kuitenkin takaisin, kuten aina. Ainoastaan jos tästä tehtäisiin jonkinlainen persulandia niin saattaisin harkita pitempiaikaista poistumista aloittajan kaltaisista syistä. Ja silloin menisin luultavasti Ruotsiin ihan vaan odottamaan sitä jos/kun tilanne täällä joskus taas paranee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.