Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä eväitä sairaalaan mukaan lapsen kanssa?

Lähettäjä: Titi 
Päivämäärä:   26.4.26 07:02:21

Ollaan ekaa kertaa menossa lapsen just 3v kanssa lasten polille aika lailla koko päiväksi huomenna. Millaiset eväät voisi olla hyvät? Voikohan siellä ihan lämmittää ruokaa yleensä?

Re: Mitä eväitä sairaalaan mukaan lapsen kanssa?

Lähettäjä: Hyrrä 
Päivämäärä:   26.4.26 07:23:20

Vähän riippuu paikasta löytyykö mikro. Jossain kunnon lasten osastolla on ihan leikkitilat, mikrot yms. Mutta valitettavasti myös kokemusta ankeammasta paikastakin.

Mutta siis vain mielikuvitus rajana
- smoothiet
- hedelmäpiltit
- marjakeitto (löytyy pikkutetroja)
- hedelmiä kuten banaani
- pasteijoita, hyrriä, nakkipiiloja yms.
- riisipiirakkaa
-täytetty leipä (ei mene miksikään, iät ja ajat kouluilla ollut eiväinä täytetyt leivät)

Itselle olen sitten ottanut mukaan lämpimässä säilyviä lattekahveja, makukivennäisvettä, kolmioleipää, pasteijaa yms.

Ja itse olen siis esim. Pasteijat yms. ostanut kaupan pakastealtaasta, paistanut edeltävänä päivänä kotona ja sitten aamulla pakannut mukaan. Yön säilyttänyt jääkaapissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.26 07:37:25

Pizzapaloja, jos ei jaksa itse tehdä, niin pakastealtaasta löytyy niitä pikkupizzoja. Meillä lapset tykkää Elovenan välipalakekseistä/patukoista ja tämmöisissä spessutilanteissa saavat aina semmoiset.

Päivämäärä:   26.4.26 08:05:33

Ai niin, oleellisin unohtui. Pitäisi olla maidottomia. Mutta tässä jo monta hyvää vinkkiä, kiitos.
Mitenhän säilyisi jos laitan purkkiin tyyliin vuolukanaa ja makaronia? Lapsi nimittäin söisi noita varmaan kylmänäkin

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   26.4.26 08:43:33

Jos se lapsi saa syödä siellä polipäivänä, ettei tarvi olla ravinnotta, niin monesti ne saa sieltä myös lounaan/päivällisen potilasruokaa. Sairaaloissa on myös kahvila tai vastaava josta voi ostaa ruokaa, tai yleensä sieltä kahvilasta löytyy se mikro.

Päivämäärä:   26.4.26 08:47:13

Saa syödä, oli ohjeissa että eväitä mukaan. Maitoallergiaan liittyen tehdään maitoaltistus

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.