Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hissittön talo

Lähettäjä: AI 
Päivämäärä:   25.4.26 16:28:02

Mietin muuttamista 3krs asuntoon jossa ei hissiä.
Uhka vai mahdollisuus.
Kertokaa kokemuksia, onko kamalaa?
Mukana myös koira…
Vai unohdanko koko homman.

Re: Hissittön talo

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.4.26 16:40:46

Riippuu iästä ja terveydestä. Yleensä talon ylimmässä kerroksessa on hiljaisina. Melu, kolinat ja töminät kuuluu helpoiten ylhäältä joten eipä ole ainakaan sitä riesaa. Kuntoilun kannalta hyvä.
Tavaroiden rahtaaminen sen sijaan voi kypsyttää mutta ei niitä huonekaluja ihan joka viikko vaihdella.

Lähettäjä: !? 
Päivämäärä:   25.4.26 16:46:16

Minä olen raahannut lastenvaunujakin hissittömän talon kolmanteen kerrokseen. Ei mikään ongelma kun vaan viitsii (ja siihen tottuukin nopeasti, parin viikon päästä ei edes muista että rappusia on niin monta kuin on).

Toki jos matka sohvalta jääkaapille on jo lähtökohtaisesti haaste niin silloin varmaan hissitön talokin on. Mutta ei pitäisi olla ongelma normaali- tai hyväkuntoiselle, joka pystyy omilla jaloillaan liikkumaan (ei ole kävelykeppiä tmv.). Itse tykkään hissittömissä taloissa siitä ettei tarvitse kuunnella niitä hissin ääniä jatkuvasti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.4.26 16:51:08

Jaksatko kantaa koiran alakertaan jos se ei voi kävellä?

Minä olen aina asunut koirien kanssa hissittömissä taloissa, yleensä aika korkealla eikä ole ollut ongelmia.

Lähettäjä: Said 
Päivämäärä:   25.4.26 17:06:48

Mä asun kolmannessa kerroksessa. On kyllä hissi, mutta sitä olen käyttänyt vain silloin, kun muutin ja roudattiin tavaroita. Ja pari kertaa sen jälkeen, kun ostin suuria mattoja.

Ei tulisi mieleenkään normaalin kauppakassin tai russelin kanssa käyttää hissiä.
Ja ikää mulla on 60.

LähettäjäSanna 
Päivämäärä:   25.4.26 17:46:32

Olen asunut hissittömässä talossa ja myöskin kolmannessa kerroksessa ja kahden koiran kanssa.

Toki ärsytti painavien tavaroiden kantaminen kolmanteen kerrokseen, mutta niin se sinnillä meni.

Koiristakin vanhin oli tuolloin reilun vuoden ja nuorin noin 4kk ikäinen. Tosin kannoin ensin nuorimmaista portaita alas ja ylös, kunnes otin kasvattajaan yhteyttä ja kysyin saanko opettaa koiran kulkemaan portaissa, kun alkoi olemaan sen verran painava, etten enää jaksanut sitä kanneskella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.4.26 18:14:34

Mä en muuttaisi. Ihan sama käyttääkö hissiä päivittäin. Sitten kun sille on tarve, sen puuttuminen @!#$ suunnattomasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.