|
Lähettäjä: Ei omalla
Päivämäärä: 25.4.26 11:24:35
Lääkäriin menossa, mutta kertokaa miten puna- tai valkojäkälä alapään limakalvoilla on teillä oireillut ja minkä ikäinen olet.
Noin kahden vuoden ajan ollut vaihtelevaa, vähän ihmeellistä oireilua. Alkuun luulin, että on kyse hiivatulehdus kierteestä, mutta ei se sitä tainnut ollakaan. Gyne silloin diagnosoi vaan e-pillereiden aiheuttamat kuivat limakalvot. Itse epäilin silloin myös ennenaikaisia vaihdevuosia. Olen 32.
Oireita minulla ollut: ärsytyksen/kuumotuksen tunne, välillä yhdyntäkipu ja hyvin pieni verenvuoto yhdynnän jälkeen (tätä ollut Max puolen vuoden ajan, ja ei joka kerta), ja välillä yhtäkkinen kirvely/haavauma limakalvoilla usein klitoriksen seuduilla mutta nämä ovat parantuneet 1-3 päivässä huolellisella vesipesulla ja Bepanthenilla.
Vagifemia ja yhtä limakalvoille tarkoitettua rasvaa olen lääkärin ohjeiden mukaan käyttänyt, ja ne ovat auttaneet. Mutta oireita on sitten saattanut taas tulla parin kuukauden päästä. On siis välillä ollut pitkiä kausia ettei ole mitään, tai juuri mitään ja sitten taas enemmän. Voiko pelkkä e-pillereiden aiheuttamat kuivuus aiheuttaa tälläistä oireilua? Myös välillä pientä selittämätöntä kirvelyä ollut myös lähempänä peräaukkoa. Mitä ht- netin lääkärit tuumaa?
|