Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin panostat ja mistä pihistät?

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   24.4.26 20:57:47

Kaikilla on varmaan juttuja, joihin panostaa rahallis
esti ja juttuja, joista sitten pihistää. Mitkä ovat sinun ja miksi?

Minä panostan
-Kenkiin. Laadukkaat ja hyvät jalkaan, aina.
-Harrastukseeni, eli hevosiin. Maksan tunneista ja valmennuksesta vuokrahevosella.
-Asumiseen. Haluan riittävästi tilaa ja muodikkaan sisustuksen.
-Kotisiivoukseen. Meillä käy siivooja kahden viikon välein.
-Maksullisiin tilauspalveluihin, esim spotify ja HBO, lisää viihtyvyyttä.
-Erikoiskahveihin, koska tarvitsen niitä. Arjen luksusta.

Pihistän
-Autosta, ei ole uusin eikä hienoin, kunhan pääsee liikkumaan.
-Vapaa-ajasta (hevosharrastus vie aikaa)
-Ruoasta, ostan halvinta ja ei oikeastana kiinnosta, mitä syön, kunhan saa ruokaa.
-Vaatteista, en shoppaile juurikaan.

Re: Mihin panostat ja mistä pihistät?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.4.26 21:45:35

Kiva aihe!

Panostan omalla kohdalla moniinkin juttuihin, mitkä koen mielekkäiksi tai muuten hyödyllisiksi.
- ruoanlaitto on yksi, en koskaan pihistele ruoan kanssa ja meillä on usein tuoretta kalaa, monipuolisesti vihanneksia yms. En kestä väritöntä ruokaa, lautasella pitää aina olla värejä ja vitamiineja. Mulle tulee kuvottava olo, jos joudun syömään pelkkää hiilaria ja proteiinia.
- opinnot. Näitä teen aina vähintään mielenvirkistyksenä, usein myös tähtään tutkintoon. Teen nyt täysipäiväisten töiden nytohella toista tutkintoa aiempien lisäksi.
- kirjoittaminen ja välineet. Laadukas paperi (esim tomoe river) ja hyvät ja laadukkaat kynät, kaunis muistikirja... En tingi näistä.
- vapaa-aika. Tarvitsen aikaa palautumiseen töistä ja koulujutuista. Silloin teen vain omia juttujani, käyn sienessä, luen, kirjoitan, kokkaan, lenkkeilen koiran kanssa...

Tingin myös asioista.
- Harrastukset, en harrasta mitään kovin kallista ja käytännössä kaikkea voi tehdä milloin ja missä vaan.
- matkustaessa valitsen halvimmat lennot ja majoitus on halpa, mutta hostelliin en mene, siinä on raja. Usein menopaluu-lentoni maksaa 50-100 e.
- vaatteet. Vihaan ostoksilla käymistä ja ostan tarpeeseen, käytän kaiken ns loppuun.
- en autoile, vaan matkustan julkisilla tai skootilla.
- en käy kampaajalla/kosmetologilla tms juuri ikinä, meikkejäkään ei tule käytettyä juurikaan.
- asuminen. En tarvitse valtavia neliöitä, pärjään pienestikin.
- en syö makeaa tai juo kahvia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.26 21:46:15

XD

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.4.26 21:48:02

Panostan:
Asumiseen, kodin suhteen vaatimustaso on korkea.

Ruokaan, olen kova herkuttelemaan

Laatuun. Ostan vähän, mutta olen todella tarkka materiaalista ja muotoilusta

Pihistän
Harrastuksista, ne on lähinnä maallisen omaisuuden kunnossapitoa tai kartuttamista

Autosta, luovuin jo vuosia sitten sen pidosta

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.4.26 21:49:13

-, mikäs sinua taas naurattaa? Äxdee vaan sinnekin.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   24.4.26 22:05:34

Panostan harrastuksiin

Tingin varmaan kaikesta muusta

Kalliita elämäntapaharrastuksia

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   24.4.26 22:17:56

Panostan kotiin, siihen, että katto pysyy päällä ja sähköt ja että puhelimet toimii. Lisäksi panostan edes kohtuullisen terveelliseen ruokaan.

tingin ihan kaikesta, meillä ei harrasta lapsi enkä minä, herkut on hyvin rajoitettuja, vai pieni juttu lauantaina, lapselle siis. Ja no, eipä sitä muuta tingittävää enää kohta ole.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.4.26 22:22:27

Panostan harrastukseen, lapsiin ja matkoilla majoittumiseen ja nopeuteen. Kotona pitää myös olla kukkia ja siistiä. Pihistän vaatteista ja kauneudenhoidosta ja esim tietotekniikasta.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   24.4.26 22:33:58

Panostan osittain, muutoin pihistän:
Asumiseen, sijainti tärkeää. Samat kalusteet ja liinat käytössä vuodesta toiseen. Hankitaan käytettynä, eikä neliöitä tarvitse paljoa.
Ruoka, välillä jotain herkumpaa, sitten voi taas kituuttaa
Vaatteet, pyrin ostamaan laatua mikä kestäisi useita vuosia. Joskus löytöjä on kirppiksilläkin. Vaatteita ostan pari vuodessa tai pakon edessä.

Opiskeluun ja kouluttautumiseen panostan, samoin omaan terveyteen ja hyvinvointiin, esim hieronnalla. Sekä hevosiin...

Pihistän esim. kampaamo käynneistä, olen vuosia leikannut itse hiukseni, teen itse paljon ruokaa ja reissuihin eväät mukaan. Käyn ehkä kaksi kertaa ravintolassa tai kahvilassa vuoden aikana. En käytä maksullisia suoratoistopalveluja, tai muita sellaisia. Kirjaston palvelut riittävät minulle hyvin. Auto on 20 vuotta vanha, eikä ollut ostaessakaan kallis, mutta toistaiseksi sillä on voinut ajaa asiansa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.