Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kannattaako ottaa hääkuvaaja + papin kutsuminen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.26 20:27:33

Ollaan pitämässä pienet rennot häät, kirkossa vihitään ja sen jälkeen ravintolasta kabinetti mihin mennään syömään. Vieraita reilu 20. Oltiin mietitty ettei haluta hääkuvausta koska ei koeta oloa kotoisaksi kameran edessä, ja hääkuvaus pitäisi sovittaa ennen vihkimistä koska mikään ei ole vieraana karmeempaa kun odotella hääparia kuvauksesta. Oltiin ajateltu että riittää kun meistä otetaan puhelimilla muutama kuva missä poseerataan jonkun nätin pensaan edessä :D Monessa paikassa kuitenkin sanottu että sitä katuu myöhemmin jos ei ota kuvaajaa.

Ja sitten pappi, kuuluuko nykyään etikettiin kutsua pappi juhlaan? Meidän vihkipappi on entuudestaan tuntematon. Jos oltaisiin saatu mun rippipappi niin sen olisi voinut pyytää, mutta nyt ei ehkä oikein huvittaisi, varsinkin kun tilat rajalliset muutenkin kabinetissa.

Re: Kannattaako ottaa hääkuvaaja + papin kutsuminen?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.4.26 20:31:53

Papin kutsuminen on nykyään aika harvinaista, olen tainnut olla kaksissa häissä, joissa pappi olisi ollut mukana. Tosin veikkaan, että papin kutsuminen on Helsingissä harvinaisempaa kuin jossain Pohjanmaalla. Papilla saattaa myös olla monta vihkimistä samana päivänä, niin ei olisi mahdollistakaan vierailla kaikkialla.

Hääkuvaus on sitten oma asiansa. Meillä oli kolme kaveria, jotka halusivat kuvata ja tarjoutuivat siihen hommaan ilman, että edes kysyttiin. Oltiin tyytyväisiä kuviin, tosin näistä kavereista yksi teki kuvausta ihan sivutyönään.

Päivämäärä:   24.4.26 20:32:45

Ei me kutsuttu pappia. Ei tosin kutsuttu ketään muutakaan. Eikä olla kutsuttu ristiäisissä tai muissakaan. Ollaan aina oltu tosi pienellä porukalla. Ei meinaa ehtiä jutella oikeiden vieraidenkaan kanssa, joten ei jaksa pappia viihdyttää. Ja se vie juhlasta semmosen rentouden.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.26 20:37:16

Edellisissä häissä pappi oli parin kaveri joten hän puolisoineen osallistui juhliin. Muissa häissä ei ole pappia joko ollut tai hän ei ole jäänyt juhlimaan.

Lähettäjä: --3 
Päivämäärä:   24.4.26 20:51:36

Ottaisin kuvaajan. Häät on niin ainutlaatuinen juhla, että on kiva että on kuvia. Lisäksi säästyy siltä, että jokaine vieras räpsii sitten vähän väliä kännykkäkuvia. Tai ainakin voi toivoa, että vieraat ei joka hetki ottaisi kuvia itse, vaan lupaat jakaa oikeat hääkuvat heillle.

Lähettäjä: Sallittua? 
Päivämäärä:   24.4.26 21:53:34

” Tai ainakin voi toivoa, että vieraat ei joka hetki ottaisi kuvia itse, vaan lupaat jakaa oikeat hääkuvat heillle.”

Onko tuollainen ennalta maksetun kuvaajan kuvien jakaminen yleensä sallittua?

Tallikaverina on alaikäinen junnu, joka kisaa. Kisoissa oli ollut kuvaaja ja junnun äiti oli ostanut kuvia. Somessa kuvia jakoi sekä äiti että junnu itse. Olivat saaneet laskun kuvien luvattomasta käytöstä. Ehdoissa (joita äiti ilmeisesti ei ollut lukenut tai ymmärtänyt) luki, että kuvat ovat vain ostajan käyttöön. Kun äiti maksoi, vain äiti sai jakaa kuvia. Jos junnu olisi halunnut jakaa kuvia, olisi junnun pitänyt maksaa. Sillä ei ollut merkitystä, että asuivat samassa taloudessa ja toinen oli alaikäinen.

Päivämäärä:   24.4.26 22:01:44

Kannattaa sopia asia kuvaajan kanssa. Meillä on aina ollut niin, että kuvaaja pitää mainita, mutta muuten käytämme, kuten haluamme. Samoin muut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.