|
Lähettäjä: Sanna
Päivämäärä: 24.4.26 17:12:58
Jos otat pennun ilman, että se on esimerkiksi rekisteröity Suomen Kennelliittoon, mahdollistat sen, että pentu sekä vanhemmat ovat sekarotuisia koiria ja mahdollisesti myöskin pentutehtailun tuotosta.
Jos taas otat pennun, jonka vanhemmat sekä pentue on rekisteröity Suomen kennelliittoon (ja ruokavirastoon), tiedät että pentu on silloin puhdasrotuinen, etkä tue pentutehtailua.
Itse en voisi ikinä ottaa rotukoiraa, joka ei ole rekisteröity Suomen Kennelliittoon (sekä ruokavirastoon).
On myöskin totta, että moni myy yli tonnin rotukoirista, mutta myöskin sekarotuisista koirista (hinta ainakin on pyörinyt yli 500 paikkeilla).
Tiku82 : Myöskin Suomen Kennelliittoon rekisteröity pennun vanhemmat voivat olla terveydeltään sököjä. Esimerkiksi minulla oli rotukoira, jonka emällä oli liuta sairauksia. Isällä ei tainnut olla mitään. Emä ulkomaalainen. Isä suomalainen. Että ei se aina kerro, onko pennun vanhemmat terveydeltään sököjä, vaiko ei, oli ne sitten Suomen Kennelliittoon rekisteröityjä taikka ei.
Ja minulla ei ollut kumpikaan koira ruokavirastoon rekisteröity. Rotukoira ei siitä syystä, koska nukkui yllättäen pois, ennen vuotta 2021. Sekarotuinen ei siitä syystä, koska koira kerettiin lopettaa juuri vuonna 2021, kun tämä tuli ns pakolliseksi.
|