Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Palkasta menevät hötömölöt

Lähettäjä: Älytön määrä 
Päivämäärä:   24.4.26 12:31:26

Tutkailin tän kuun palkkakuittia, palkkaa tienattu 3400e, verojen ja muiden pakollisten maksujen jälkeen käteen jää 2400e. Älytön määrä lähtee vainajien säilytykseen ym. muiden kuluja kattamaan. Päälle kaks tonnia käteen alkaa jo olla aika huonosti palkkaa.

Re: Palkasta menevät hötömölöt

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.26 12:34:11

Jeps, mulla kk palkka 3900, tilille tulee 2650 e.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.26 12:34:38

Tulee vissiin sit palautuksia tuolla veroprosentilla

t. Brutto 3060, netto 2300

Päivämäärä:   24.4.26 12:37:48

Tänä vuonna tulee 500 e palautuksia, mut sekin siitä syystä että oli uusittava ilmalämpöpumppua ym. eli on kotitalousvähennystä.
Kahtena aiempana vuonna palautuksia pyöreä 0.

Kai mä mamuja elätän noilla rahoilla mitä en itselle palkastani saa.

Päivämäärä:   24.4.26 12:42:11

Lisäksi saan maksaa myös 600 euroa dieselveroa joka syksy ja nyt jumalatonta litrahintaa polttoaineesta että pääsen töihin, ai ettien että. :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.4.26 12:50:40

Kyllä, maksuja menee. Itse tienaan 4600 e kuussa bruttona, käteen jää 3100 e. Ajan pitkää työmatkaa ja bensaan kuussa 300 e.

Sitten saa lukea, että enemmän pitäisi maksaa ja lapsilisä pois.

Syksyllä aloitan 80 % työajan. Veroprosentti laskee, bensakulut laskee ja vapaa-aika lisääntyy.

Lähettäjä: Älytön määrä 
Päivämäärä:   24.4.26 12:58:20

Mä teen jo 80% työaikaa, vapaa-aika on sentään omaani eikä sitä veroteta. Palautuksia tulee tänä vuonna 150e että ei nyt kovin paljoa.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   24.4.26 13:07:36

5000 kuussa, käteen 3000. 40% palkasta siis muitten elatukseen. Jos saisin itse korvamerkitä sen, mihin veroni käytettäisiin, ei ehkä tuntuisi niin pahalta.

Päivämäärä:   24.4.26 13:17:48

Kyllä, palkan verot menee pelkästään muiden elatukseen. Missään nimessä et itse hyödy siitä mitenkään.

Päivämäärä:   24.4.26 13:35:25

Minä maksan noin 1500 euroa kuukaudessa veroja palkastani. Onpa paljon!

Paitsi: yksi lapsi päivähoidossa, josta maksetaan itse pieni summa. Toinen ilmaisessa koulussa, johon kulkee ilmaisella koulukyydillä. Kaupunkiin kulkee tie, jota saan käyttää. Talvella se aurataan. Kaupungissa leikkipuistoja, ulkoilureittejä ja kirjasto, jota käytän ilmaiseksi. Välillä käydään jäähallissa ja uimahallissa - murto-osalla todellisesta hinnasta. Sairastuessa mennään edullisesti hoitoon julkisen terveydenhuollon piiriin. Isomummo on vanhainkodissa, vaikka on käytännössä täysin varaton. Maksan veroja ihan mielelläni (äänestän kokoomusta).

Lähettäjä: not_computing 
Päivämäärä:   24.4.26 13:39:43

Piste, miksi ihmeessä äänestät puoluetta, joka haluaa romuttaa ja hävittää kaiken mainitsemasi...?

Lähettäjä: BKT 
Päivämäärä:   24.4.26 13:40:30

Rajansa kaikella. Kuinka monta leikkipuistoa pitää veronmaksajan maksaa? Ennen wanhaan niitä oli paikkakunnalla ehkä yksi, jos sitäkään. Ei 90 luvulla ollut tällaiseen varaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.