|
Lähettäjä: pimpula
Päivämäärä: 24.4.26 09:18:33
Olemme kumppanini kanssa päätyneet tilanteeseen, jossa on sovittu, että kumpikin saa harrastaa seksiä muiden kanssa ja myös etsiä rinnalle toisia suhteita. En nyt avaa enempää syitä, joiden takia tähän tilanteeseen on päädytty, mutta järjestely on nyt näin molemminpuolisesta halusta, eikä siihen liity puoleltani mitään epäreiluuden tunnetta. Käytännön syistä ainakin tällä hetkellä homma menee nyt niin, että mies etsii uusia seksuaalisia kokemuksia ja uutta suhdetta, minä en. Edeleen, tämä ei ole ongelma ja hyvät syyt tälle on olemassa.
Kuten jokainen avoimeen suhteeseen ryhtyvä tietää (tai näins kuvittelin), niin asiasta kuitenkin väistämättä herää myös hankalia tunteita: mustasukkaisuutta, epävarmuutta jne. Mikä minua hiertää on se, että mies kokee näiden tunteiden käsittelyn kanssani liian rankaksi ja on ilmaissut, että tästä syntyy hänelle "tunnekuormaa" ja että toivoo minun välttävän tämän tunnekuorman aiheuttamista hänelle. Itse taas ajattelin, että tähän järjestelyyn mennään yhdessä ja tunnekuorma on tästä ensinnäkin vääjäämätön seuraus ja toiseksi se pitäisi käsitellä yhdessä. Vaikka minullakin on periaatteessa lupatehdä asioita, niin mies nyt kuitenkin tässä hetkessä on se, joka vaikka etsii seksiä muualta. Minusta olisi ihan reilua, että hän sitten vuorostaan auttaisi minua pärjäämään vaikeiden tunteiden kanssa.
Nyt tuntuu, että mies vaan haluaa pitää hauskaa ja vaikeiden tunteiden käsittely halutaan jättää ainoastaan minun tehtäväkseni.
Onko se tosiaan niin, että kun ollaan avoimessa suhteessa, niin pulinat pois ja jos tuntuu pahalta, niin toista ei saa "häiritä" niillä ikävillä tunteilla. Mitä tekisitte tilanteessani?
|