Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työsähköposti etiketti

Lähettäjä: Jaspis 
Päivämäärä:   23.4.26 19:31:58

Onko mielestäsi ok käyttää sähköpostiviesteissä huutomerkkejä, emojia, kirjoittaa ISOLLA, tummentaa, jne?

Itse miellän osan epäkohteliaaksi, osan epäammattimaiseksi. Tosin linkkarin, wa, teams viesteilläkin voi tulla kaikenlaista merkkiä mukana, eli tää nyt ei oikeen ole pelkästään sähköposti juttu.

Re: Työsähköposti etiketti

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   23.4.26 19:36:14

Tietenkin on. Boldaamalla esim. saa korostettua väliotsikot tai kursiivilla jonkun tärkeän asian. Kannattaa vilkaista peiliin ja miettiä, miksi ne tuntuvat sinusta epäammattimaisilta (vain joku nillittävä kirjanpitäjä voi olla tuota mieltä).

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.26 19:39:48

0/5

Lähettäjä: Luy 
Päivämäärä:   23.4.26 19:53:36

Emojit ja isoilla kirjaimilla huutaminen ei ole viralliseen viestintään kuuluvaa. Mutta esim.päivämäärien tms.erityisesti huomioitavan korostaminen boldauksella tai kursiivilla on vain fiksua. Sitten, jos on joku tutumpi porukka tai tyyppi, eikä niin virallista, voi alkaa käyttää niitä hymiöitä. Esim.rasittavista asiakkaista valittaessa ;)

Lähettäjä: --3 
Päivämäärä:   23.4.26 20:04:01

On, kohtuudella ja asiayhteydetä riippuen.

Emojit on nykyään niin yleisiä, että niitä voi hyvin käyttää kohtuudella. Voihan teksti muutenkin olla hyvinkin puhekielistä, jos vaikka kollegan kanssa jutellaan viestitellen. Emojien kanssa pitää vaan olla tosi varovainen, koska eri sukupolvet käyttävät niitä vähän eri tavoin ja se mikä on toiselle positiivinen hymy on toiselle piilov-tuilua.

Boldaaminen ja isot kirjaimet on ihan normaali tapa korostaa tärkeää asiaa ja huutomerkkikin on normaali kirjakieleen kuuluva välimerkki. Mutta näitä pitää käyttää kohtuudella, ettei vaikuta huutavan.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   23.4.26 20:09:55

Versaalilla kirjoittaminen eli "huutaminen" on mielestäni epäkohteliasta ja huutomerkkien viljely ylipäätään viestinnässä.

Boldausta käytän itse pitkissä viesteistä väliotsikointiin ja esim. määräpäivien korostamiseen. Mielestäni se nyt on ihan ok.

Mua ei myöskään haittaa jos joku korostaa jonkun asian tekstistä, kunhan se on yksi virke eikä koko kappale. Pystyn kyllä elämään sen kanssa. Olen tosi lukenut myös viestejä, jossa yksi kappale oli värjätty vihreäksi ja toinen keltaiseksi. Oli aika raskas lukea.

Emojit kuuluu muun mielestä hyvien tuttujen ja työkavereiden kesken viestintään. Kyllä vähän kieltämättä ihmettelin, kun yhdeltä yhteistyökumppanilta tuli viesti monen eri emojin kera. Ollaan pari kertaa tavattu teamsissä ja vaihdettu muutama sähköposti. Minusta emojit oli aika tuttavallisia, mutta en nyt mitenkään epäasiallisena sitä pitänyt tai pahoittanut mieltäni. En vain itse niitä käytä sähköpostissa kuin tiettyjen ihmisten kanssa. Teamsissä herkemmin, mutta vain tuttujen kesken.

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   23.4.26 20:36:54

Mitä mieltä olette sydänten käyttämisestä Teams viestinnässä? Toisen firman työntekijät, joiden kanssa olemme tekemisissä, viljelevät tuota tyyliin joka paikkaan.

Mun mielestä sydäntä käytetään vain lähimpien työkavereiden kanssa ja tosi harvoin käytän silloinkaan. Sit tulee joltain ventovieraalta tyypiltä kuittauksena viestiin sydän niin tulee vähän sellainen olo että se on too much. Tiimin sisällä käytetään vain peukkua noissa tilanteissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.