|
Lähettäjä: Tehdä mitään
Päivämäärä: 23.4.26 19:31:00
Mies valittaa nykyään joka välissä, kuinka tylsä elämä hänellä on ja kuinka hyvä meno minulla on ja paljon kivaa tekemistä. Tästä on tullut joka aamuinen tapa, illalla vähintään 2-3 kertaa ja usein enemmänkin. On minulle vihainen, mököttää ja murjottaa kun en keksi yhteistä tekemistä jne. Alkaa olla jo todella raskasta kuunneltavaa.
Miehellä on mielekäs työ jossa viihtyy ja köy omasta haluataan täydennyskoulutusta työnohella ja koulustakin on innoissaan. Hän käy harrastuksessaan kaksi kertaa viikossa, näkee kavereita ja on käsittääkseni heihin yhteydessä aika paljon vietsisteillä. Mutta kotona ei kirjaimellisesti tee muuta kuin makaa sohvalla (huom, ei edes istu). Ei osallistu kotitöihin joten minulla menee niihin paljon aikaa ja energiaa. Ei halua lähteä minun ja lapsen kanssa uimaan, ulkoilemaan, kauppaan tai mihinkään muuhunkaan kun se on tylsää ja tyhmää. Ei halua pelata mitään kun tylsää. Telkkaria haluaisi katsoa yhdessä, mutta minun pitäisi valita ohjelma ja mikään mitä valitsen ei kelpaa. Sentään haluaisi lähteä keikoille ja hotelliin ymv, mutta se on sitten minun maksettava yöpymiset, liput ja ruokailut, kun keplottelee itsensä maksamisesta pois.
Yhdessä on oltu 20 vuotta, en tiedä missä kohtaa tämä muutos tapahtui, varmaan pikkuhiljaa. Ei minullakaan nyt niin loistelias elämä ole jos ajattelee huvituksia ja hupeja. Toki kiireisempi, koska työn ohella hoidan kaiken kotiin ja lapseen liittyvän asian. En ehdi harrastaa, mutta ehdin nähdä kyllä kavereita ajoittain. Yhden kanssa on tapana käydä kerran kuussa pitkällä kävelyllä jossain luontopolulla ja toista olen ehtinyt nähdä peräti kaksi kertaa syksyn, talven ja kevään aikana. Minulla on ihan ok työ, mutta 15 vuotta samassa paikassa ja samoissa tehtävissä leipäännyttää välillä. Työajat ovat kuitenkin lapsen kannalta niin hyvät etten voi oikein vaihtaa paikkaa, kun matka pitenisi.
En ymmärrä miten mies näkee minun elämäni niin paljon loisteliaampana ja parempana ja ärsyttää , kun asiaa pitää voivotella jatkuvasti. Iskeekö miehille tässä 40-50 vuoden välissä joku kriisi vai mikä kiikastaa? En yhtään ihmettele, että moni eroaa tämän ikäisenä jos kaikki miehet muuttuvat tällaisiski. Kannattaako vain odottaa, että menee ohi vai tätäkö tämä nyt sitten on loppuelämän?
|