Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tatuotujen paasaus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.26 11:32:25

Somessa tulee aika paljon vastaan siitä, kuinka runsaasti tatskatut ihmiset paasaa siitö kuinka heidän tatuointien perusteella tehdään vääriä olettamuksia heistä.
Minusta se kuulostaa lähinnä ihme uhriutumiselta ja entistä enemmän itsensä korostamiselta. Kukaan ei täällä synny tatuoituna vaan ne on ihan oma valinta. Ja jos tatskaa ittensä näkyvästi, niin mikö ihme se on että herättää mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Mielestäni ulkonäköä voi kommentoida jos se on ollut henkilön oma valinta, toki kohteliaisuus ja hyvät tavat huomioiden

Re: Tatuotujen paasaus

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.4.26 11:36:41

"Mielestäni ulkonäköä voi kommentoida jos se on ollut henkilön oma valinta, toki kohteliaisuus ja hyvät tavat huomioiden"
Sinulle olisi siis ihan ok jos joku tulisi kaupassa kommentoimans hiuksiasi, vaatteitasi tai muutoin vain olomuotoasi? Itsehän sinä olet ne valinnut, tee itsellesi jotain jos et halua kaikkien Penojen mielipiteitä kuunnella.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.26 11:40:43

Kyllä olisi. Jos värjään vihreät hiukset, minä oikeasti tykkäisin niistä ja sehän olisi vaan kiva jos joku ne huomioisi. Itselle myös negatiiviset kehut pönkittää egoa, jos kommentoitu asia on itse valittu. Huomiotaherättävät valinnat on huomiota herättäviä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.26 11:41:38

”Mielestäni ulkonäköä voi kommentoida jos se on ollut henkilön oma valinta, toki kohteliaisuus ja hyvät tavat huomioiden”

Miksi sun tarttisi kommentoida kenenkään ulkonäköä? Mitä sä saat siitä? Miksi ketään pitäisi kiinnostaa sun mielipide heidän ulkonäöstään? Antaa jokaisen kukan kukkia, jos ei oo sun mieleen, niin sit ei ole. Ei sitä tartte ääneen sanoa ja toisen mieltä pahoittaa.

Lähettäjä: Kotivärjäys 
Päivämäärä:   23.4.26 11:47:26

Menee OT, mutta esim. vihreät hiukset eivät aina ole oma valinta. Opiskeluaikana kaveri värjäsi itse hiuksensa, kun oli menossa sukujuhlii ja juurikasvu häiritsi. Ei kuitenkaan ollut varaa mennä kampaajalle. En muista enää, minkä väriseksi hänen piti värjätä, mutta lopputulos oli vihreä. Kaveri sitä itki eikä pitänyt yhtään, jos joku kommentoi (positiivisesti) uutta väriä.

Sai lopulta vanhemmiltaan rahaa kampaajakäyntiin, sukujuhliin kun ei voinut mennä vihreähiuksisena.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   23.4.26 11:48:44

Minä en kommentoi kenenkään ulkonäköä, mutta toki teen sen perusteella ihan itsekseni olettamuksia. Kyllä kaikki sen suhteen tehdyt valinnat ihmisestä jotain kertovat. Toki ne eivät kerro tyhjentävästi, joten joukkoon varmasti mahtuu vääriäkin olettamuksia, jos ihan stereotypioiden ja ennakkoluulojen perusteella mielipiteensä lyö lukkoon ennen kuin ihmistä edes tuntee.

Ja tässä suuntaamattomana mielipiteenäni nyt kuitenkin sen verran kommentoin, että minä en tatuoitua ihoa kauniina pidä ja katselen vaikka mieluummin muualle kuin tuijottelen tatuoitua. En heille kuitenkaan kommentoi hyi yök, koska omapa on asiansa, valintansa, ihonsa ja terveytensäkin. Minäkin olen varmaan joidenkin mielestä ruma ja vaatteetkin tyylittömät ja itseni mielestä en ole.

Lähettäjä: cc 
Päivämäärä:   23.4.26 11:53:30

"Miksi ketään pitäisi kiinnostaa sun mielipide heidän ulkonäöstään?"

Ei pitäisi niin, mutta silti aika moni niitä somessa odottaa ja "kerjää". Toki positiivisia. Ja kovasti se itsetunto tuntuu niiden kehujen ja ylistysten varassa olevan. Valitettavasti. Radikaaleihin keinotekoisiin muokkauksiin asti jopa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.26 13:11:57

Kyllä kieltämättä "tuomitsen" mielessäni, jos henkilö on täyteen tatuoitu "rumasti". Tyyliin naamassa suttua, 666 ja ristejä väärinpäin. Silloin on tarkoituskin herättää tunteita.
Sen sijaan hyvintehdyt ja kauniit tatuoinnit, vaikka niitä olisi koko hihaa yms., ovat silmää miellyttäviä.
Itsellä ei ole eikä tule olemaan tatuointeja.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.4.26 13:17:38

Saako myös ylipainoisia kommentoida? Ylipainonin voi olla valinta. Kaikilla ylipainoisilla ei ole sairaus taustalla, vaan yksinkertaisesti syödään liikaa.

Joo, mulla on tatuointeja pari pientä, tulevat yleensä ihmisille yllätyksenä, kun ei ne vaatteiden alta näy.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.4.26 13:19:24

Pienet kauniit tatuoinnit kivoja mutta kasvojen töhriminen tatuoinneilla rumaa .

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.