Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  parisuhde, nainen varakkaampi

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   23.4.26 09:15:52

Onko kokemuksia pääseekö näistä ongelmista yli? Olen varakkaampi kuin mieheni ja tämä on nyt alkanut syödä parisuhdetta. Mies on nähtävästi kateellinen ja vaatimassa minun rahallista panostusta yhteiseen. Heittää marttyyrikorttia, vaatii ns.vastapalveluksia ja on kaikenmoista mittaamassa.

Re: parisuhde, nainen varakkaampi

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.4.26 09:20:13

Jätä tuollainen mieslapsi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.26 09:20:21

Ei tuollaisella suhteella ole tulevaisuutta, molemmat vaan katkeroituu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.26 09:22:56

Miten tilanne siis eroaa siitä, kun mies on varakkaampi ja hänen pitäisi osallistua enemmän taloudellisesti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.26 09:28:49

Mies on sinut todennäköisesti varakkuuden vuoksi valinnut, ja nyt haluaa rahoistasi nauttia. Ja kyllä, näitä miehiäkin on, jotka haluavat reittä pitkin kiivetä käsiksi omaisuuksiin.

Päivämäärä:   23.4.26 09:34:34

Osallistun siis kyllä mutta vaatimukset ja syyllistämiset on nyt lisääntyneet.

Juu ja kyllähän se varmasti on valinnassa ollut plussana.

Päivämäärä:   23.4.26 09:34:35

"Miten tilanne siis eroaa siitä, kun mies on varakkaampi ja hänen pitäisi osallistua enemmän taloudellisesti?"

Vaikka niin, että naisella voi olla enemmän omaisuutta, miehellä enemmän tuloja. Toki pätee toisinkin päin. Meillä tilanne on se, että minjlla on velaton asunto ja mökki, miehellä ei, mutta hänellä on korkeammat tulot. Toisaalta eipä maksa kulujakaan näistä hyödykkeistä, mutta kelpaa muu hyöty.

Päivämäärä:   23.4.26 09:37:27

"Vaikka niin, että naisella voi olla enemmän omaisuutta, miehellä enemmän tuloja."
Eli ainoa ero on se, että sukupuolet ovat toisin päin jos kerta pitää keksiä asioita. Mieheltä voi vaatia rahaa, naiselta ei.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   23.4.26 09:40:48

Onneksi ei ole tarvinnut riidellä ei mutkistaa elämistä kun on ollut yhteiset rahat. Avioliitto niin kaikki on yhteistä. Kummallakin silti oma tili mutta yhteiset hankinnat, kauppa ostokset.

Päivämäärä:   23.4.26 09:43:15

Molempien tulee vapaasta tahdostaan panostaa kykyjensä mukaan mutta ei olle vaatimassa. Jos on tarve vaatia tai toisaalta halu hyötyä toisesta ei ne ole hyvä juttu.

Jos toinen on tyhjätasku ja kovin kiinnostunut varallisuudesta niin se on iso varoitusmerkki. Samoin se jos rikkaampi luulee sillä.ostavansa päätösvallan ja kaiken anteeksi kun voi heittää almuja vähävaraisemmalle.

Joskus on niin että.se varakas kokee suurta ylemmyyttä ja näyttävästi suojaa omaisuuttaan köyhemmältä joka ei edes hyödy siitä.mitenkään. sellaista en tajua. Esim varakas mies joka teettää tiukan avioehdon ja nainen kustantaa yhteisten lasten lähes kaikki asiat. Sellainen ihminen on heikko ja tajuaa ettei jänessä.olw.mitään muuta kiinnostavaa kuin se omaisuutensa jota yrittää kartuttaa.

En kyllä.suosittele jatkamaan Jos jo alkuvaiheessa toinen esittää vaatimuksia tai tilanne muuten wi ole.luonteva. luulisi että sitä.oikein haluaa toiselle antaa kaiken siinä huumassa ja jos silloinkin vaan näkyy laskelmointia niin game over.

Laskelmoiva ihminen on naurettava ja häpäisee sinut muutenkin niin hyvä.kun jo nyt huomasit.

Lähettäjä: Muta 
Päivämäärä:   23.4.26 09:44:47

Tienaan kuukaudesta riippuen 2-3x mieheni palkan verran (olen yrittäjä). Tuntuu olevan melko tyytyväinen omiin hommiinsa. Minua ei haittaa käyttää rahojani "meihin", eli en laske minkä verran kukakin mistäkin maksaa. Elämme aika leveästi ja asumme osan vuodesta yleensä ulkomailla (molemmilla etätyöt), joten pääsääntöisesti kaikki raha menee mitä tulee.

Mies on omatoimisesti ottanut enemmän koppia kodinhoidosta ja joskus tainnut sanoa, että hänestä se on reilua, kun minä teen enempi töitä. Hän on muutenkin parempi kokki, joten tekee lounaat ja päivälliset melkein poikkeuksetta (joskus minäkin, joskus tilataan tms.). Samalla hoitaa keittiön tietysti ja lisäksi pyörittää pyykkirumbaa pitkälti. Muu siivous tehdään enempi yhdessä.

Niin tai näin, harmi jos aloittajan miehellä on kateutta ja toisaalta harmi, jos ei aloittaja halua rahojaan käyttää yhteisiin asioihin rakkaansa kanssa. Tai toki jos pitäisi konsanaan vain toisen juttuja rahoittaa, niin ymmärrän paremmin. Joskin, itseäni ei myöskään haittaa ostella miehelleni jotain, kun oikeasti tarvitsee (esim. uusi puhelin) tai vaikka lahjaksi (esim. jonkin kalliimpi haluamansa tuote tai palvelu tai elämys).

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   23.4.26 09:46:14

"Eli ainoa ero on se, että sukupuolet ovat toisin päin jos kerta pitää keksiä asioita. Mieheltä voi vaatia rahaa, naiselta ei."
Jos on yhteisiä.lapsia niin miehen tulee taloudellisesti antaa enemmän. Jän ei kuitenkaan voi synnyttää eikä.hänen uransa kärsi perheestä
Lisäksi ei isien vanhempainvapaistakaan ole kui haittaa. Naurettavat köyhät pehmosurkimukset villasukissa neuvolan käytävällä itkemässä on jotain todella luonnotonta ja vastenmielistä..

Päivämäärä:   23.4.26 09:48:41

"Juu ja kyllähän se varmasti on valinnassa ollut plussana."

Et nyt ymmärtänyt. Tavanomaisessa parisuhteessa on plussaa, jos puoliso tulee hyvin taloudellisesti toimeen. Se ei ole kuitenkaan mikään pääasiallinen syy suhteelle. Näiden hyväksikäyttävien miesten kanssa on toisin: heille se naisen varakkuus ON SE SYY valita kyseinen nainen. Kaikki muu on toissijaista. Ja se hyväksikäyttö kyllä ilmenee tehokkaasti, kun naisen varoja pitäisi käyttää kaikenlaiseen miestä hyödyttävään.

Päivämäärä:   23.4.26 09:50:44

-, minulla on vähemmän tuloja, niin pitäisikö minun omaisuuteni takia maksaa enemmän? Mies olisi voinut hyvin kerryttää omaisuuttaan halutessaan.

Mies maksaa asunnon kulut, (sähkö, vakuutus, laina, vastike) ja autonsa kulut, minä maksan meille ruoat ja matkat (lennot, välillä myös majoitukset + kivat tekemiset) ja toki asuntoni vastikkeet ja kiinteistöverot, tielaskut yms mökistä. Kumpikaan ei puutu toisen omaisuuteen millään tapaa. Sopii minulle ihan hyvin. Nyt, kun muutamme Aasiaan, niin maksetaan varmaankin vuokra siellä puoliksi.

Lähettäjä: Blue 
Päivämäärä:   23.4.26 09:52:05

Meillä on tuollainen tilanne, se ei ole koskaan ollut ongelma. Yhteiseloa mieheni kanssa takana kohta 15 vuotta.
Mutta tuo teidän tilanne ei kuulosta toimivalta yhtälöltä, tuollaisesta asenneasetelmasta tuskin toimivaa suhdetta tulee.

Päivämäärä:   23.4.26 09:52:19

^ miksi hallusinoit? Aloituksessa ei puhuta sinusta.

Päivämäärä:   23.4.26 10:03:03

-, vastasin vain kysymykseesi, muuttuisiko tilanne, jos sukupuolet ovat toisin päin. Ei muutu. Molemmat huolehtivat oman omaisuutensa hoidosta, tuloihin suhteutetaan, mitä kumpikin maksaa.

Päivämäärä:   23.4.26 10:07:30

^ miksi sitten puhut a) itsestäsi ja b) kerrot faktoina asioita, joita aloituksessa ei ole. Kuulostaa tekoälyn tuotokselta.

Päivämäärä:   23.4.26 10:08:12

tulothan meillä on lähes samat (keskiluokkaa) minulla on vain säästöjä/omaisuutta enemmän. Tämähän tässä vielä tekee miestä enemmän pelleksi.

Päivämäärä:   23.4.26 10:11:20

- tekoälybotti taidat olla itse. En kerro mitään faktoina, vaan sanon sen, mikä voi vaikuttaa. Työttömänä sinun tarvitsee tuskin huolehtia muiden omaisuudesta, niin jatka samaa rataa. Omaisuudestaan vastaa jokainen itse, juolsevat kulut jaetaan. Olisi absurdia kuvitella, että mies maksaisi jotain mökkini tai asuntoni kuluja tai toisinpäin, kun kummallakaan ei ole toisen omistuksiin osaa tai arpaa.

Päivämäärä:   23.4.26 10:13:21

Okei, eli chatgpt tai joku vastaava laulaa siellä. Asia selvä, turha jatkaa. Jos haluaisin tekoälyn vastauksia, kysyisin suoraan sieltä.

Päivämäärä:   23.4.26 10:15:16

-, kannattaa sitten turkia vähän omaa psyykeä, jos ei tunnista ihmisen tekstiä tekoälystä. :D aika säälittävää jopa sinulta, ylisviiva.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.26 10:19:38

Ja taas surkimuspellet pilaamassa keskustelun kun ei löydy mitään sanottavaa. @!#$ että te jaksatte.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.4.26 10:20:20

Jos tulot suht samat niin ei pitäisi olla ongelmaa ja yhteiset kulut ja hankinnat helppo jakaa puoliksi .

Päivämäärä:   23.4.26 10:21:29

"-, kannattaa sitten turkia vähän omaa psyykeä, jos ei tunnista ihmisen tekstiä tekoälystä. :D aika säälittävää jopa sinulta, ylisviiva."
Okei, sovitaan sitten että olet niin sekaisin että hallusinoit itse fantasiasi. Mikä mahtaa olla tänään huumeena?

Päivämäärä:   23.4.26 10:24:25

Tuorepuristettu appelsiinimehu, ostin kaupasta eilen litran. Entäs sinulla? Tuskin sama, kun eihän työtön incel sellaisiin rahaa tuhlaa.

Päivämäärä:   23.4.26 10:30:33

Ällöviiva, perustakaa oma ketju.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.26 10:32:43

"Ällöviiva, perustakaa oma ketju."
Samaa mieltä. Tai mieluummin pitäkää viestinvaihto täysin yksityisenä.

Päivämäärä:   23.4.26 10:36:20

Voi kuulkaa, tupn paskanjauhannan ohitan 90% sen viesteistä. Nyt upposin, myönnän. Jatkakaa aiheesta.

Päivämäärä:   23.4.26 10:36:33

"Tuorepuristettu appelsiinimehu, ostin kaupasta eilen litran. Entäs sinulla? Tuskin sama, kun eihän työtön incel sellaisiin rahaa tuhlaa"
Kieltämättä en tiedä huumeista juuri muuta kuin sen, ettei minulla ole sellaisiin kiinnostusta. Sinulla tainnut mennä aika monta viivaa "tuorepuristettua appelsiinimehua" kun et erota elämäsi rakkautta jostain satunnaisesta ht.net kirjoittelijasta.

Päivämäärä:   23.4.26 10:39:42

Elämäni rakkaus nukkuu sängyssä vielä vanhuskoiran kanssa, muuten hyvä veikkaus. Eiköhän tuo pian nouse lounaalle ja koirakin ulkoilemaan.

Päivämäärä:   23.4.26 10:42:20

Ei taida korvike tietää miten pahasti kaipailet ylisviivaa kun näet hänet joka paikassa ja et muusta kykene puhumaan kuin teistä...

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   23.4.26 10:44:38

Meillä näin ja ollaan yhteen muuttamassa. Kulut valitaan sen köyhemmän mukaan ja vähän oon valmis maksamaan enemmän.

Muistan kun asuin opiskelijana yhdessä edellisen miehen kanssa ja menetin työpaikan eikä opintotukikuukausia ollut jäljellä. Kaikki säästöt meni ja lopulta jouduin lainaamaan kaverilta rahaa kenkiin hajonneiden tilalle. Miestä ei kiinnostanut. Onneksi sain töitä ja aloin tienaamaan miestä enemmän. En sitten yhtään maksanut mistään enempää kun asenne oli tuo.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   23.4.26 10:49:13

Minä olen meistä varakkaampi. Asutaan minun omistamassa velattomassa omistusasunnossa. Bruttotulot tupla mieheen nähden. Kyllä, rahoitan miehen elämistä reippaasti: asuminen, kalliit ulkomaanmatkat jne. Haluan elää juuri tämän ihmisen kanssa juuri näin, ja minulla on siihen varaa. Mies ei tosin vaadi mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.