Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä saa energiaa tehdä töiden jälkeen jotain?

Lähettäjä: Nuutunut 
Päivämäärä:   22.4.26 17:22:24

Lapsen koulu on alkanut sujumaan niin ettei meillä mene enää kaikkea vapaa-aikaa illasta läksyihin ja kokeisiin lukemiseen. Olen haaveillut siitä, että töiden jälkeen ehtisi tekemään muutakin kuin ne pakolliset asiat eli ruokaa, lapsen koulu tehtäviä ja mahdollisia kotitöitä. Mutta nyt kun tähän olisi reilu 10 vuoden jälkeen taas mahdollisuus tajusin, että ei minulla kertakaikkiaan ole energiaa. Jalkoja särkee ja ne tuntuvat raskailta, kun on seissyt ja kävellyt töissä koko päivän. Olo on henkisestikin nuutunut ja väsynyt ja on olo, että mikään mistä vapaapäivinä tykkään (uiminen, ulkoilu, käsityöt) ei innosta.

En tiedä onko vain siitä kiinni, että pitäisi mennä ja tehdä jolloin olokin muuttuisi fyysisesti ja psyykkisesti energisemmäksi. Vai miten ihmeessä ihmiset repivät energiaa tehdä vielä työpäivän jälkeen jotain? Ennen lasta kävin jumpassa ja ratsastamassa töiden jälkeen, nykyään tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta, kun ei vaan jaksa.

Joten parhaat vinkit jakoon. Millä olet saanut käännettyä tätä ajatus mallia ja tapaa toimia, kun tuntuu ettei jaksa.

Re: Millä saa energiaa tehdä töiden jälkeen jotain?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   22.4.26 17:24:16

Olet tottunut ettei tarvi. Nyt vain kiskot itsesi ja menet väkisin. Siirä se taas lähtee ja tulee kerta kerralta helpommaksi.

Lähettäjä: hiiri 
Päivämäärä:   22.4.26 17:25:32

Elämähän vasta alkaa kun pääsee kotiin.
Ei vaan, tiedän kyllä mitä tarkoitat. Minulla on silti auttanut se ajattelu, että hei, nythän on juuri se aika, jolloin voi tehdä omia asioita. Valitettavasti arki on toki meitä kaikkia vastassa, eli ruokaa täytyy tehdä ja kaupassa käydä.

Minulla on silti paljon harrastuksia, joissa käyn töiden jälkeen ja vaikka välillä väsyttää lähteä sinne, loppujen lopuksi niistä saa enemmän energiaa kuin mitä niihin antaa.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   22.4.26 17:34:21

Ehkä siis olet jotenkin fyysisesti tai henkisesti loppu tai sairas. Kuvaat kyllä enemmän fyysisesti huonoa oloa. Jossain on siis vikaa. Oletko oikeasti sairas, se selviäisi ehkä lääkärissä. Syötkö oikein? Liikutko oikein? Saatko kaikki tarvittavat vitamiinit? Nukutko oikein? Minkälaista työ on? Onko työpaikka homeessa? Ethän juo kofeiinia enää iltapäivästä jne? Kyllä viikossa pitää olla päiviä kun ei tee mitään, mutta ei ole normaalia että työpäivän jälkeen ei jaksa enää mitään. Sinun pitää nyt siis selvittää syy.

Jos missään muualla ei oikeasti muka ole ongelmaa, niin sinun pitää pakottaa ainakin alkuun itsesi lähtemään tekemään. Minä usein pakotan itseni ja tekemisen jälkeen olo onkin hyvä ja pirteä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.