Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on huonoin muisto ala-asteelta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.26 20:43:01

Tai mikä tapahtuma on teille jäänyt mieleen silloin? Muistatteko paljon ala-aste aikoja?

Re: Mikä on huonoin muisto ala-asteelta?

Lähettäjä: jedk 
Päivämäärä:   21.4.26 20:45:25

Jatkuva kiusaaminen ja silmätikkuna olo ja haukkuminen. Lähinnä koko luokan oppilaat, mutta edes opettaja ei puuttunut vaan kiusasi mukana.

Paljon muuta en ala-asteelta muista kuin sen, etten saanut olla varmaankaan ainuttakaan oppituntia rauhassa. Olisinpa joskus saanut olla edes kokonaisen päivän.

Kaduttaa lähinnä se, etttä ylipäätään menin kouluun. Olisi pitänyt vaatia, että saan käydä kouluni ihan kotona yksinäni. Olisin ollut ihan yhtä yksinäinen, mutten kuitenkaan kiusattu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.26 20:45:37

Kun sinappi ja ketsuppi meni aina sekaisin.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.4.26 20:47:44

Peltimukista juotu maito joka maistui sille mukille. En ole sen jälkeen maitoa maistanut kun sain vihdoin lopettaa sen juonnin.

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   21.4.26 20:52:13

Opettaja tokaisi vihaisena kun en keksinyt uskonnon tunnilla esirukousaiheita, että ”ehkäpä sitten pitäisi rukoilla sinun puolesta!”

Näin hauskaa oli vielä 2000 luvun taitteessa 3 tai 4 luokalla.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   21.4.26 21:09:11

Koko ala-aste. Meidän opettaja inhosi mua ihan näkyvästi ja koko ala-aste oli pelkkää piinaa. Meidän koulussa oli niin että pienten opet vei luokat 1-3 ja isojen opet 4-6. No, sattuipa kivasti että mun opettaja oli jäämässä eläkkeelle ja oli pyytänyt saada viedä luokan koko ala-asteen läpi. Pyysin (vanhempien kera) että voisin vaihtaa luokkaa, mutta koulu ei hyväksynyt syytä että opettaja kiusaa lasta koska eihän näin nyt voi olla. Kuuden vuoden piina josta seurasi erittäin huono asenne koko koululaitosta kohtaan ja vaikeudet yläasteella.

Edelleen näen tuota opettajaa joskus mm kaupassa. Todella agressiiviset tunteet nousee pintaan vain hänen näkemisestään ja hän on jo hyvin vanha ihminen ja pieni ja hauras jne ja mun tekisi vaan mieli mennä lyömään. Joskus olen nähnyt hänen ylittävän tietä ja tekee vaan mieli ajaa päälle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.26 21:15:17

Kiusaaminen, koulun hammaslääkäri jonka vuoksi en vieläkään voi mennä hammaslääkärin tuoliin ilman paniikkikohtausta, se kun opettaja käski minut ja muutaman pojan käytävään häpeämään kun pojat heitteli palloa luokassa ja itse kävin vain ottamassa sen hyllyn alta pois kun se vieri sinne (pojat onneksi puolusteli etten tehnyt mitään), pyöräilyretket ja se kun olin aina hitaana jonon hännillä.

Lähettäjä: tämä. 
Päivämäärä:   21.4.26 21:17:04

"Jatkuva kiusaaminen ja silmätikkuna olo ja haukkuminen. Lähinnä koko luokan oppilaat, mutta edes opettaja ei puuttunut vaan kiusasi mukana."

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   21.4.26 21:33:09

Näitähän riittää
Opettaja löi sormille ja seisotti nurkassa, veti taulua pitkin viivotinta kuului inhottava kirskuva ääni, luokkakaveri kuristi, ylemmällä luokalla ollut poika kävi haaroihin kiinni,
Tyttöjen välinen riita kesti yli neljä vuotta, ulkopuolelle jättäminen, kiusaamisen monet muodot tulivat tutuksi.

Lähettäjä: Babe 
Päivämäärä:   21.4.26 21:48:47

Opettaja pakotti askartelemaan isänpäiväkortin vaikka hyvin tiesi, että mun isä on kuollut. Muutenkin kiusasi, esim. määräsi tunnin ajaksi nurkkaan seisomaan, eikä koskaan kertonut mistä rangaistus tuli. Kerran olin sutinut kynsiini kaverin siskon kynsilakkaa ja siitä rangaistus oli se, että pesin käsiäni koko oppitunnin ajan luokassa olevassa lavuaarissa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.4.26 22:12:48

Ei ole huonoja muistoja mistään koulusta.

Nolo muisto on tokaluokan keväältä, kun opettaja kysyi, miksi kuussa ei tuule. Minä tietenkin innokkaana viittasin, ja vastausluvan saatuani vastasin, että siksi kun siellä ei ole puita.
Saman tien tajusin, että eihän se nyt niin ole, vaan kun siellä ei ole ilmakehää.
Ei sitä kukaan muu edes tajunnut, miten typerä vastaus oli. Mutta mua hävetti.

Ja ekaluokalla hammastarkastukksessa kaveriani jännitti ja hän piti mua kädestä kiinni. Puristi kättäni niin lujaa, että ajattelin luiden murtuvan sormistani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.