|
Lähettäjä: heppatäti
Päivämäärä: 21.4.26 20:26:39
Mulla ei ole ehkä yhtään ystävää omien määritelmieni mukaan.
Mutta noin kymmenen todella hyvää kaveria ja peruskavereita kymmenittäin.
Itselle ystävä merkkaa sellaista hengenheimolaista, jolle voi puhua about kaiken. Joku, jonka kanssa voidaan olla erimieltäkin asioista ja silti kunnioittaa toisiamme. Joku, jonka kanssa olisi paljon tekemisissä viikottain.
Nykyisin mulla on paljon hyviä kavereita, mutta kukaan ei tiedä minusta kaikkea. Puhun eri ihmisille hiukan eri juttuja. Viestitellään, kun keritään. Silti, vaikka he eivät ole ystäviä vaan hyviä kavereita, autan jokaista jos tiedän että heillä on avulle tarve. Kuuntelen heidän murheitaan ja iloitaan yhdessä onnistumisista. Tiedän saavani apua, jos oikeasti olisi hätä. Ei olisi kellonajalla väliä, vaan voin heille aina soittaa. Ja minulle heistä jokainen saa soittaa kans koska vain ja heitä lähtisin auttamaan.
Olen todennut, että en enää pahan koulukiusaamisen jälkeen osaa "laskea muureja". Opettajat käski silloin rakentaa muurit ympärille ja olla välittämättä kiusaamisesta. Ne muurit sitten jäi. Joten on erittäin vaikea päästää ketään enää liian lähelle. Luultavasti siksi en osaa pitää ketään ystävänä. Ja koska luottamus on rikottu niin pahasti parhaiden ystävinäni pitäneiden ihmisten toimesta tuohon aikaan.
|