Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruokavalio kun maito ja viljat ei passaa

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   21.4.26 17:56:35

Olen lähes koko elämäni syönyt hyvin vähän maitotuotteita, laktoosille ainakin olen allerginen, mutta välillä koen saavani oireita myös laktoosittomista tuotteista. Nykyään syön lähinnä juustoa ja ruuan mukana tulevia vähäisiä määriä maitotuotteita. Jugurtit yms olen jättänyt kokonaan pois.

Vehnä on myös sellainen joka ainakin selkeästi turvottaa, joten vaaleaa leipää ja vehnätuotteita välttelen. Keliakia on testattu eikä sitä pitäisi olla. Mutta silti epäilen sopiiko muutkaan viljat minulle. Jokin aiheuttaa satunnaisesti vatsaoireita, mutta en kohta enää tiedä mitä tässä söisi. Pelkkää lihaa ja salaattia :D

Lämpimät ruuat ei niinkään ole ongelma, mutta mitä syödä muuten päivän aikana? Aamu alkaa aina ruisleivällä ja kaurapuurolla ja ihan surettaa ajatus, että pitäisikö kokeilla jättää kaikki viljatuotteet pois.

Re: Ruokavalio kun maito ja viljat ei passaa

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   21.4.26 18:01:47

Kvg fodmap

Re: Ruokavalio kun maito ja viljat ei passaa

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   21.4.26 18:28:42

Ole hetki ilman mitään viljaa, ja sitten testaat vilja kerrallaan niiden sopivuutta. Osalle oireita tekee hiiva, ei itse vilja. Eli kaurapuuro veteen tehtynä voi sopia vaikka hiivalla kohotettu kauraleipä ei sovi. Testaa nämäkin selvällä testivälillä.

Ruisleivän ja kaurapuuron voi aamiaisella korvata vaikka pinaattimunakkaalla ja pikkutomaateilla, tai riisipuurolla ja marjoilla. Välipalaksi hedelmiä, marjoja, pähkinöitä. Iltapalalle vaikka riisikakkuja ja humusta

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.