Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yrittäjän ahdinkoa Suomen tämänhetkisessä tilant

Lähettäjä: Pöh 
Päivämäärä:   21.4.26 15:41:17

Voin vain kuvitella, mitkä muilla yrittäjillä on fiilikset, mutta nyt tilinpäätösaikaan omani ovat melko matalalla. Kasvatin liikevaihtoa liki 10 te:lla viime vuodesta tekemällä hulluna töitä. Myyntiä oli yli 80 te, mutta vaivoin pystyin maksamaan itselleni jonkinmoista palkkaa. Omat palkat 30 te vuodessa (tästä toki itse maksan tuloveroa vielä). Lisäksi osa-aikainen työntekijä, jolle maksettiin n 13 te. Mitään ei jää, tilinpäätös meni jopa karvan verran miinukselle.
Eihän tässä ole mitään järkeä! Töitä riittää vaativalla asiantuntija-alalla, terveydenhoidossa, mutta mulle oli järkytys, että hulluna työn tekeminen ei tuota mitään! Kulujakaan ei juuri ole, matkaliput, koulutukset, tietokoneet, vakuutukset, puhelinkulut nyt suurimmat. Mutta nuo YEL ja TYEL-maksut! Ihan järkyttäviä! Masennuin tästä, en pysty yhtään enempää tekemään töitä enkä näemmä tule tienaamaan tätä enempää. Houkuttelisi heittää pyyhe kehään ja siirtyä leppostelemaan palkansaajaksi, itsellähän ei mitään etuja ole. Itse maksan koulutukset, lomarahat, terveydenhoidon, saikut jne, kun samaa duunia vieressä palkkatöissä painavat saavat nämä kaikki työpaikalta. Lähinnä avauduin, ei mulla muuta.

Re: Yrittäjän ahdinkoa Suomen tämänhetkisessä tilant

Lähettäjä: Katta 
Päivämäärä:   21.4.26 16:34:29

Alle 100t liikevaihdolla ei yleensä pysty pitämään työntekijää palvelualalla.

Kirjoituksesta päätellen sinulla on bisnes jota ei pysty skaalaamaan isommaksi kun työtä lisäämällä. Silloin on pakko nostaa myös työn hintaa.

YEL-uudistuksella kyllä tapetaan viimeinenkin mahdollisuus yksityisyrittää Suomessa.

Re: Yrittäjän ahdinkoa Suomen tämänhetkisessä tilant

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   21.4.26 17:03:03

Ehdottomasti kannattaa pyrkiä sinne palkkatyöhön.. eri asia saako sitä työtä.. yrittäjyys yhtään pienessä tai keskikokoisessa mitassa on tässä maassa tehty vain ihmisen tappamiseen työn ja byrokratian rattaissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.