Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko mulla oikeus elää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.26 10:15:36

Onko? Nykysuomessa jossa maa vaan velkaantuu päivä päivältä pahemmin.

Re: Onko mulla oikeus elää?

Päivämäärä:   21.4.26 10:18:43

Tietenkin on.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.26 10:21:48

Minkä takia valtion velka tarkoittaisi, että jollain ei olisi oikeutta elää?

Lähettäjä: O.o 
Päivämäärä:   21.4.26 10:53:27

Sun pitää syvältä itsestäsi hakea sisältöä elämään ja inspiraatiota elää, ei syytellä valtiota.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   21.4.26 10:58:10

Velkaantuu? Se on vaan rahaa :D mitä väliä isossa kuvassa. Ei mitään tekemistä oikeasti isojen asioiden (kuten vaikka itse elämä) kanssa.

Päivämäärä:   21.4.26 11:18:02

Jokaisen maan täytyy olla jollakin tapaa hieman velkaantunut, että ekonomia toimii maailmanlaajuisesti (paitsi joku Norja jolla on öljyä myydä). Velka on hyvä asia maailmantaloudellisesti. Amerikalla on paljon velkaa Euroopalle ja Euroopalla tietääkseni myös Amerikkaan. Maailmanvelka ei ole sama asia kuin personaallinen velka joten ei pidä ajatella sitä samalla tavalla. Velalla voidaan pitää esim maailmanhintoja alhaalla.

Suomessa on hyvä että velkaa halutaan maksaa takasin, tuolla on Euroopanmaita jotka ei ole maksamassa takaisin ainakaan toistaiseksi. Suomen ongelma on vaan se että me ei osata taloutta yhtään. Samalla Ruotsi ulkoistaa hirveesti bisneksiä että tuloja tulee paljon ulkomailta. Suomi jänistää ja isoimmat yritykset rullaa vaan Suomessa. Kun rahaa ei tule ulkomailta paljoa niin sitten aletaan repimään sitä sisäpuolelta ja meidän hallitus ei osaa sitäkään oikein. Revitään paikoista jotka on tuloistaan ajanmittaan +-0 kuten terveydenhuolto. Repisivät edes paikoista josta oikeesti jää säästöä. Mutta en jaksa stressata sitäkään. Maailmantilanne muuttuu aina. Aina tulee olemaan huonompia hetkiä ja sitten parempia. Niin se on aina ollut. Ei ole mahdollista elää tasapainoisesti ikuisesti, jos ei sitten ole todella arvokasta resurssia kuten öljyä omassa maassa. Mutta se öljykään ei kestä ikuisesti ja sitten heidänkin edut loppuu elleivät löydä uutta tilalle ennen sitä kuten Saudi Arabia nyt jo yrittää. Elämä jatkuu. Elämme kuitenkin maailman rauhallisinta aikaa koskaan, joten se on jo jotain.

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   21.4.26 11:23:22

Mulla ei, sulla kyllä.

Lähettäjä: za< 
Päivämäärä:   21.4.26 12:02:52

Eihän meistä kukaan ole tänne itse itseään synnyttänyt, joten se oikeus on luotu silloin kun sinut on siitetty.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.