|
Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 21.4.26 08:43:23
Onko teillä muilla tallikavereita, jotka ovat jatkuvasti pyytämässä jotain palveluksia?
Minulla on pahimmillaan sellainen tilanne, että välillä on jono ihmisiä autoni luona kun menen tallille "minä olin tässä ensimmäisenä, minä kysyn ensin".
Olen ollut jämäkkä, kertonut, että olen harrastamassa ja hoidan vain oman hevoseni, silti näitä pyytelijöitä on kaiken aikaa.
Osaa ihmisistä en muista nähneeni koskaan, ilman, että he pyytäisivät jotain. Jos nämä ihmiset juttelevat "mukavia" niin oikein odotan milloin se pyyntö sieltä tulee. Ja aina tulee, saako lainata traileriani tms.
Yhtenä päivänä neuvoin tallikaveria, miten hänen kannattaisi tehdä. Seuraavana päivänä hän laittoi minulle viestin "muista nyt sitten tänään hoitaa se lupaamasi asia!". En siis missään vaiheessa ollut luvannut hoitaa hänen ongelmaansa, vain neuvonut miten hänen kannattaisi tehdä.
Alkaa olla ihan sietämätöntä tämä harrastus. Olen entinen ammattilainen ja oikeita ystäviä autan mielelläni. Mutta suoraan sanottuna monet nykyajan harrastajat ovat todella osaamattomia ja jotenkin kuvittelevat, että kun joku osaa, niin häntä saa vapaasti käyttää hyväkseen. Oli kyse sitten irtokengästä, satulan istuvuudesta, ruokinnasta tai mistä hyvänsä. Korostan vielä että voin kyllä neuvoa jne, mutta tuo, että auton luona on jono ja että aletaan vaatimaan, on jo naurettavaa.
Sanomattakin selvää, että nämä ihmiset eivät ole koskaan tehneet mitään hyväkseni. Silti he odottavat, että lähtisin mukaan ilmaiseksi jollekin 6 tuntia kestävään klinikkapäivään, ottaisin omista töistä vapaata, vetäisin omalla autolla, bensoill, lastaisin heidän lastausongelmaisen, "lainaisin" traileriani jne ihan siitä ilosta, että saan auttaa heitä. Mikä ihmisiä vaivaa? Ai niin, joskus olen saattanut saada palkaksi jonkun halvimman markettiskumpan, yleensä sitäkin kyllä vain lasillisen tai jaetun piccolopullon jonkun tallikaverin kanssa, jota olen auttanut jossain akuutissa hädässä yhteensä 15 tuntia ja hevonen on säilyttänyt henkensä. Sama toistuu persaukisten ja erittäin varakkaiden tallikavereiden kanssa.
Ehkä pitää vaan alkaa veemäiseksi eikä auttaa enää ketään..
|