|
Lähettäjä: oihh
Päivämäärä: 20.4.26 17:50:54
Minulla vähän samankaltaisia kokemuksia.
On jotenkin huvittavaa, miten jotkut halveksivat toisen osaamista, ammattia tai koulutusta, vaikka eivät itse tiedä asiasta yhtään mitään.
Olen tuollaiselle yleensä sanonut, että "Moni on tuota mieltä [kuin sinä], mutta se todistaa sen, että harva oikeasti osaa [minun edellisen ammattini vaatimaa asiaa]. Yleensä ihmiset tekevät [väärällä tavalla] tajuamatta, että siitä aiheutuu [jotain kauheaa]."
Yleensä ovat sitten olleet hiljaa :D
Eli tuon esimerkin paikalle voisi vaikka laittaa, että olen aiemmin ollut siivooja ja kaveri sanonut "kuka tahansa osaa siivota", johon vastaan
"Moni luulee kyllä osaavansa siivota, mutta se todistaa sen, että harva oikeasti osaa siivota niin, että pyyhkii lian pois. Yleensä ihmiset vain levittävät likaa ympäriinsä niin, että lopputuloksena on vain entistä paskaisempi pinta. Ihan jo se, että annostellaan vääränlaista pesuainetta liikaa, pestään lattiaa hinkkaamalla mopilla edestakaisin ja välissä uitetaan moppia likavesisankossa ja sitten ihmetellään, miten tää lattia on edelleen näin likainen ja tahmea."
Ja kun se siivoojaa halveksinut onkin hiljaa, niin osui ja upposi :D Eli eipä ainakaan hän osaa siivota, ja ihan kysymättä tiesin, miten hän itse mokaa ja vain levittää paskaa ympäriinsä :D
En ole ollut siivoojana.
|