Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaveri halveksii entistä ammattiani

Lähettäjä: Miksi 
Päivämäärä:   20.4.26 00:57:11

Työkaveri puhuu aina välillä halveksuen entisestä ammatiltani. En nyt mainitse mikä ammatti jotta pysyn anonyymina. Tietää entisen ammattini ja saattaa kommentoida jotenkin väheksyen kun keskustelemme jonkun toisen työkaverin kysyessä jotakin neuvoa minulta. Esimerkiksi jos olisin vaikkapa ollut kampaajana hän saattaa kommentoida että ne tuotteet ovat samanlaista kuraa kuin kaikki muukin. Ja vastaavia väheksyviä kommentteja on muitakin mitkä selvästi väheksyvät tätä ammattia. En tiedä mitä ajatella mutta onhan se nyt todella epäsopivaa. En millään tavalla kehuskele olevani tällä alalla kouluttautunut mutta työkaverit silloin tällöin kysyvät neuvoa.

Re: Työkaveri halveksii entistä ammattiani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.26 01:43:15

Työkaverillasi on itsetunto-ongelmia. Siitähän se toisen alaspainamisen tarve syntyy.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.26 02:02:57

En kyllä pidä tuota kampaaja esimerkkiä mitenkään halventavana. Ihan totuushan se on ja silti voi olla hyvä tekemään kampauksia tai saksimaan hiuksia.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   20.4.26 07:52:04

Entisessä tiimissä ylsi piikitteli minua ja tiimin kolmatta välillä kokin taustasta. Näki selvästi, että koki huonommuutta kun itse luki lukiosta suoraan KTksi ja päätyi tekemään inssien kanssa hommia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.26 09:08:19

Voisit kertaalleen tuollaisessa tilanteessa ottaa suusi auki sanoa, että se on nyt useita kertoja tullut selväksi miten tahdot tehdä tiettäväksi sen miten halveksit minua entisen ammattini vuoksi mutta ketään ei oikeasti kiinnosta. Tämä on työpaikka ja työpaikat työajalla ovat työntekoa varten eikä työpaikkakiusaamisen harjoittamiseen. Me olemme täällä tehdäksemme töitä emmekä vatvomassa miljoona kertaa vuodessa siitä mitä sinä halveksit yrittärn hieroa märkää rättiä päin minun kasvojani minun ammattiani ikään kuin olisin ollut jokin rikollinen huijari. Lopeta tämä jauhaminen. Mielipiteensä on kaikilla, mutta tämä on asiatonta.

Sinustakin on tuolla mielestäsi niin hienolla koulutuksella muokkaantunut noin ilkeä ihminen, niin en menisi kehumaan silläkään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.4.26 15:51:07

"Re: Työkaveri halveksii entistä ammattiani
Lähettäjä: -
Päivämäärä: 20.4.26 09:08:19

Voisit kertaalleen tuollaisessa tilanteessa ottaa suusi auki sanoa, että se on nyt useita kertoja tullut selväksi miten tahdot tehdä tiettäväksi sen miten halveksit minua entisen ammattini vuoksi mutta ketään ei oikeasti kiinnosta. Tämä on työpaikka ja työpaikat työajalla ovat työntekoa varten eikä työpaikkakiusaamisen harjoittamiseen. Me olemme täällä tehdäksemme töitä emmekä vatvomassa miljoona kertaa vuodessa siitä mitä sinä halveksit yrittärn hieroa märkää rättiä päin minun kasvojani minun ammattiani ikään kuin olisin ollut jokin rikollinen huijari. Lopeta tämä jauhaminen. Mielipiteensä on kaikilla, mutta tämä on asiatonta.

Sinustakin on tuolla mielestäsi niin hienolla koulutuksella muokkaantunut noin ilkeä ihminen, niin en menisi kehumaan silläkään."
-----------

TÄMÄ!

Lähettäjä: oihh 
Päivämäärä:   20.4.26 17:50:54

Minulla vähän samankaltaisia kokemuksia.

On jotenkin huvittavaa, miten jotkut halveksivat toisen osaamista, ammattia tai koulutusta, vaikka eivät itse tiedä asiasta yhtään mitään.

Olen tuollaiselle yleensä sanonut, että "Moni on tuota mieltä [kuin sinä], mutta se todistaa sen, että harva oikeasti osaa [minun edellisen ammattini vaatimaa asiaa]. Yleensä ihmiset tekevät [väärällä tavalla] tajuamatta, että siitä aiheutuu [jotain kauheaa]."

Yleensä ovat sitten olleet hiljaa :D

Eli tuon esimerkin paikalle voisi vaikka laittaa, että olen aiemmin ollut siivooja ja kaveri sanonut "kuka tahansa osaa siivota", johon vastaan
"Moni luulee kyllä osaavansa siivota, mutta se todistaa sen, että harva oikeasti osaa siivota niin, että pyyhkii lian pois. Yleensä ihmiset vain levittävät likaa ympäriinsä niin, että lopputuloksena on vain entistä paskaisempi pinta. Ihan jo se, että annostellaan vääränlaista pesuainetta liikaa, pestään lattiaa hinkkaamalla mopilla edestakaisin ja välissä uitetaan moppia likavesisankossa ja sitten ihmetellään, miten tää lattia on edelleen näin likainen ja tahmea."

Ja kun se siivoojaa halveksinut onkin hiljaa, niin osui ja upposi :D Eli eipä ainakaan hän osaa siivota, ja ihan kysymättä tiesin, miten hän itse mokaa ja vain levittää paskaa ympäriinsä :D

En ole ollut siivoojana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.