Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hälytysjärjestelmästä luopuminen

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   19.4.26 22:37:57

Minulla on ollut hälytysjärjestelmä Verisurelta 9v ajan. Huonontuneessa taloustilanteessa mietin nyt kaikkea mistä voisin karsia, hinta on palvelussa noussut tasaisesti kuten kaikessa muussakin tietysti. Asun tyttäreni ja koirani kanssa omakotitalossa taajaman laidalla okt-alueella. Koira on keskikokoinen paimen ja vahtii sekä ilmoittaa haukkumalla kaiken äänen ja liikkeen. Hälytysjärjestelmä on tuonut turvaa varsinkin ennen tuota koiraa. En nyt oikein edes tiedä mitä teiltä kysyä, mutta auttakaa pohdinnassa luovunko vai en? Toki jos oikein tiukille mene niin pakkohan se sitten on, mutta vielä ei olla ihan siinä tilanteessa. Kannattaako mun maksaa tuosta? Laitteet ja tarrat jää, vaikka palvelun lopettaisikin, koska ne maksoin ekana vuotena pois. Ja palvelun saa takaisin jos joskus niin haluaa.

Re: Hälytysjärjestelmästä luopuminen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.26 22:56:17

Mitä palvelun lopettaminen tekee sun vakuutusmaksuille?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.4.26 22:57:35

Miten se on siis tuonut turvaa, montako varkautta, murtoyritystä tms. se on tänä aikana torjunut?

Lähettäjä: pitäisin 
Päivämäärä:   20.4.26 07:11:30

Meininki pahenee huumepuolella. Meillä täällä saa jatkuvasti lukea kun pihoilla hiippaillaan ja koitetaan viedä kaikki. Etenkin jos on pimeät yöt vielä eikä lunta.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   20.4.26 07:20:45

Mistä sää siis luopuisit jos laitteet ja tarrat jää? Luulen että niistä on eniten pelotetta joka tapauksessa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.26 07:33:03

Onko sinulla jotain sellaista, mikä on sinulle vakuutuskorvausta arvokkaampaa, jos rosvo sattuisi käymään?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.4.26 07:46:31

Meidän talossa oli edellisen omistajan jäljiltä järjestelmä, mutta ei otettu sopimusta omiin nimiimme. Laitteet on poistettu, en niitä muovimokkuloita kestä katsella joka puolella. Laitteethan ei siis kerro yhtään mitään havainnoistaan, jos ei ole sopimusta liikkeen kanssa. Palovaroittimien pitäisi kuulemma toimia ilman sopimustakin ja ne on jätetty, mutta hieman arveluttaa.
Tarrat on vielä ikkunoissa hämäyksenä, vaikka nekin särkee silmää.

Ymmärrän hyvin miksi ihan muualla asunut edellinen omistaja halusi hälytysjärjestelmän tietääkseen, jos jotain tapahtuu. Kyllähän tässäkin lähistöllä välillä narkkareita pyörii ja talo oli vuosia tyhjillään. Me kun ollaan lähes jatkuvasti paikalla, niin havaitaan ihan itse, jos joku pyrkii sisään rakennukseen. Ja naapurit tuntuu kyllä myös huomaavan kaiken liikeen pihapiirissä...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.26 08:19:38

jo tarrat ikkunoissa on varmasti monelle tarpeellinen karkote. jos valita kahden kohteen välillä, jossa toisessa tarrat ikkunassa ja toisessa ei, niin kuka yrittää murtautua siihen jossa ne tarrat on? toki narkkarit on sitten eri asia jos niitä pyörii nurkilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.26 08:30:38

Jätät tarat ym ja hankit kamerat itse. Suht halvalla saa näitä esim gigantista missä ei ole kk-maksua. Hälytys toki tulee vain sinulle.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   20.4.26 09:02:31

No en maksaisi, mutta mun riskikartoituksen perusteella onkin ihan olematon riski, että joku huumehörhö eksyisi tänne. Mulla on ovet auki 24/7, kameravalvontakyltit löytyy kyllä, samoin riistakamerat.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   20.4.26 09:30:10

Osta esim Tapon tai Reolinkin kamerat. Molempiin saa ihmistunnistuksen ja kun sun puhelimeen tulee ilmoitus, että joku hiippailee pihassa niin voit itse soittaa 112, olit kotona tai et. Toki en tiedä paikkakuntaa, että kuinka poliisit lähtee moiselle tehtävälle (kun joku siis vaan hiippailee pihassa, eikä ole vielä yrittänyt talon sisään), toisinkuin hälytysjärjestelmän vartijat lähtee vissiin aina.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   20.4.26 11:48:10

Kiitos vastauksista. Minulla ei todellakaan ole mitään arvokasta tässä kämpässä, järjestelmä on ollut vain oman turvallisuudentunteeni (no toki lapsenkin) luomista varten. Hankin sen siinä kohtaa, kun työkaverin isovanhemmille murtauduttiin ja heidät hakattiin sairaalakuntoon muutaman kympin tähden. Se pelästytti ja halusin jonkinlaista turvaa tuosta järjestelmästä.

Nyt asumme toisessa paikassa, mutta 3km päässä on taajama täynnä päihdeongelmaisia ja ryöstöjä sekä aseellisia yhteenottoja siellä on aina välillä. Edelliskesänä tässäkin kävi joku mies pyörimässä naapurin pihassa. Naapuri olikin kotona ja meni kysymään millä asialla tyyppi oli niin vastasi vain että oli eksynyt. Jännä että eksyi siihen pihaan niin pahasti, että piti ihan jäädä katselemaan pihalla lojuvia työkoneita. Pyörällä oli vielä liikkeellä.

Talomme on päättyvän tien viimeisenä. Nyt tosiaan tuo koira kyllä lisää turvallisuutta ja tonttikin on aidattu 180cm aidalla varoituskylttien kera. Hälytysjärjestelmän asentaja sanoi tuota samaa, että jo pelkät tarrat ikkunoissa/ovissa/aidassa saavat järkevimmät tunkeutujat pysymään loitolla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.26 12:47:54

"Hankin sen siinä kohtaa, kun työkaverin isovanhemmille murtauduttiin ja heidät hakattiin sairaalakuntoon muutaman kympin tähden. Se pelästytti ja halusin jonkinlaista turvaa tuosta järjestelmästä."

No jos tämä pelottaa, niin varaa vaikka järjestelmän vuosimaksun verran käteistä kotiin rosvoille annettavaksi. Yleensä näillä ei kiinnosta alkaa turhaan väkivaltaan, jos eivät aivan aineissa ole. Murtautumisen joka tapauksessa kuulet, ja häkeen vain nopea puhelu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.