Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varusteiden myynti hevosen mukana

Lähettäjä: ndm 
Päivämäärä:   19.4.26 21:11:45

Olen jostain syystä ajatellut, että jos joku lopettaa hevoshommat, niin myy hevoset pois varusteineen. Tai ainakin kaikki tutut on aiemmin noin tehneet. "Myydään kaikkine varusteineen", eli pääsee kerralla eroon sekä hevosesta että sen varusteista. Ostaja päättäkööt sitten itse, mitä tekee millekin.

Mutta nyt kaveri möi kaksi hevostaan pois. Ne oli vuokrapaikalla, ei siis omaa tallia. Lopetti hevosenpidon kokonaan. Mutta hevosten mukana ei mennyt kuin päässä oleva riimu. Kaiken muun möi vasta, kun hevoset oli jo menneet. Ja nyt valittaa, kun ei mene kaupaksi ja ilmaiseksi pitäisi antaa ja postittaa ja vaikeaa ja niin edelleen.

Ostajat olivat kuulemma kysyneet, että voiko hevosten mukana ostaa varusteita, ja vastaus oli "ei". Eli ilmeisesti ostajat olisivat ihan mielellään niitä kuitenkin ostaneet?

Minusta olisi ollut järkevämpää laittaa hevosten hintaan pari tonnia lisää ja kipata kaikki varusteet mukaan, kun suitset, kuolaimet ja satulat oli kuitenkin ihan sopivat, muttei mitään kallista merkkikamaa, joista huimia summia saisi.

Kun olette myyneet hevosen ja on ollut selvää, ettette ole halunneet hankkia enää uutta, niin oletteko myyneet kaikki varusteet samalla? Antaneet siihen edes mahdollisuuden? Usein kun törmää ilmoituksissa "varusteet ostettavissa erikseen", mutta tässä vastaus oli suoraan EI kun oli kysytty, saako jotain ostaa mukaan. Ei siis kerjätty ilmaiseksi mitään, vaan olisi ihan maksettu...

Hevosten myynnistä on jo kaksi vuotta ja edelleen valittaa nurkissa pyörivistä kamoista. Olen kysynyt, että miksi ei myynyt hevosten mukana ja vastaus oli "halusin myydä erikseen."

Re: Varusteiden myynti hevosen mukana

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.26 21:17:07

Kenties kuvitteli että saa varusteista paremman hinnan kun myy erikseen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.26 21:18:12

Selvästi kaveri oli kuvitellut saavansa isommat rahat myymällä jokaisen loimen ja harjan erikseen. Missä hän oli keksinyt että roippeet menee kaupaksi niin sitä en tiedä. Satuloidenkin myyminen on nykyään hidasta eikä hinnat ole kummoiset.

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   19.4.26 22:15:41

Meillä myytiin tytön eka poni, welsh pois. Mukaan myin satulan, loimet, suitset jne, mitä en tarvitse uudelle ponille. Mietin myös ihan ponin parasta, aika pitkään etsittiin esimerkiksi sopivaa satulaa, suitsia ja kuolaimia, niin ovat ainakin jatkossakin sopivat

Lähettäjä: Tup 
Päivämäärä:   19.4.26 23:41:07

Ostin nykyisen hevoseni niin, että myyjä lopetti hevostelun kokonaan. Kaupanteon yhdeydessä sovittiin, että saan ostaa (eri hinnalla) tiettyjä tavaroita (satula, suitset, pari uudehkoa horsewaren loimea, laadukkaat suojat) jos haluan. Lisäksi sovittiin, että hevosen hintaan sisältyy joitain käytettyjä käyttötavaroita. Harjat (laadukkaat, luonnonharjasta), kaviokoukku, hokkiavain, käytettyjä riimuja ja riimunnaruja, pari fleecekuivatusloimea (loimissa muutama reikä) jne. Tavaraa, jota on käytettynä hankala myydä, mutta joka minun silti pitäisi hankkia. Näitä hevosen hintaan sisältyviä tavaroita en saanut valita vaan se oli ”kaikki tai ei mitään” ja minun tehtäväkseni sitten jäi hankkiutua eroon niistä tavaroista, joita en tarvinnut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.