Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Psykologi työterveyden kautta

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.4.26 20:28:44

Olen käsittänyt, että meidän työterveyteemme sisältyisi viisi psykologin käyntiä. Minulla ei ole mitään aikaisempaa taustaa/hoitotarvetta. Nyt alkaa tuntua että OCD:n tai ahdistuneisuuden kriteerit voisivat täyttyä. Pitäisikö minun käydä juttelemassa psykologille? Jos saan jonkun diagnoosin, niin eihän työnantajani saa tietää sitä? En aio olla töistä pois tämän takia.

Re: Psykologi työterveyden kautta

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   19.4.26 20:43:51

Riippuu missä olet töissä ja minkä diagnoosin saat.

Esimerkkinä, olet bussikuski ja psykologi toteaa sinun olevan itsetuhoinen. Työnantajalle menee tieto, ettei sinua voi terveydellisistä syistä päästää ajamaan bussia, jonka kyydissä on matkustajia. Varsinaista diagnoosia ei työnantaja saa tietää, mutta joissain tapauksissa sen voi arvata.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.4.26 20:45:01

Käyt ensin työterveyslääkärillä tai työterveyshoitajalla kertomassa tilanteestasi ja hän sitten lähettää sinut tarvittaessa psykologille. Työnantaja ei saa tietää sinun tilanteestasi.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.4.26 20:45:38

Mahdollinen dagnoosi ei vaikuta työntekooni. En ole itsetuhoinen tai aiheuta muille vahinkoa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.26 21:04:28

Työnantajalle menee tieto vain siinä tapauksessa, että sulle määrätään saikkua, koska esihenkilön pitää saada tietää saikun syy. Silloinkin esihenkilölle annetaan syy pelkkänä koodirimpsuna, joka hänen pitää itse googlettaa, jos kiinnostaa.

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   19.4.26 22:24:47

Psykologi ei tee diagnoosia, sen tekee vain lääkäri. Jos epäilet mielenterveyshäiriötä itselläsi niin oikea osoite on lääkäri. Psykologilla voit käydä toki juttelemassa ennen ja/tai jälkeen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.4.26 07:34:35

Kannattaa hyödyntää, julkisen kautta on käsittääkseni vaikea päästä. Ei kuitenkaan kannata odottaa liikoja, ainakin meidän työterveyden psykologi ei kyennnyt edes ylläpitämään keskustelua, vaan kävin istumassa vaivaannuttavassa hiljaisuudessa, kun vika ei ollut ylitöissä, eikä puhelinriippuvuudessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.26 08:13:32

Työterveyspsykologin kanssa jutteluun et käsittääkseni tarvitse edes diagnoosia. Riittää että saat lääkäriltä lähetteen. Työnantaja ei saa tietää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.