Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millainen kihlasormus teillä on?

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   19.4.26 13:14:57

Miesystäväni (olemme 30-vuotiaita, emme nuoria enää) kosi minua pääsiäisenä unelmasormuksellani. Sormus on siis ns. täynnä pieniä kiviä, eli ei ole yhtä suurta kiveä, kuten monessa sormuksessa on. Sormus siis pieni/kapea/siro. Minulla on todella pienet kädet, ja päiväkodin arjessa iso kivi voisi olla epäkäytännöllinen.

Jokainen tuttu (päiväkodin ulkopuolelta) on ihmetellyt sormusta ja kysellyt, eikö meillä ollut rahaa kalliimpaan. Tuo ei edes ollut halpa.

Millaiset sormukset teillä muilla on? Mietin vain, olenko ainoa outo. Tiedän, ettei näin vanhalla ihmisellä mokoma asia pitäisi vaivata, mutta vaivaa kuitenkin.

Re: Millainen kihlasormus teillä on?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   19.4.26 13:37:29

Kaikki, jotka ihmettelevät toisten sormuksia, ovat outoja.

Minulla ja miehellä on samanlaiset kihlasormukset. Sellaista vähän muotoiltua kultaa, aika ohuet.
Vihkisormuksessani on viisi pientä kiveä upotettuna. Sekin siis hyvin käytännöllinen hevos- ja lapsiarkeen.

Enkä juuri ole muiden sormuksia tarkkaillut.

Lähettäjä: Muta 
Päivämäärä:   19.4.26 13:58:04

Kosin itse, joten valitsin oman kihlasormukseni. Edenly-verkkokaupasta löytyi tällainen: https://shorturl.at/KnCQi
Maksoi tuolloin 250 €, nykyisin näyttää olevan 690 € (ja sekin "special offer -42%" :D ).

Ei ole kukaan kysynyt hintaa. :) Vihkisormus muotoiltiin sitten tuon alle sopivaksi niin, että loksahtavat yhteen.

Miehelle sen sijaan teetätin n. 6 x kalliimman customsormuksen siihen kosintaan... 😅 Ei tosin ole kukaan senkään hintaa kysynyt. Siihen lisättiin vielä timantti vihkimisen jälkeen. :)

Tärkeinhän se on, että sormus on itselle mieluinen. <3

Lähettäjä: Muta 
Päivämäärä:   19.4.26 13:59:04

Ehkä parempi kuva: https://img.edenly.com/produit/packshot/071A6773-ID8154903-52-z.jpg

Lähettäjä: Jmmm 
Päivämäärä:   19.4.26 14:17:15

Minulla on hyvin pieni sormus. Olen kanssa saanut siitä ihmettelyjä. Monilla tuntuu olevan aivan valtavia (feikki)timantteja.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   19.4.26 15:22:51

Kiitos vastanneille! :) En yleensä anna kommenttien mennä ihon alle, mutta jostain syystä nyt kävi niin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.26 15:44:16

Ei ole kihlasormusta, eikä edes vihkisormusta. Kukaan ei ole ihmetellyt asiaa ainakaan suoraan. Kuulostaa moukkamaiselta ihmetellä jonkun sormusta ja sen mahdollista arvoa. Itse en edes tiedä, että miltä kaverien sormukset näyttävät, kun ei ole tapana niitä esitellä.
Tärkeintä tosiaan on, että itse pidät sormuksesta. Ehkä tällä hetkellä trendinä on sitten isot timantit.

Lähettäjä: Ihish 
Päivämäärä:   19.4.26 15:46:11

Vaihtaisin tutut jotka ihmettelevät eikö ole varaa kalliimpaa

LähettäjäSanna 
Päivämäärä:   19.4.26 16:03:18

Parempia kuvia ei nyt ole, mutta täällä on jonkun näköiset kuvat meidän sormuksistamme : https://sannanparisuhteisiinliittyvaa.blogspot.com/p/kuulumisia.html (kotisivut ovat tehty vain minua miellyttäväksi, joten jätä turha kommentoiminen niistä kokonaan pois (kotisivujen ei siis ole tarkoitus miellyttää muita, kuin vain minua ja ne on minun tyylliset))

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.26 16:08:55

Sileä, kapea kultasormus. Ei kiviä kuten ei suomalaisilla perinteisesti ole kihlasormuksessa ollutkaan.
Vihkisormuksessa on timantti upotettuna jotta sormusta voi huoletta käyttää aina.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.4.26 16:44:49

Siro valkokultainen jossa päällä rivi timantteja, sain valita mieleiseni. Kukaan ei ole kysellyt hintaa eikä ihmetellyt mitään.

Lähettäjä: Hillevi 
Päivämäärä:   19.4.26 17:18:10

Meillä ei ollut tai ole kihlasormuksia, enkä saisi omiin nakkisormiini kahta sormusta millään. Sairaalassa työskentelevinä me ei pystytä vihkisormuksiakaan käyttämään, mutta olen silti tyytyväinen että siihen panostettiin ja personoitiin omanlaiseksi.
Mun lähipiirissä kaikkien kihlasormukset on olleet kullanvärisiä rinkuloita, ei kiviä kellään. Näin olen luullut Suomessa olevan tapana, että vihkisormus on se omannäköinen ihana ja kihlasormus ei mikään ylenpalttinen.

Lähettäjä: Rivi 
Päivämäärä:   19.4.26 17:19:44

Kihlasormus kapea valkokultainen, jossa timanttileikkaus. Vihkisormus myös valkokultainen kapea sormus jossa rivi pieniä timantteja ja rivi ilman. Sopivat hyvin yhteen.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   19.4.26 17:23:47

Olen vähän tylsä, mutta ei ole kihlasormusta.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   19.4.26 17:50:57

Olen 27, ja omassa tuttavapiirissä just kihlasormus on se iso juttu. Ja niitä vertaillaan. Nyt tosi isot pisarasormukset ovat muotia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.26 18:43:42

Valkokultainen timanttileikattu sormus, jota myydään ainakin Kultajousessa jollain satasella. Mitä väliä paljonko se sormus on maksanut? Itse ainakin katsoin sitä miltä se sormus näyttää ja valikoin sen mukaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.26 18:45:51

Jaa näyttikin hinta olevan nykyään korkeampi, 329€. Silloin vuosia sitten maksoi n. 110€.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.26 19:08:36

Sileä, kapea kultasormus. Ei silloin viime vuosikymmenellä kihlasormuksina paljon muunlaisia ollutkaan. Vihkisormus oli sitten se, johon panostettiin enemmän.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.26 19:41:35

Ompas teillä kohteliasta porukkaa tuttuina.

Mulla on sellanen missä 0,4 karaatin kivi keskellä ja pieniä rivissä vierellä. Varmaan joku 1700e maksoi. En käytä oikeastaan koskaan eli vähän haaskuun mennyt.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   19.4.26 19:51:34

Ei ole vihkisormusta. Päätettiin naimisiinmenosta yhdessä ja samalla kertaa hääpäivä, joka oli alle vuoden päästä, joten ostettiin vain vihkisormukset, jotka sitten alttarilla vaihdettiin. Kukaan ei ole ihmetellyt sormusten määrää tai mitään muutakaan. Juntilta kuulostaa aloittajan tutut.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.4.26 19:54:37

Leveähkö, ei mitään timantteja, viisteet menee säännöllisin välein. Mies teetetti tutulla opiskelijalla uuden johon sulatettiin kaikki kultakorut ja sormus. Tosi rouhea ja leveä, passaa hyvin ison ukon isoon kouraan. Halusin itsekin leveän ja ison kun tiesin ettei toista rinnalle tule.

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   19.4.26 20:48:46

Musta. Maksoi 30 e.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.4.26 20:52:39

Kultaa, sileä, kapeahko.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.26 20:53:11

Ohut kultasormus. Samanlainen miehellä. Halvat, oltiin köyhiä 30v sitten. Vihkisormuksessa 5 upotettua pientä kiveä, maksoi varmaan 300€ 25v sitten. Hyvin toimii vieläkin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.26 21:44:34

Ei ole sormusta kun en ole keksinyt, millaisen haluaisin. Minusta sormuksen ainoa tarkoitus on tehdä kantajansa iloiseksi. Ihan sama, mitä mieltä joku muu on.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   19.4.26 21:48:58

25e maksanut hopea sormus.
11 vuotta odotin kosintaa ja kun jonkun sen tapaisen sain, pikana lähimpään paikkaan mistä sai sormuksia.
Ei kyllä tulisi mieleenkään miettiä muiden sormusten hintaa. Aika outoa käytöstä

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   19.4.26 22:28:53

Tuntuu tosi oudolta kyllä, että kukaan tuollaista rupee ihmettelemään.
Itsellä on titaanisormus jossa 4 pientä vaaleansinistä kiveä upotettuna. En missään nimessä haluaisi mitään missä on iso kivi joka jää aina kiinni kaikkialle etenkin tallilla.

Lähettäjä: Mikä 
Päivämäärä:   19.4.26 22:56:45

Kihlasormus on sileä kultasormus, vihkisormus samanlainen. Nyt ne on liitetty yhteen, on kätevää ja kultaseppäkin kehui että näin kestääkin paremmin. Toki sormuksilla on ikää jo yli 30 vuotta että en tiedä nykyisistä tavoista tai muodista.

Lähettäjä: Epis 
Päivämäärä:   19.4.26 23:56:32

Meillä ei ole minkäänlaisia kun ei ollut vara. Ei edes vihkisormuksia. Ostetaan jos joku päivä on vara.
Sormus on sinua varten ei muita. Turhaa välität muiden mp. Ihmiset osaa olla idiootteja valitettavasti. Mitä isompi sormus sen heikompi suhde.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   20.4.26 02:22:20

En tiedä onko muoti muuttunut, mutta 2003 kihlasormukset olivat samanlaiset rinkulat molemmilla. Vihkisormuksessa yksi pieni sydämenmuotoinen safiiri. Sopii paremmin omaan tyyliin kuin joku timanttimollukka.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   20.4.26 02:23:55

Ovatko ne "pakko olla iso timantti ja hintaa 2x kuukausipalkka" -tyypit katsoneet hieman liikaa amerikkalaisia sarjoja? Häissäkin on varmasti rehearsal dinner.

Lähettäjä: 02 
Päivämäärä:   20.4.26 05:18:19

Omassa ikäluokassa osa on jo mennyt kihloihin ja sormuksen pitää olla iso ja kallis. Että joo, me nuoremmat ollaan just amerikkatyylisiä. Kaikesta pitää ja on oikeus myös kommentoida. Joten kommenttia voi hyvin tulla.

Päivämäärä:   20.4.26 07:41:53

"Mitä isompi sormus sen heikompi suhde."

Kaikkea sitä kateelliset keksii.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.26 07:46:18

Ostin itse kihlasormukseni. 250€ alessa. Kultaa ja rivi pieniä timantteja. Naimisiin en kyllä lopulta mennyt.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   20.4.26 09:29:10

Ei ole kihlasormusta. Vihkisormus kyllä, eikä sekään ole mikään pramea.

Lähettäjä: Tippa 
Päivämäärä:   20.4.26 09:59:27

Ei ole kivasti tehty kyllä työkaverilta, jos arvostelee.. minulla keraaminen valkoinen kapea kihlasormusjotenkin vaan tykkään siitä, ja hintaa oli kaikki 60e

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   20.4.26 10:27:09

Olen 38v, ja mun tuttavapiirissä sormukset on perus rinkuloita: kultaa, valkokultaa tai joillakin jopa hopeaa eli tosi halpaa. Monella Kaleva Korua. Yhdellä on messevät timanttisormukset (vihki ja kihla).

Itse olin 4 vuotta naimisissa ja mulla ei edes ollut ikinä kihlasormusta, koska mentiin suoraan naimisiin olematta kihloissa. Vihkisormus oli käytettynä ostettu Kalevala Koru, eikä kukaan koskaan sitä kommentoinut.

Lähettäjä: Mikä 
Päivämäärä:   20.4.26 10:35:02

Joo, ei aiemmin ollut tapana kommentoida toisten sormuksia. Ainakaan omassa tuttavapiirissä. Itse olen varmaan niitä joita toisten valinnat vähiten kiinnostaa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   20.4.26 10:39:26

"Kaikki, jotka ihmettelevät toisten sormuksia, ovat outoja."

No TÄMÄ !

Hyvä vaan jos löytyy ihmisiä ketkä ymmärtävät miettiä myös sitä käytännöllisyyttä ja kaikkein tärkein eli mitä HALUAA, ei sitä mitä joku "Julkisuus" tuputtaa.

Aikanaan sain nätin rivisormuksen ja vihkisormus soviteltiin siihen sopivaksi. Juurikin idealla ettei mikään "törötä" ja ole vaarassa tarttua johonkin, yhdessä tulee leveyttäkin ihan ok. Maksoivat niin nuorille ihan tarpeeksi, vaikka ei moninkertaisesti kk palkkaa. Myöhemmin olen innostunut enemmän valkokullasta ja sain leveän monirivisen (timantti) sellaisen arkikäyttöön. Kaikki aitoja, ei kaikkea vihreäksi värjäävää hopeaa tai feikkikiviä ;) Nyttemmin olen innostunut titaaneista yms. matskuista ja niitähän saa ihan puoli-ilmaiseksi ja menevät arjessa kivasti. Sopisivat kai nykyään kihlamateriaaliksikin, ennen piti olla aitoa tai kihlauskaan ei sitä ollut.

Päivämäärä:   20.4.26 10:43:08

"koska mentiin suoraan naimisiin olematta kihloissa"

Ette menneet.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   20.4.26 10:44:38

Ei ole kihlasormusta lainkaan. Vihkisormus on Kalevalan hopeinen Polku-sormus, joka maksoi noin 100 euroa (en pidä aina sormessa, laitan lähinnä "ihmisten ilmoilla" käydessä, jos muistan). Ei ole kukaan ikinä kommentoinut sormusta, enkä itsekään kenenkään sormuksiin erikseen kiinnitä huomiota.

Ne isokiviset sormukset taitaa olla "muotia" lähinnä jossain Yhdysvalloissa, jossa kihlasormuksen kuuluu olla mahdollisimman pramea.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.