Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kortin luottoraja -neuvoja!

Lähettäjä: ou nou 
Päivämäärä:   19.4.26 10:40:05

Kurja tilanne. Mulla oli mennyt etuajassa luottokortilta eräs maksu. Siirsin sen summan luotolle, mutta ei siirtynytkään plussalle kun korko laskulla on ylihuomenna. Koko laskun olen maksamassa huomenna kun on tilipäivä. Tässä kuussa on ollut hirveästi ylimääräisiä eläinlääkäri ja -autolaskuja.

Nyt vaikka maksoin puuttuvan osan kortille, en pääsekään tänään suunnittelemaani tapahtumaan, koska parikymppiä jää puuttumaan.

En oikein ymmärrä miksi lisäämäni summa meni laskuun korolla, kun se olisi vasta ylihuomenna. Käteinen on ihan loppu.

Pakko kai perua tämän päivän menot, harmittaa vaan vietävästi kun olin laskenut rahat tarkasti viimeiseen päivään asti ja huomenna jo tulee palkka :(

Re: Kortin luottoraja -neuvoja!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.26 11:12:46

Kurja homma, saisitko lainattua joltain tutulta?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   19.4.26 11:21:20

Itse asiassa tilasin juuri viime viikolla äidilleni uuden jääkaappipakastimen ja maksoin omalta tililtä eli äitini on sen minulle velkaa, mutta ei osaa käyttää verkkopankkia, joten sovimme että maksaa seuraavan kerran käteisellä kun näemme. Asuu sen verran kaukana, ettei ole järkeä ajaa vain sen vuoksi, että saisin nyt rahat.

Puoliso alkaisi vain ilkkua, että miten ei ole rahaa ja että hoidanraha-asiat huonosti :( Vaikka nytkin laskin todella tarkasti, että kaikki onnistuu palkkapäivään asti. Ja on minulla sijoituksia ym. mutta niihinkään ei tietysti pääse käsiksi tällaisessa akuutissa rahatilanteessa.

Päivämäärä:   19.4.26 11:30:26

No onpa huono mies, jos tuollaisesta pilkkaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.26 11:35:34

Siis sinulla on samassa taloudessa puoliso joka auttamisen sijaan pilkkaisi, joten et uskalla kertoa hänelle?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.4.26 11:36:35

Eihän tässä asialle mitään mahda, ei olee sellaisia neuvoja jolla nyt rahaa tilille ilmestyisi. Tai myy jotain paikallisella fb kirpparilla ja maksu käteisellä.

Päivämäärä:   19.4.26 11:39:25

Niin. Hänellä on hyvin erilainen suhtautuminen rahaan kun on syntynyt rikkaaseen perheeseen ja saanut aina asunnot ja autot lahjoiksi. Pilkkaa mm. ihmisiä, jotka ostavat asuntoja ja autoja velkarahalla, ei kuulemma pitäisi ostaa jos ei ole rahaa!

Pihi kuin mikä, jos ei omiin asioihin panostamista lasketa. Minulle ostelee mm. kirpparilta käytettyjä, ihan vääränkokoisia lahjoja vaikka on käytännössä miljonääri. Mihinkään yhteisiin lomiin yms ei kuulemma ole varaa ja tasan kaikki maksetaan puoliksi, vaikka hän tosiaan ihan eri rahatilanteessa kuin minä.

Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen polkenut räntäsateessa työvuoroon pyörällä kun auto on ollut huollossa, eikä meiltä kulje julkisia, eikä ole halunnut lainata autoaan tai käydä heittämässä. Joo, anteeksi purkautuminen ohi aiheen, ärsyttää vaan kun ei koskaan auta näissä, vaikka ei olisi iso asia häneltä.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   19.4.26 11:39:34

Voi hyvä tavaton pyydä joltakulta ystävältä *parikymppiä*
Jos ei saa, ei ole ystävä.

Taas kerran oikein Oikea Mies? Josta voi ihmetellä, miksisen on kukaan nainen huolinut.

Minä kyselisin pankista ymmärtääkseni mikä meni pieleen tuossa, jollen itse ymmärtäisi.

Päivämäärä:   19.4.26 11:42:02

Jos ymmärsin oikein niin ei se luottokortin korko hirveän paljon ole vaikka kuukaudessa.

Ja jätä se mies. Pärjäät paremmin ilman.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   19.4.26 11:43:31

Ai jaaha. Juu, selityksestä päätellen ihan niin kuin menin kategorisoimaan.
Perinnejalkinetta. Parempi yksin kuin tuollaisten kanssa parisuhdeväkivallan kohteena ja paljonkin parempi. Miksi naiset ovat niin epätoivoisia, pitää huolia kunhan nyt joku vaan? Ja miten tällainen helmi on sinut sitten "huolinut"? Ei kelvannut niille "samantasoisille" tuollaisena?

Päivämäärä:   19.4.26 11:44:38

Miehen jättäminen on jo todo listalla. Olen hakenut omaa asuntoa ja nyt olisi ollut hyvä tarjolla, ei vain onnistu 4.kerros ilman hissiä seniorikoiran kanssa. Teen joka ikinen päivä töitä, että pääsisin omilleni, kovin on vaan rahat tiukilla ja yhdessä asuminen tulee ikävä kyllä edullisemmaksi kun saa kulut puoliksi :/

Päivämäärä:   19.4.26 11:46:29

Ja sen verran, että suhteen alussa mies oli aika normaali rahan käyttäjä. Toki kaikki aina puoliksi, mutta pystyi jopa matkustelemaan kerta vuoteen.

Mitä enemmän on saanut varallisuutta, sen pihimmäksi tulee.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   19.4.26 11:48:03

Tarkistaako luottokortit reaaliajassa?
Jos maksu menisi nyt läpi, ja maksat laskun heti huomisen vrk puolella ja eräpäivä on vasta ylihuomenna et käytännössä ylittäisi luottorajaa kun olet jo maksanut sen verran laskua?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.26 12:06:46

Ap, joskus on tehtävä kipeitä päätöksiä ...

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   20.4.26 08:26:06

Kyllä nykyään maksuista menee katevaraus reaaliajassa, eli ei pitäisi ainakaan normaaleilla pankin korteilla ylitys onnistua.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.4.26 08:51:45

Tarinatäti vauhdissa taas. Aina joku syy miksi joku homma ei onnistu.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   20.4.26 08:56:38

Aloittajan äiti on varmaan joku 94v dementikko jos ei verkkopankin käyttö onnistu. Ja mieskin tuollainen sika. Onnea vaan.

Päivämäärä:   20.4.26 09:46:55

-*- tiedoksi, että edelleen on olemassa ihmisiä, jotka ovat ihan täysivaltaisia ja sinällään kykeneviä erilaisiin asioihin, mutta syystä tai toisesta eivät halua tehdä tai käyttää jotain asiaa tai palvelua. Viimeksi perjantaina jouduin käymään asiakkaan luona, kun asiakas, vähän päälle seitsenkymppinen herra, ei periaatteen vuoksi omista verkkopankkitunnuksia, eikä näin ollen voi käyttää verkkopankkia tai mitään vahvan tunnistautumisen vaativia sähköisiä allekirjoitus- ja tunnistamispalveluita. Eikä tämä herra ole mikään erikoinen poikkeus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.