Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toisen huomioon ottaminen/huomioitta jättäminen

Lähettäjä: Hmmm.... 
Päivämäärä:   18.4.26 23:12:40

Teetkö asioita vain itsellesi vai otatko ystävän/kumppanin huomioon?
Esim. Jos teet väli/iltapalaa, teetkö myös toiselle/kysytkö haluaako hän vai valmistatko vain itsellesi?
Teetkö ruuan itsellesi vai molemmille?
Tarjoatko herkkuja toiselle vai syötkö ne itse?
Pesetkö vain omat vai molempien pyykit?
...

Re: Toisen huomioon ottaminen/huomioitta jättäminen

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   18.4.26 23:46:40

Kysyn haluaako toinenkin, jos teen itselleni jotain syötävää (siis kattilassa tai uunissa). Herkuista olen tarkka, jos olen ne itselleni ostanut, oletan että saan itse myös syödä ne. Pesen molempien pyykit niin saadaan täydempiä koneellisia. Oman työni luonteesta johtuen kuormitun välillä tosi rankasti, ja puolisoni tietää sen. Siksi meillä ei kumpikaan loukkaannu jos aina ei jaksa ottaa toista huomioon kaikessa. Pitkään ollaan jo oltu yhdessä.

Re: Toisen huomioon ottaminen/huomioitta jättäminen

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.4.26 02:25:48

"Jos teet väli/iltapalaa, teetkö myös toiselle/kysytkö haluaako hän vai valmistatko vain itsellesi?"
Jos teen vaikka leivän, niin tietysti kysyn, ottaako toinenkin samalla, ellen 100%:n varmasti tiedä, ettei halua mitään kysymättä.

"Teetkö ruuan itsellesi vai molemmille?"
Molemmille tietysti, tosin yleisimmin kokataan yhdessä. Tämä vaihtelee kyllä myös mm vapaapäivän/illan suhteen. Jos minulla on vapaata, saatan tehdä miehelle varastoon jotain pitkään haudutettuja lihapatoja tms, joita en siis itse edes syö. Pääasiassa siksi, että pilkkominen ja keittiössä touhuaminen on minusta rauhoittavaa ja meditatiivista.

"Tarjoatko herkkuja toiselle vai syötkö ne itse?"
Ei meillä ole varsinaisia herkkuja, mutta jos olisi, niin ne syötäisiin varmastikin yhdessä. Miehellä on joskus suklaapatukka jääkaapissa, mitä ottaa kahvin kanssa palan toisinaan, eikä tarjoa minulle, kun tietää, etten syö suklaata tai pidä makeasta. Eikä tätäkään tapahdu usein, edellinen patukka oli kuukausitolkulla kaapissa.

"Pesetkö vain omat vai molempien pyykit?"
Totta kai molempien. Aina täysi koneellinen kerrallaan. Kun pyykkikori täyttyy, tulee pyykit pestä. Valkoista pyykkiä on muutenkin vähän, saati että pesisin omani erikseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.