|
Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 19.4.26 02:25:48
"Jos teet väli/iltapalaa, teetkö myös toiselle/kysytkö haluaako hän vai valmistatko vain itsellesi?"
Jos teen vaikka leivän, niin tietysti kysyn, ottaako toinenkin samalla, ellen 100%:n varmasti tiedä, ettei halua mitään kysymättä.
"Teetkö ruuan itsellesi vai molemmille?"
Molemmille tietysti, tosin yleisimmin kokataan yhdessä. Tämä vaihtelee kyllä myös mm vapaapäivän/illan suhteen. Jos minulla on vapaata, saatan tehdä miehelle varastoon jotain pitkään haudutettuja lihapatoja tms, joita en siis itse edes syö. Pääasiassa siksi, että pilkkominen ja keittiössä touhuaminen on minusta rauhoittavaa ja meditatiivista.
"Tarjoatko herkkuja toiselle vai syötkö ne itse?"
Ei meillä ole varsinaisia herkkuja, mutta jos olisi, niin ne syötäisiin varmastikin yhdessä. Miehellä on joskus suklaapatukka jääkaapissa, mitä ottaa kahvin kanssa palan toisinaan, eikä tarjoa minulle, kun tietää, etten syö suklaata tai pidä makeasta. Eikä tätäkään tapahdu usein, edellinen patukka oli kuukausitolkulla kaapissa.
"Pesetkö vain omat vai molempien pyykit?"
Totta kai molempien. Aina täysi koneellinen kerrallaan. Kun pyykkikori täyttyy, tulee pyykit pestä. Valkoista pyykkiä on muutenkin vähän, saati että pesisin omani erikseen.
|