Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onnistuukohan siirtohaku?

Lähettäjä: amk 
Päivämäärä:   18.4.26 19:40:32

Jos opinnoista olisi jäljellä enää harjoittelu, opinnäytetyö ja pari kurssia, siirtyminen voisi olla minulle järkevä ratkaisu. Aloitan viikon päästä oman alan työt, jotka kestävät ainakin kuusi kuukautta, ja todennäköisesti voisin hyväksilukea niillä harjoittelun. Koska otin työn vastaan, olisi helpompaa siirtyä kouluun, jossa loput opinnot voisi suorittaa täysin etänä. Nykyisessä koulussa läsnäoloa olisi vielä melko paljon, eikä se välttämättä onnistu töiden vuoksi. Haluaisin silti saada tutkinnon valmiiksi tavoiteajassa, ja sitä olisi tämän vuoden loppuun asti. Ymmärsin, että siirtohaussa ehtona on, että opinnot on mahdollista suorittaa siirron jälkeen tavoiteajassa.

Re: Onnistuukohan siirtohaku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.26 19:51:35

Ei mitään järkeä

Päivämäärä:   18.4.26 19:53:19

no mulle olisi, koska saisin tehtyä etänä kaiken lopun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.26 20:01:48

Ja kuvittelet, että siellä toisessa koulussa olisi identtinen kurssivalikoima ja kaikki hyväksiluetaan noin vaan ja sinulla on täsmälleen samat kurssit suoritettavana ja vieläpä juuri niin kuin haluat (ajankohta, suoritustapa)?

Päivämäärä:   18.4.26 20:13:30

Mä olen vertaillut noita opintojen sisältöjä ja kyllä näyttää siltä että saisin hyväksiluettua. Oikeastaan vaan kieliopinnot puuttuvat. Minulla taitaa olla aika paljon ylikin opintoja, kun olen suorittanut paljon alaan liittyviä avoimia opintoja aikoinaan. Eli jos vaan hyväksiluvut onnistuu sieltä puolelta. Toki sitten kieliopinnot pitäisi saada syksyn aikana tehtyä.

Lähettäjä: Möller 
Päivämäärä:   18.4.26 20:24:57

Etkö ole hakenut noita hyväksilukuja jo nykyisessä oppilaitoksessasi?

Päivämäärä:   18.4.26 20:30:12

Tämä nykyinen koulu oli tosi huono hyväksilukemisen vaikka sisältö olisi ollut samaa! Jouduin käymään uudestaan aivan samoja kursseja.

Päivämäärä:   18.4.26 20:34:59

Tämä nykyinen on paljon pienempi ja läsnäolo pakolla. Tuohon isompaan kouluun verkkototeutuksena jos pääsisi, niin valinnanvaraa on paljon enemmän ja joustavuutta. Kursseja myös pyörii paljon enemmän kuin tässä nykyisessä, jossa tuntuu että olen vain tuhlannut opintoaikaani.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   18.4.26 20:39:12

No ota yhteyttä molempien koulujen opoihin. Sillähän se selviää

Lähettäjä: Hankalaa 
Päivämäärä:   18.4.26 20:56:33

Amk:sta en tiedä, mutta pari vuotta ennen kuin oppivelvollisuusikää pidennettiin, kaverin poika oli ehtinyt käydä lukion ekan, kun koko perheen oli tarkoitus muuttaa isän työpaikan perässä 300 km:n päähän.

Lukiopaikan siirtäminen ja ekan vuoden opintojen hyväksiluku ei onnistunut. Poika muutti isovanhempiensa luokse ja kävi lukion loppuun alkuperäisessä koulussa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.