Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En osaa kotiutua minnekään

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   18.4.26 17:11:15

Vähän hassu otsikko, mutta tällä mennään.

Ongelma siis on, etten osaa olla kotonani oikein missään. Kun olin lapsi, muutimme monta kertaa, ja vanhempani vielä erosivat niin, että sen jälkeen kumpikin muutti vielä vähintään kahdesti. Minulla ei siis ole esimerkiksi yhtä tiettyä lapsuudenkotia.

Aikuisena olen esim. vuokrannut tai ostanut parikin asuntoa niin, että jo muuttaessani olen tuntenut vain olevani kylässä jonkun toisen luona. Viimeistään kahden vuoden kuluttua tie on vienyt muualle, jossa on tullut täysin sama tunne.

Nyt meillä on miehen kanssa omakotitalo ja minun on vaikea käsittää, että tässä pitäisi nyt sitten asua mahdollisesti koko loppuikä. Mies on aivan tyytyväinen ja varmaan näkee mielikuvissaan lapsenlapset juoksemassa pihalla neljänkymmenen vuoden päästä.

Joskus olen niin ahdistunut, että selaan hetken Etuovea ja mielikuvashoppailen seuraavaa asuntoa. Ihan pähkähullu olo. :D

Tunnistaako kukaan tätä? Pääseekö tästä tavasta eroon?

Re: En osaa kotiutua minnekään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.26 18:06:24

Täällä sama ja samanlainen tausta. Ikää yli 60. Viihdyn kyllä joka paikassa mutta silti tunne, ettei tämä ole se lopullinen koti.

Lähettäjä: Molli 
Päivämäärä:   18.4.26 18:12:50

Minulla on vähän samanlainen tausta kuin aloittajalla, mutta minä reagoin asiaan päinvastoin kuin aloittaja. Minusta on tullut kodista tiukasti kiinni pitävä. Aikuisiällä minulle on ollut todella tärkeää, että luon suhteen asuntooni ja se tuntuu kodilta. Muuttaminen ja kodin "hylkääminen" tuntuu hirveältä ajatukselta. Tämä on johtanut siihen, etten ole oikein osannut lähteä epäsopivastakaan asunnosta. Nuorempana vuokralla asuessa eteen välillä tuli tilanteita, että oli pakko muuttaa ja se oli ihan hirveän raskasta. Nyt asun puolisoni kanssa omistamassamme omakotitalossa, josta on perheen kasvettua tullut epäkäytännöllinen. Isompi olisi parempi ja tulojen kasvettua meillä olisi myös varaa muuttaa isompaan, mutta en vain pysty. Tämä on koti ja siitä luopumisen ajatteleminenkin repii sisimpääni. Joten luultavasti yritämme vain tehdä tästä nykyisestä toimivamman.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.4.26 18:34:45

Sama juttu. Lapsena muutettiin usein, kävin viidessä eri paikassa peruskouluakin. Sanonkin aina kysyttäessä että en ole mistään kotoisin. Olen muuttanut lähemmäs 30 kertaa, enkä usko että kotiudun lopullisesti koskaan minnekään. Omaa asuntoa tai taloa en pysty koskaan ostamaan, että sitä ongelmaa ei kyllä ole.

Tietynlainen juureton ja vieras olo on kyllä joka asuinpaikassa ollut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.4.26 18:41:32

>kotonaan kaikkialla mutta ei missään

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.