Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ex muuttaa naapuriin

Lähettäjä: Justiinsa 
Päivämäärä:   18.4.26 09:47:46

Sain juuri tietää puolisoltani, että naapuriasuntoon on mitä ilmeisimmin muuttamassa 15vuoden takainen exäni nykyisen perheensä kanssa. Ei olla oltu missään yhteydessä eron jälkeen ja kieltämättä kammoan ensikohtaamista hänen kanssaan. Ei siis ollut mitenkään riitaisa ero, mutta silti. Esim. nykyinen puolisoni on nainen (kuten minäkin) ja tämä esimerkiksi on sellainen seikka minusta, jota ex ei varmaankaan tiennyt vaikka aikanaan olimmekin 5 v yhdessä. Miten edes pitäisi suhtautua kun jossain vaiheessa väistämättä törmään exään? Olla kuin ei tuntisikaan ja kohdella kuin miyä tahansa uutta naapuria? Vai tuoda jotenkin esiin, että yhteinen historia on muistissa? Ja kyllä, olen sosiaalisesti kömpelö ja stressaan tällaisia tilanteita.

Re: Ex muuttaa naapuriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.26 09:56:14

No älä nyt ainakaan näyttele ettet tuntisi, teet vaan idiootin itsestäsi. Moikkaa normaalisti kuin ketä tahansa muuta naapuria kun törmäätte rapussa ja sit ole hämmentynyt että mitäs ehmettiö SÄ täällä teet? Sitten hän luultavasti kertoo että muutti asuntoon xx johon voit vastata, että no hemmetti, tervetuloa taloon seinänaapuri ja hymyillä yllättyneesti. Toki voit tarjoutua kantoavuksi muutossa ja kertoa, että tervetuloa kylään. Ei siinä mitään seksuaalista suuntautumista tarvitse alkaa puimaan, kyllä normaali järjellä varustettu ihminen asian huomaa ja laskee 1+1 ja viittaa kintaalla koko seikalle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.4.26 10:03:02

sanon samaa kuin ylempi, paitsi etten itse alkaisi tarjoamaan mitään muuttoapuja ettei tarvitsisi moikkaamista enempää jutella :D eiköhän se hyvin mene mutta ymmärrän että ahdistaa!

Päivämäärä:   18.4.26 10:04:17

Miten voi muka muuttua lesboksi?

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   18.4.26 10:10:08

Tunteeko siis nyksäsi eksäsi vai mistä tiesi että uusi asukas on eksä?

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   18.4.26 10:11:19

Ylisviiva ei ole kuullut koskaan biseksuaaleista? Tai kaapissa elävistä? Luulisi, että on omakohtaista kokemusta, sen verran on homofobiaa ilmassa.

Lähettäjä: O.o 
Päivämäärä:   18.4.26 10:14:22

Luulen että se ex ei ainakaan sua murehdi jos hänellä ny lapset ja kaikki. Oli lopeta ressaamasta, moikataan ku tavataan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.4.26 10:22:20

"Ai hei, hassu sattuma, me asutaan puolisoni Minnan kanssa tuossa noin. Tervetuloa taloyhtiöön"

Lähettäjä: Justiinsa 
Päivämäärä:   18.4.26 10:26:02

"Lähettäjä.......
Päivämäärä18.4.26 10:10:08
Tunteeko siis nyksäsi eksäsi vai mistä tiesi että uusi asukas on eksä?"

Koira paljasti. Hankin koiran kun olin vielä exän kanssa ja edelleen siinä henki pihisee, juuri täytti 17 v. Puoliso oli juuri palaamassa aamulenkiltä kun koiran kanssa törmäsivät exään.

Ja joo varmaan pitää sitten yrittää edetä tilanteen mukaan ja antaa exän avata keskustelu tms. Koira varmaan olisi hyvä bufferi jos sattuisi olemaan mukana jos/kun törmätään. Silti hermostuttaa, en tykkää yllättävistä tilanteista, joista ei etukäteen tiedä millä mielellä keskustelukumppani on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.26 10:30:52

Siis mitä vittua taas. Moikkaat kun tulee vastaan, et mene tarjoamaan mitään muuttoapua, et hakeudu väkisin juttusille. Elä elämää ja anna muiden elää omaa elämäänsä. Lepakot on...

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   18.4.26 10:51:13

Moikkaisin normaalisti, kysyisin kuulumisia ja kertoisin omiani. Kertoisin nauraen, että olenkin nykyään naisen kanssa parisuhteessa. Toteaisin, että onpa hauska sattuma, että muutatte naapuriin. Ihan normaalia jutustelua vanhan tutun kanssa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.4.26 10:52:58

"ei etukäteen tiedä millä mielellä keskustelukumppani on"

Onko ekaäsi joku raivohullu homofoobikko vai miksi pelkäät, että hän olisi jotenkin erityisesti millään mielellä jos törmäätte jossain roskakatoksen kulmalla joskus?

Lähettäjä: Auli 
Päivämäärä:   20.4.26 15:01:43

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 18.4.26 10:04:17

Miten voi muka muuttua lesboksi?

---
Tätä jäin myös miettimään.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   20.4.26 15:12:24

Jos koira paljasti, eli tunsi exän(?), niin mitä puoliso sanoi siinä tilanteessa?

Päivämäärä:   20.4.26 17:58:29

Jos exä ei ole mikään raivohullu rikollinen, niin tervehdit kuten ketä tahansa tuttua. Miten tuosta voi tehdä ongelman??

LähettäjäSanna 
Päivämäärä:   20.4.26 18:26:29

Jos aloittaja on bi-henkinen, tykkää sekä miehistä, että naisista
Ollut miehen kanssa ja nyt haluaa kokeilla naisen kanssa
Mitä ihmeellistä tuossa on?

Ja mitä exän muutto naapuriin, niin kokemusta ei luojan kiitos ole, mutta jos sattuisi näin käymään, niin tervehtisin ja sanoisin, että me asutaankin sitten naapureina ja kuuntelisin mitä exä sanoo ja poistuisin myöhemmin kohteliaasti paikalta

Eikai tuossa nyt pitäisi mitään ongelmaa olla

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   21.4.26 07:39:23

” Miten voi muka muuttua lesboksi?”

voi pyhä yksinkertaisuus *facepalm*…

- Jokaisen seksuaalisuus voi muuttua ajansaatossa, kun oppii tuntemaan itsensä
- heteronormatiivisuus oli vielä 90-luvulla se ns. ”ainut oikea” tapa elää, muita vaihtoehtoja ei oikeestaan ees ollut. Moni siis meni muotin mukana ja seurusteli heteroparina kun ”niin kuuluu tehdä”. Moni piti homoja (ja lesboja) sairaina.
- se johti siihen, että joko ihmiset eli kaapissa, kielsivät seksuaalisuuttaan tai eivät edes tajunneet sitä.
- ja joskus se oikea puoliso vaan tulee vastaan ja siinä ei ole sukupuolella mitään väliä :)
- On myös meitä bi- tai panseksuaaleja. Mulla ei ole väliä puolison sukupuolella. Mutta en mä sitä eksälle mitenkään huudellut, että ”hei mä tykkään miehistä ja naisista ja kaikista siltä väliltä”. Miksikö? Koska 90-luvulla sitä pidetään outona ja sairautena.

Eli minä en muuttunut heterosta lesboksi ja takaisin, vaikka seurustelinkin eka miehen kanssa, sitten naisen kanssa ja taas miehen kanssa.

Lähettäjä: Jmmm 
Päivämäärä:   21.4.26 07:47:20

Minulla ärsyttävä kunnon setämiestyökaveri muutti naapuriin. Väitän, että tämä on paljon hankalampaa. Hän haluaisi kulkea kimppakyydillä, että voisi yrittää käpälöidä. Minä olen aina kulkenut bussilla. Bussi on ns. omaa aikaani, joten en halua siitä luopua, enkä halua käpälöidyksi. Anyway, onnistuin pitämään pääni ja kuljen edelleen bussilla. Työkaveri tulee kälättämään usein ja tekee tikusta asiaa. Siitäkin selviää.

Sinun ei sentään tarvitse olla eksäsi kanssa tekemisissä. Kunhan vain elät elämääsi.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.4.26 07:55:06

Tervehdit ja ehkä joku small talk mutta ei mitään muuttoapuja yms tarjoilla. Et halua niistä kaveriperhettä.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   21.4.26 07:56:38

No turha tuosta on ongelmaa itselleen kehittää jos erokaan ei ole ollut mikään riitaisa eli sitä exää ei tarvi pelätä. Ja nythän aloittajalla on hyvä tilanne kun tietää ennen törmäämistä että ex muuttaa naapuriin, niin se kohtaaminenkaan ei sitten tule ihan puskista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.