Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi koira tekee näin?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   17.4.26 13:04:23

Minulla on yksi koira, kaverillani kaksi eri rotuista kuin omani. Kaikki kolme tulevat tosi hyvin toimeen keskenään ja kommunikoivat toistensa kanssa tosi kauniisti.

Kaverin koirat rakastavat juosta rinkiä niin, että toinen saa hepulin ja toinen jahtaa sitä. Ne saattavat juosta jotain metsäplänttiä tai esim isoa kiveä peräkanaa ympäri toistakymmentä kertaa. Kun toinen saa toisen kiinni, ne pomppivat leikkiinkutsuasennossa hetken ja jatkavat sitten hepulia vaihtaen jahdattavan ja jahtaajan rooleja sujuvasti.

Mutta kun minun koirani on lenkillä mukana ja kaverin koirat aloittavat tämän leikin, niin minun koirani menee jotenkin sekaisin. Tällöin se juoksee nuoremman kaverin koirista kiinni ja rähisten taklaa sen kenttään. Tästä meinaa aina tulla tappelu, kun ymmärrettävästi toinen ei halua tulla taklatuksi. Jos koirani on hihnassa, niin se kiihtyy ihan hirveästi ja repii minulta melkein käden irti.

Mikä ihme saa koirani menemään noin sekaisin? Miksi se käyttäytyy noin inhottavasti?

Re: Miksi koira tekee näin?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   17.4.26 13:54:01

Mun narttu menee myös "tiloihin" kun näkee leikkitappelun (joko koira vs. koira tai koira vs. kissa tai kissa vs. kissa). En edes nää aina mitään logiikkaa, puolustetaanko siinä jompaa kumpaa vai hyökätäänkö altavastaajan kimppuun, mutta innolla ollaan tappelussa mukana missä vaan tappelu on:) Ei ole tosissaan ottanut koskaan yhteen ja on mitä ihanin ja kiltein koira, mutta sanotaanko että ei mikään ruudinkeksijä.

Re: Miksi koira tekee näin?

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   17.4.26 14:13:23

O. sinun koirallesi tulee laumavietti, kun olettaa, että tuo toinen koira saalistaa. Ja siksi suojelee toista koiraa. Aivan kuten emo tekee nuorelle koiralle rähisten alistaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.