Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaveri puhuu vain omista asioistaan

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   17.4.26 10:50:11

Varmaan suht yleinen ongelma. Mutta minulla on kaveri, joka soittelee välillä montakin kertaa päivässä. Se jo itsessään on vähän ongelmallista. Jos en vastaa, alkaa pommittaa kaikissa mahdollisissa viestintäkanavissa, että on hätä ja minun pitäisi vastata heti.

Kun soitan, käy ilmi, ettei mitään oikeaa hätää ole vaan keksitty, tekaistu asia.
Oikeasti haluaa jauhaa omia asioitaan välillä parikin tuntia putkeen. Yritän lopettaa puhelut aina mahdollisimman lyhyeen.

Hän ei ikinä kysy mitään minulle tärkeistä jutuista, vaikka olisinkin onnistunut niistä kertomaaan johonkin väliin. Omistaan jaarittelee todella pitkään, sellaista yksinpuhelua.

Mitä tekisitte tilanteessa. En pysty suututtamaan tai olemaan vastaamatta, koska on myös tavallaan pomoni, ei siis omista yritystä, on vain töissä minua ylempäänä ja siksi pitää esim. työajalla vastata. Sekin on ongelmallista, että käyttää työaikaani omien asioidensa selittämiseen. Asiaa ei kannata viedä eteenpäin, on sellainen ihminen joka taatusti kostaisi asian ja se kääntyisi vain minua vastaan.

En oikeasti jaksaisi puhua hänen kanssaan yhtään. Tietysti pakolliset työasiat, mutta en enempää. Viime viikolla minulla oli ääni pois ja oli ihanaa kun hän ei soitellut. Ihmettelin kyllä, koska enhän muutenkaan puhu, kuuntelen vain.

Re: Kaveri puhuu vain omista asioistaan

Lähettäjä: Nektariini 
Päivämäärä:   17.4.26 11:09:27

Kuulostaa tutulta.. Vaikka onneksi oman elämäni vastaava tapaus ei ole töihin liittyvä! Tuo sinun tilanteesi on siksi mutkikkaampi.
Mulla on siis yksi samanlainen kaveri, jos nyt häntä sellaiseksi voi kutsua. Häntä ei kiinnosta tippaakaan minun asiat, vaan haluaa vain jauhaa omista jutuistaan tai käyttää olkapäätä, toisinaan myös olen puhtaasti hänelle likasanko. Hän tykkää kertoa asioita pitkän kaavan mukaan ja samaa jankaten. Hän ei oikeasti kuuntele mitään, vaan esim puhuu päälle tylysti, jos edes yritän kertoa jotain omasta elämästä. Ihan sama mitä elämässäni olisi tapahtunut tai on meneillään, niin hän ei edes kysy kuulumisia tai välitä, vaan jauhaa omaa juttuaan. Vaikka hän tietäisi minun olevan sairaalassa, hän saattaa pommittaa viesteillä ja puheluilla (joihin en vastaa), pelkästään omasta asiastaan. Hän saattaa soitella ja viestitellä useita kertoja päivässä, ihan aina vain omia juttujaan. Tuolla henkilöllä on kaksisuuntainen, joten en tiedän onko sillä vaikutusta tuollaiseen käytökseen? Ainakin yritän itse ajatella, että en saa alentua olemaan kylmä tai tyly, koska toinen on sairas. Yritän jaksaa kuunnella ja vastata jotain kivaa sekä tukea, vaikka joskus (usein) se kieltämättä uuvuttaa, kun omassa elämässä on raskas aika päällä. En kuitenkaan halua olla sellainen ihminen, joka jättää toisen yksin. Varsinkin kun hän sitten yksinpuhelun jälkeen usein toistaa, että olen korvaamaton hänelle. Nykyään tosin kyllä myös jätän myös usein ihan kylmän viileästi vastaamatta soittoihin ja vastaan viiveellä viesteihin, suojelen sillä itseäni.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.4.26 11:12:36

Sanot että on kiire ja töissä ja harrastuksissa, soitellaan keskiviikkona! Jotkut ihmiset on yksinäisiä ja silloin puhuu itsestään paljon sitä tajuamatta. Kaverille voi sanoa että ollaan nyt puhuttu sinusta 30 minuuttia et mitä jos kuuntelisin muakin välillä? Ystävyys joka ei kestä rajoja sitten vaan loppuu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.4.26 11:14:44

Ilmeisesti työt ei kuitenkaan jää tekemättä vaikka olisi puhelimessa tuntikausia?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   17.4.26 11:17:11

Teen töitä samalla kun kuuntelen hänen asioitaan. Hänen töistään en tiedä.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   17.4.26 11:30:06

Ei tollanen mikään kaveri oo.
Onnistuisko työpaikan vaihtaminen, kuulostaa todella raskaalta henkilöltä.

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   17.4.26 11:34:34

Tosi raskas hlö, älä suostu tuohon.

Mutta joo, oon huomannut saman. Puhutaan vaan ittestä ja omista asioista. Tosi harva on vuorovaikutuksellinen.
Nyt saatan sanoa aiheesta kerran tai pari, sen jälkeen ystävyys loppuu jos ei asia muutu.
Mä en saa mitään sellaisesta ystävyydestä enkä tarvii ystäviä vain siksi että niitä on lukumäärällisesti.

Lähettäjä: O.o 
Päivämäärä:   17.4.26 12:32:08

Mitä ihmettä, en olis päivääkään tekemisissä tommosen tyypin kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.4.26 12:43:33

Tunnen yhden aivan samanlaisen. Ei mene perille vaikka miten sanoo, paitsi jos sen sanoo riitaisena ja sit alkaa se kostoleikki. Kyseinen ihminen omistaa enemmän ihmisiä joiden kanssa on riidoissa kuin niitä joiden kanssa tulee toimeen.

Miten itse pääsin eroon oli hiljalleen tukahduttaa välejä. Ei riidoissa vaan "kiireissä". Vastasin viesteihin aina myöhempään ja myöhempään. Tapaamiset jäi välistä "kiireiden" takia. Tiesin että aikuismaisesti ei voinut sanoa tai puolet paikkakunnasta saa kuulla valheita minusta, jopa ne joita en edes tunne.

Jos ja kun puhuu omista asioistaan niin ole mahdollisimman vähän kiinnostava. Älä kysele mitään jatkokysymyksiä, ole vaan "okei" tai "oho". Yleensä nuo itsestään pälpättävät haluavat isoja keskusteluja aikaan itsestään.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.4.26 14:00:43

Kaveruuteen kuuluu molemminpuoleisuus. Jos homma ei ole molemminpuoleista, ei mitään kaveruuttakaan ole. Tuo kuulostaa enemmän kontrolloinnilta ja hyväksikäytöltä. Ymmärrän vaikean tilanteesi. Voisiko sinulla olla meneillään vaikka joku projekti, että et pysty puhumaan puhelimessa työpäivien aikana?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   17.4.26 14:17:54

Minulla on ollut samanlaisia henkilöitä elämässä myös, johtukoon heidän käytös yksinäisyydestä, niin eihän tuollainen käytös ole toiselle ok! Itse en aina edes vastaa puheluihin, jos vastaan niin yleensä tylsä hetki itsellä ja samalla teen muita asioita eli kuuntelen vähän toisella korvalla.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   17.4.26 14:43:36

Vastaa vain työajalla. Siinähän pommittaa viesteillä, älä lue niitä kun tiedät että ei hänellä mitään hätää ole.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   17.4.26 15:03:13

Ja työajalla voit sanoa että oliko sulla jotain työasiaakin, täytyy tehdä töitä nyt.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   17.4.26 15:03:50

Mulla oli kanssa moottoriturpa ihminen elämässä. Ei itse sitä tajunnut että oli hän joka oli äänessä kokoajan ja kuinka epäkohteliasta se oli. Kerran katsoin puhelimesta että oli tunnin puhelu ja ihan oikeasti sain neljä lausetta sanottua. Ja nekin väkisin sylkäisin johonkin väliin.

Lähettäjä: Viivian 
Päivämäärä:   18.4.26 09:28:27

Tunnen myös yhden tuollaisen henkilön, joka puhuu aina vain itsestään, ei kuuntele muiden juttuja tai esitä minkään tasoista kiinnostusta kenenkään muiden asioihin. Hänellä on uskomaton taito kääntää kaikki puheenaiheet ja asiat itseensä. Toisinaan todella kuormittava kaverina, varsinkin kun toisinaan pommittaa viestein ja soittelee hurjan paljon. En osaa antaa mitään loistavia vinkkejä miten toimia, mutta sanoisin vaan sen, että muista että sinun ei tarvitse olla käytettävissä tuollaiselle ihmiselle. Saa ottaa omaa tilaa, aina ei tarvitse vastata puheluun tai viestiin heti. Jos toinen ei tee mitään eteesi, miksi ihmeessä sinä tekisit hänen eteensä silti aivan kaikkesi - periaatteella.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.4.26 09:50:31

No ei tuohon auta, kuin omien rajojen vetäminen. "Kaveri" hyväksikäyttää sinua. Olet hänelle vain sanko, johon voi oksentaa kaiken mielen päällä olevan ilman, että sinua tarvitsee kuunnella lainkaan.

Sanot kohteliaasti mutta tiukasti, että et halua enää näitä puheluita. Töissä voitte vaihtaa kuulumiset, mutta vapaa-ajalla ei soitella työkavereille turhaan. Jos hän silti soittaa, et vastaa. Kenenkään ei tarvitse olla koko ajan saavutettavissa.

Ei pidä olla lapanen.

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   19.4.26 21:00:35

Ei tuo ole kaveri vaan hyväksikäyttäjä.

Lähettäjä: Tiuhti 
Päivämäärä:   20.4.26 21:10:20

Minulla on myös muutama tämänkaltainen ns. ystävä/sukulainen. Ai miten raivostuttavan itsekeskeistä ja epäkohteliasta, ilman että asianosaiset itse sitä edes tajuaa. Tärkeintä kaiketi huolehtia omista rajoista. Itse vastaan heille vain kun olen sietävällä tuulella. Yhdelle soittelijalle en enää vastannut lainkaan, niin luuli että olen vaihtanut numeron eikä enää soitellut joutavia juttujaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.