|
Lähettäjä: Ymmällä
Päivämäärä: 17.4.26 13:12:32
Mä en tajua monia asioita ja yksi on se, miksi normaalisti kykenevät ihmiset ei keksi tekemistä. Olen sitten kategorioinut sen ennen niin täydelliseen älyn puutteeseen että se vaikuttaa normaalin mielikuvituksen puutteen kautta että lopputulema on ikävystyneet kyllästyneet emmä keksi eikä huvita. Jos se ei ole ongelma ja olet toimintakykyinen, miksi et sitten mieluummin tee mitä tahansa muuta kuin tiktokkaat ja pelaat? Laiskuusko? Toki lukeminen ja draaman katseluja sekä musakin ovat koukuttavia mutta harvempi kai energiajuomien voimalla valvoo niistä syistä kuten klassikko syrjäytynyt hupparin hupun alla lymyävä peliaddikti energydrinkki kännyssä?
Miksei just sinua kiinnosta leipoa, laittaa ruokaaja kokeilla reseptejä, kirjoittaa, lukea, kuunnella musaa, katsella oikeita sarjoja tiktokin sijasta, piirtää, maalata, tehdä käsitöitä, askarrella, tehdä ristisanoja, harrastaa kuivakukkajuttuja, lintubongausta, hoitaa huonekasveja, olla lemmikkien kanssa, liikkua luonnossa, joogata, voikata, uida, pyöräillä, olla kuntosalilla, extroverttien pelata korista tai lentistä, harrastaa itse musisointia, tehdä kotiremppaa, suunnitella istutuksia ja hoitaa pihaa, tehdä vapaaehtoistöitä, nuorisotöitä, järjestää teidän kortteliinne pihakirppistä, kevätsiivota teidän lähiössä, tehdä pönttöjä linnuille ...
Ja luurin kanssa voi tehdä paljon ainakin tällainen lukutoukkaintroverttinörttilö muutakin kuin vain jotain "lyhytvideoita".
Ja auta armias jos olisin johonkin päin taiteellisesti lahjakas .... oliskin. Mutta, ihan syrjäytyneenä köyhänä lahjatonna ei missään ihmeellisenä alisuoriutuja-introverttinäkään mä en ole milloinkaan kokenut mitään kyllästymistä. En edes nyt kun ei enää ole edes koiranpitoa, käsillä tehtäviä harrasteita, ei ulkoilua, ei luontoa jne. Jos pystyisi edelleen käsitöihin, olisin nenääni myöden niissä. Käsitöitä on vaikka millaisia laidasta laitaan. Kirjominenkin on hirmu hauskaa. Mitään ei tietysti osaa heti. Minusta on kiva opetella ja tutustua. Ihmisen pitää ymmärtää arvostaa hidasta oppimista eikä olla niin sairaan kärsimätön. Eikä missään tarvitse tulla joksikin ihmeen hyväksi, expertiksi tai täydelliseksi. Riittää se että sulla on kivaa.
Netistä saa nykyaikana hurjat määrät ideoita ja tietoa. Se luuri on niin monikäyttöinen.
En yleensä kadehdi mutta ajatellessa mitä kaikkea minäkin voisin tänäänkin tehdä jos olisi toimintakyky --- silloin tulee kyllä itku. Yleensä ei parane ajatella. Parempi tehdä mitä tahansa muuta. Ihminen ei yleensä ajattele onneansa ja äly arvostaa sitä silloin kun se toimintakyky on tallella. Mulla on jopa tykkäyssormi niin pahalla mallilla nyt, ettei voisi edes tykkäillä mistä pitäisi ja tänne kirjoittelukin kipeyttää. Näkö pee, kädet peet, jalat ei kanna jne. Jos uisin rahassa, lähtisin yksityispuolelle koettamaan onneani. Ei ole kuin takuueläke eikä ole mitään sadun haltijoita sen paremmin, joten tässä ollaan ja kuunnellaan ja otetaan ruoka uunista, syödään sekä jatketaan viikonloppua eli uusien jaksojen ja jonkin hyvän lempisarjan uudelleen tölläystä luurilta sen sijasta, tehtäisiin kaikenlaista perus kotihommista ja koira- ja kukkajutuista hardangeriin ...
Pointti on, että tuolla ulkona olisi koko maailma auki oikeasti enkä nyt tarkoita ulkoilmaa.
Yhden asian riippuvuus on vaikea aikaansaada jos on uteluas kurkkimaan joka nurkkaan ja niiden nurkkien taakse uteliaana siitä mitähän sieltä löytyy. Kehitä se uteliaisuus ja kokeilunhalu. Kurkistele niihin nurkkiin ja katso mitä niistä löytyvällä voisi tehdä ja olisko se sulle = kehitä paljon uusia mielenkiintoja.
|