Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sosionomin työ

Lähettäjä: Kokemuksia 
Päivämäärä:   17.4.26 08:55:56

Onko niin rankkaa henkisesti mitä varoitellaan? Missä kevyimmät työpaikat tällä alalla? Olen empaattinen, hieman herkkäkin mutta onko se este alalle vai pitääkö olla ns.paksu nahka ja haarniska. Stressaankin, mutta jos löytyisi työpaikka joka ei olisi haastava.

Re: Sosionomin työ

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   17.4.26 09:50:32

Aivan valtavasti riippuu työpaikasta. Itse olen tykännyt kaikista töistä, missä olen ollut. Ohjaajan työn koen helpoimpana, kun ei olla niin "lähellä" asiakasta kun esim. laitostyössä. Sanoisin, että laitoksessa ohjaajan työ voi olla henkisesti raskasta monelle ja asiakkaat todella voivat olla kuormittavia

Päivämäärä:   17.4.26 12:07:00

Riippuu valtavasti kai myös siitä kuka on pomona? Olen huomannut, että alalla on paljon pomoja jotka eivät sovi hommaan. Varsinkin lasu puolella.

Lähettäjä: Päiväkoti 
Päivämäärä:   17.4.26 13:18:55

Kaveri on sosionomi ja töissä päiväkodin yhteydessä olevassa eskarissa. Pitää työstään. Lapset alkavat olla jo isoja ja järki päässä. Tietysti on näitä erityislapsia, jotka tarvitsisivat oman avustajan, mutta rahat eivät riitä. Nämä aiheuttavat jonkin verran hankalia tilanteita.

Suht pieni paikkakunta, maahanmuuttajia ei juurikaan ole, joten kielimuuria ei lasten kanssa ole. Samoin työkaverit ovat kantasuomalaisia.

Lähettäjä: Halla 
Päivämäärä:   17.4.26 17:50:21

Millaisia ovat nuo K:n viestissä mainitut ohjaajan työt, joissa "ei olla niin lähellä asiakasta kun esim. laitostyössä"?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.4.26 19:48:24

Alalle ei kannata nyt hakeutua. Sosionomit valmistuu tällä hetkellä työttömiksi ja työpaikoista on todella kova kilpailu. Palkkaus ei kummoinen vaativuuteen nähden.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   17.4.26 19:58:41

Vankiloissa on ollut ainakin työvoimapulaa ja sinne voivat myös sosionomit työllistyä. Ei kyllä se helpoin paikka olla henkisesti, mutta kokemuksella voin sanoa, että työkaverit on parhaita ja huumori kukkii. Toki vaatii työntekijältä oikean asenteen ja foliohattu sekä kukkahattu pitää kuopata niin syvälle, että ei kaivamalla löydä

Päivämäärä:   20.4.26 11:09:04

Ehkä työtilanne muuttuu?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.