Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluaisin koiran, mutta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.4.26 21:30:00

Onko muilla muttia?
Minä pelkään tekeväni virheitä tai en osaa kouluttaa koiraa.
Pelkään että jotain menee niin pieleen että joudun koirasta sen takia luopumaan, se puree lasta esim
Pelkään etten osaa valita sellaista rotua ja yksilöä jolla olisi isoin mahdollisuus onnistua.
Pelkään etten ole tarpeeksi taitava ja koirasta ei tule luotettavaa.
Silti tuntuu että jotain jää uupumaan elämästä kun sitä koiraa ei ole

Re: Haluaisin koiran, mutta

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.4.26 21:36:03

Koiran kanssa riittää maalaisjärki, positiivisuus ja halu oppia ja työskennellä sen kanssa. Normaalia pelätä, mutta ei sen kannata antaa olla este. Aina voi osallistua kursseille ja pyytää apua

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   15.4.26 21:36:29

Onko sinulla lasta mitä purra?

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   15.4.26 21:44:01

Tekemällä tehty ongelma aloittajalla.

Jos et osta äärirotua niin tavoille opettaminen on helppoa. Maailma on pullollaan ihan tavallisia koiria joista saa hyviä kotikoiria vain sillä että käsittelee hyvin ja on johdonmukainen.

Sitten kun keksit itselle sopivan rodun, niin se kasvattaja auttaa. Ja toki on niitäkin kasvattelijoita joilla on kennelnimi mutta tukea ei saa, nämä miinat välttää sillä että tutustuu enemmän rotuun ja ottaa selvää.

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   15.4.26 22:00:05

Ole valmis, että koiran lopetus vaikka vasta vanhana, on järkyttävä kokemus, mistä ei pääse kovin helposti yli. Jos sairauden takia joudut tekemään nuorempana, niin on vielä vaikeampi.
Vanhan koiran lopetuksen jälkeen vannoin, etten ota uutta. Kuitenkin otin ja sen jälkeen olen joutunut luopumaan 1 koirasta sen takia, että se meinas tappaa toisen ja joutunut luopumaan siitä toiseesta, kun se oli sairas ja 3 vuotiaana lopetettiin. Ei nyt ole kumpakaan.

ERITTÄIN VAIKEA!

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   15.4.26 22:07:11

Missä päin maailmaa asut? Asunnossa vai talossa? Mikä elämäntilanne?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.4.26 22:08:47

Ei ole mikään pakko ottaa koiraa jos pelottaa. Onko kellään lähipiirissäsi koiria?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.26 22:27:45

Joo ihan järkeviä pelkoja. Mulla oli koira joka oli kuin ihminen, ei oikeastaan tarvinnut opettaa sille muuta kuin parit temput, oppi kaiken ikäänkuin itsestään.

Seuraava koira oli pehmeä mutta terävä, pelkäsi, puri, oppi nopeasti mutta oppi myös pelkäämään kaikkea nopeasti. Olin ihan sormi suussa ja jouduin muokkaamaan elämää paljon. (Kallis) kouluttaja myönsi myös että koirissa on yksilöitä joiden pehmeä ja terävä luonne tekee asiat hyvin haastavaksi eikä niistä koskaan välttämättä tule ns normaaleita.

Ja jos ei ole koirakokemusta, törmää hyvin ristiriitaisiin neuvoihin. Edelleen on paljon koirapiireissä koiria rikkovaa, väkivaltaista koulutusta.

Päivämäärä:   16.4.26 00:04:46

On meillä lapsia, pieniäkin. Asumme omakotitalossa. Minulla on jopa ollut koiria, kilttejä noutajia, mutta vuosikausia viimeisestäkin.
Luopuminen vanhuuden tai vaivojen takia ei pelota, se elämä sitä ennen kyllä.
Pelottaa että joudun elämään koiran kanssa jonka kanssa olen epäonnistunut niin paljon että sitä pitää esim rajata lasten tai lasten kavereista jonnekin eri tilaan tai varoa karkaamista joka kerta kun joku avaa oven.

Päivämäärä:   16.4.26 00:05:36

Ja on lähipiirissä koiria.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.