Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Silkkipeitosta kokemuksia?

Lähettäjä: Peitto 
Päivämäärä:   15.4.26 14:23:39

Mietin villan ja silkin välillä. Välillä hikoilen ja välillä palelen, useammin kyllä kuuma kuin kylmä. Mielellään ehkä enemmän viileältä tuntuva peitto kuin mukavan lämmin. Villa miellyttää materiaalina mutta silkki on uusi tuttavuus. Saako esim ikeasta laadukkaita peittoja?

Re: Silkkipeitosta kokemuksia?

Lähettäjä: hikipää 
Päivämäärä:   15.4.26 15:13:24

Mulla on aikoinaan Jyskistä ostettu silkkipeitto, minkä kerrottiin olevan viileä. Ja vielä mitä. Käytän sitä vain kovimmilla pakkasilla.

Paras viileä peitto minulla on ollut parikymmentä vuotta sitten Prismasta ostettu halpispeitto. Valitettavasti se vuosien aikana kului puhki. Kesällä olen nyt laittanut fleeceviltin pussilakanan sisään, kun en pelkällä pussilakanalla osaa nukkua. Tarkoitus olisi testata ensi kesänä villapeittoa, niitä mulla löytyy pari tosi vanhaa ja ohuehkoa.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   15.4.26 15:18:22

Ostin silkkipeiton tässä kevättalvella ja on kyllä ollut hyvä. Melko lämmin se on, saa nähdä kuinka pitkään sen kanssa voi nukkua.

Lähettäjä: Peitto 
Päivämäärä:   15.4.26 16:12:05

No voi harmi. Onko olemassakaan luonnonmateriaalista tehtyjä peittoja jotka olisivat viileitä? Untuvastakin sanotaan että on kuuma.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   15.4.26 16:53:55

Ikean viskoositäytteinen peitto on ollut oikein pätevä

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   15.4.26 18:35:12

Olen nukkunut tuolla jyskin silkkipeitolla kun sisälämpötila on ollut +28. Alle kahdessakympissä pitää vetää ekstraviltti päälle. Olen herkästi hikoavaa mallia, muovipeitot hikoiluttaa, ihan sama kuinka ohuita olisivatkaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.4.26 19:00:48

Itselläni pinnaltaan bambukuituinen peitto ja on ollut aivan ihana. Itse haluan myös peiton jota voi pestä riittävän kuumissa lämpötiloissa, siksi silkki, villa ja untuvapeitot jää väliin. En koe niiden olevan riittävän hygieenisiä pitempään käytettynä eikä pelkkä haalea pesu tai huolellinenkaan tuuletus riitä peitolle jota käytetään päivittäin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.