Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun vanhenette niin tuleeko vai lähteekö teiltä

Lähettäjä: raisa 
Päivämäärä:   14.4.26 14:44:02

Ylimääräistä rasvaa? Onko joku laittanut merkille?

Re: Kun vanhenette niin tuleeko vai lähteekö teiltä

Lähettäjä: nilliti 
Päivämäärä:   14.4.26 14:46:11

*pannut merkille

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   14.4.26 14:46:31

Minkälaista ikää tarkoitat?
Olen 42 ja painanut saman verran(normaalipainoinen) parikymmentä vuotta. Rasvaa on ihan hitusen vähentynyt, mutta ei siis suurta muutosta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.26 14:55:29

40v asti ei niinkään isoa muutosta, vähän rasvaa enempi. Vaihdevuosien aikaan sitten tuli läskiä vaikka olis ollut viikon syömättä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.4.26 15:35:12

Mitäs vikaa tuossa "laittanut merkille" muka oli?
Tyhmemmältä minusta tuo paneminen kuulostaa.

Lähettäjä: Vaniljainen 
Päivämäärä:   14.4.26 15:40:01

Minulla ei ole koskaan ollut ylimääräistä rasvaa kropassa, olen aina ollut tosi kevyt ja siro. Näin iän karttumisen myötä olen huomannut sen, että enemmän joutuu syömään ettei paino tipu (siihen ei olisi varaa) ja lihakset kuihdu pois. Vaihdevuodet tuntui hyvin hanakasti haluavan karistaa minusta lihakset pois :D Eli kohdallani noista vaihtoehdoista kai jälkimmäinen eli rasvaa herkemmin katoaa kropasta, mutta sillä erolla että se ei ole ylimääräistä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.4.26 15:40:17

Paneminen kuulostaa aina hyvältä.

Lähettäjä: Nekku 
Päivämäärä:   14.4.26 15:45:12

Lähtee! Minulle käy kuin rusinalle, kitistyn ja kutistun mitä enemmän ikää tulee mittariin. Joutuu tosissaan nykyään pitämään huolta riittävästä ruokailuista, ihan eri tavalla kuin nuorempana, jotain vaihdevuodet muutti sen suhteen kropassa.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   14.4.26 15:48:12

Mulla on sairastaminen vaikuttanut asiaan, mutta ainakin nyt nelikymppisenä selvästi lihon herkemmin kuin aiemmin. Just oli sitkeä flunssa, joka kesti viikkoja. Kun tauti jo alkoi hellittään ja pääsin vihdoin taas liikkumaan, lähtikin paino nousuun eikä laskuun -.- Ärsyttävää. No, just tuli verikokeiden tulokset ja kolesteroliarvot näyttää siltä, että ruokailuihin on pakko tehdä muutoksia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.4.26 15:55:53

Mä täytin just 61, ja rasvaa/painoa on aivan saman verran kuin vuonna 84, kun juhlin yo-juhliani.
160/50.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.4.26 16:15:01

Nyt jo eläkkeellä olevat työkaverit lupasivat aina että kun täytän 30 lihon, kun saan lapsen, lihon, kun täytän 40 viimeistään lihon. Jostain syystä lihomista ei lupauksista huolimatta tapahtunut.

Nyt 50 mittarissa niin ei ole tullut läskiä juuri yhtään. Paino on pudonnut vajaa viisi kiloa kovimmasta kunnosta ja lähtenyt lihaksista. Ehkä kilo ihan max kaksi läskinä kun vatsalihaksista näkyy enää sivut, ennen näkyi kaikki alimpia lukuunottamatta. Ei kestä enää jäsenet niin kovaa salitreeniä kuin lihasten kasvu vaatisi. Ylläpidettyä saa.

Lähettäjä: Pehvi 
Päivämäärä:   14.4.26 16:30:01

Tulee. Olen 45 ja viimeiset viisi vuotta painoa on vain tullut, vaikka olen korjannut syömisiäni rankalla kädellä.
Nelikymppiseksi asti paino pysyi aisoissa ja pysyin hoikkana, vaikka söinkin suht paljon herkkuja. Tosin likuinkin paljon ja perusruokavalio on minulla aina ollut terveellinen. Siihen päälle tuli vain syötyä useasti viikossa jäätelöä ja suklaata. Työ, harrastukset ja liikunnan määrä on pysynyt samana varmaan 15 vuotta. Edelleen harrastan samoja lajeja kuin ennenkin ja liikun arjessa yhtä paljon kuin ennen. Herkut olen jättänyt kokonaan pois. Ja silti painoa vain tulee.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.4.26 16:32:52

Tulee. Joskus kolmekymppisenä alkoi painon kertyminen, nyt olen 48 ja joudun todella taistelemaan pystyäkseni normaalipainoisena.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   14.4.26 17:15:26

Painoa alkoi tulla n. 55-vuotiaana.
Siihen asti hyvinkin timmissä kunnossa. Aktiivisen elämän ja liikkumisen loppu alkoi välittömästi kerätä kiloja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.