Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keksi mulle uusi ammatti, mission impossible

Lähettäjä: Uuden edessäkö 
Päivämäärä:   14.4.26 09:43:20

Mä havahduin tässä juuri, etten jaksa enää tehdä töitä tietokoneen ääressä 8 tuntia päivässä.
Vaikka työ sinällään on mielenkiintoista niin se luukun tuijottaminen ei vaan enää tue työssä jaksamista eläkeikään asti.

Kaikkein mieluiten tällä hetkellä haravoisin lehti ulkona, lattiaa tallissa tai hoitelisin eläimiä kotieläinpihalla. :D

Ja sitten se mutta.
Palkan pitäisi olla edes sen 2800/2900 euroa.
Tykkään puuhailla ulkona mutta paskat kelit marras- helmikuun ajalta ei kiinnosta.
En osaa varsinaisia käsitöitä, suur talouden kokkailuja tai leivontaa enkä mitään muutakaan.

Sivutyönä olen tehnyt henkilökohtaisen avustajan hommia mutta jos paremmille paikoille tahtoisi niin pitäisi varmaan kouluttautua sairaanhoitajaksi ja se työ taitaa kuluttaa loppuun ennen aikojaan.

Arvostan liukuvaa työaikaa. Etätyö- mahis ois kiva mutta ei pakollinen.

Kirppiksen pitäminen pienellä kahvilatoiminnalla ois muuten jees mutta ikävät asiakkaat ei kiitos
+ Ei sillä taitaisi oikein tienatakaan.

Tässä vaiheessa elämää varma työpaikka eli tulo myös houkuttaa/ on tärkeää.

Mitä mä alan tekemään, mihin kouluttaudun..kokemuksia omista alan/ suunnan vaihdoistanne?

Mulla on tullu joku allerginen reaktio ajatus tasolla siis, tietokoneisiin.
Ja kun se ei riitä että kirjaudut koneelle vaan sitten on se miljoona paikkaa ja järjestelmää missä pitää poukkoilla joka päivä.

Re: Keksi mulle uusi ammatti, mission impossible

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.4.26 09:47:54

Metsätalousinsinööri? Mitä kaverin puheita kuunnellu, niin kuulostaa kivalta metsässä kävelyltä :D toki on jotai tietokonehommia ja asiakaspalvelua, en tiedä voiko siirtää metsäpäiviä toisaalle pskan sään takia.

Päivämäärä:   14.4.26 09:53:07

Metsätalousinsinööri... Kiitos, täytyy googlailla. :)
Voi sitä metsissä paskallakin kulkea, kunhan ei ole sitä joka päivä kahdeksan tuntia :D

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.4.26 10:23:19

Juuri yksi metsätalousinsinööri valitti, kun ei heille töitä ole.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.26 10:45:26

Jos sulla on töitä ja ok palkka, niin yritä nyt vaan miettiä, miten saisit työpäivistä mielekkäämpiä.

Kaikenlaiset käsityö- ja kirppishommat tuskin elättää ketään. Ainakaan niistä ei saa liki kolmea tonnia kuussa.

Ja jos ikäviä asiakkaita pelkää, niin tuskin mikään myyntityökään sitten sopii.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.26 14:03:30

Kouluttaudu ratsastusterapeutiksi. Ja perusta oma yritys. Tai siis osta oma hevonen tai pari. Voit tehdä vuokratallilta käsin. Et tarvi omaa tallia. Ratsastusterapeuteista on kuulemma pulaa.

Lähettäjä: En ymmärrä 
Päivämäärä:   14.4.26 16:26:15

Aloittaja toivoo työtä, jota ei tehdä tietokoneella, mutta silti etätyömahis olisi kiva.

Voiko joku antaa esimerkin työstä, jota voi tehdä etänä, mutta jossa ei tarvita tietokonetta? Minulle etätyö = läppäri mukaan ja työskentele toimistolla, kotona tai mökillä. Ehkä joku puhelinmyynti toimisi etänä ilman läppäriä, mutta hankala ruutupaperille on kirjoittaa tilauksia, helpompi lisätä ne tietokoneella suoraan tilausjärjestelmään.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   14.4.26 16:32:33

No lähihoitajan palkka on lähitulevaisuudessa tuota luokkaa. Lähihoitajana valinnan varaa kuitenkin on sekä voit jopa löytää siistin sisätyön. Sairaanhoitajaksi opiskelee jopa kahdessa vuodessa. Tämän jälkeen voi mennä jopa työterveyteen päivä töihin ja palkkaus on tosiaan sellaista 3500 lähivuosina. Klinikkaeläinhoitaja? Fysioterapeutti?

Lähettäjä: rita 
Päivämäärä:   14.4.26 16:50:26

Taksikuski?
Siivooja?
Siirtokuljettaja autoliikkeeseen?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.4.26 17:07:49

Kokoonpano yms liukuhihnatyö olisi varmaan tylsää, mutta ns. ruokatehtaalla olisi ehkä vaitelevampia työvaiheita tarjolla. Ei tarvitse osata itse reseptejä omin käsin näpertää :D

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   14.4.26 17:17:41

Tehdastyöntekijä elintarvikealalla voi päästä ihan kivoihin tuloihin, mutta se toki tarkoittaa vuorotyötä ja usein yötyötäkin. Itse työ voi paikasta riippuen olla aika leppoisaa (ja tylsää) koneiden tarkkailua, linjalla käsin touhuamista tai käsityöpainotteista ja aika fyysistä.

Päivämäärä:   15.4.26 22:36:40

Putkimies? Saa liikkua paikasta toiseen

Päivämäärä:   15.4.26 22:37:05

Tai joku vastaava mestari,

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   15.4.26 22:54:59

Nuohooja?

Lähettäjä: Ü 
Päivämäärä:   15.4.26 23:23:42

”Sivutyönä olen tehnyt henkilökohtaisen avustajan hommia mutta jos paremmille paikoille tahtoisi niin pitäisi varmaan kouluttautua sairaanhoitajaksi ja se työ taitaa kuluttaa loppuun ennen aikojaan.”

Sairaanhoitajan työ ei itsessään ole kuluttavaa, mutta paskat työvuorosuunnittelut hankaloittavat elämää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.26 23:33:03

Kiinteistönhoitaja?

Minäkään en kyllä keksi työtä, jossa etätyö olisi mahdollista ilman tietoneen merkittävää roolia. :D

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   15.4.26 23:36:36

"Taksikuski?
Siivooja?"

Eihän nämä käy aloittajan palkkatoiveisiin tai muihin toiveisiin laisinkaan.

Päivämäärä:   15.4.26 23:49:23

"Minäkään en kyllä keksi työtä, jossa etätyö olisi mahdollista ilman tietoneen merkittävää roolia. :D"

Totta..mutta jos on pakko tietsikalla tehdä niin etätyöt ois kiva.

Tai yhdistettyä... Vähän sitä sun tätä mutta ei kahdeksaa tuntia tietsikan tuijottelua.

Täällä on tullut hyviä ideoita, kiitos siitä!
Täytyy tutkailla.

"Jos sulla on töitä ja ok palkka, niin yritä nyt vaan miettiä, miten saisit työpäivistä mielekkäämpiä."
Talon sairas johtamis- kulttuuri herätti koko ajatuksen.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.4.26 23:55:17

Floristi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.