Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä puoluetta kannatat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.4.26 20:11:37

Ja miksi? Mä en kannata mitään.

Re: Mitä puoluetta kannatat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.26 20:14:47

Persuja – koska maahanmuutto.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.4.26 20:17:20

Nukkuvia.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   13.4.26 20:32:34

Ehkä eniten demareita, mutta ei mulla mitään poliittista kotia ole. No persuja en ole koskaan äänestänyt enkä äänestä, enkä tämän hallituskauden jälkeen äänestä enää kokkareitakaan (joskus olen äänestänyt). Vihreät ovat liian idealistisia, vasemmisto liian vasemmalla ja kepu puhuu hirveästi mutta pettää kuitenkin aina. Kd ja rkp eivät ole antaneet itsestään hyvää kuvaa. Että vähissä on vaihtoehdot. :D

Lähettäjä: Manna 
Päivämäärä:   13.4.26 20:36:18

Keskustaa. On hyvä vaihtoehto näiden ääripäiden välillä.

Päivämäärä:   13.4.26 20:39:02

Keskustaa - koska ravit. Nähtiinhän se mitä persut sai aikaan raviurheilun rahoitukselle, olikin kaksi kertaa samalla kertaa kun niitä menin äänestämään: ensimmäinen ja viimeinen!

Lähettäjä: gh 
Päivämäärä:   13.4.26 20:41:40

En mitään yhtä puoluetta, olen äänestänyt useampaa eri puoluetta vuosien varrella. Minulle tärkeintä on ihmisoikeudet, tasa-arvo ja ympäristö, joten aika usein valinta osuu väkisin Vihreiden ja Vasemmiston suuntaan.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   13.4.26 20:43:18

Keskustaa. Ainoa vaihtoehto hullujen joukossa.

Päivämäärä:   13.4.26 20:48:38

En ikinä ole äänestänyt saati olisi voinut äänestää nykypuolueista kuin Keskustaa, Kokoomusta ja Perussuomalaisia. Koska nykyhallitus leikkeli talouskasvun siemenet ja siinä sivussa raviurheilun rahoituksen ja oman liiketoimintani henkihieveriin, niin jäljellä on enää Keskusta. Jos joskus tulee sellainen päivä, että en voisi Keskustaakaan äänestää, niin sitten joko perustan oman puolueen, tai en enää ikinä äänestä. Vihervasemmistoa ei ikinä! Suomen taloudelle todella haitallisia aatteita! Hurrit kuuluu näihin vihervasureihin, esim. joku Eva Biaudet täys vihervassari.

Lähettäjä: Dolly 
Päivämäärä:   13.4.26 20:53:55

Minulla ei ole puoluekantaa tai ns poliittista kotia. Seurailen mielenkiinnolla vähän joka suuntaa tasaisesti (esim kuuntelen paljon poliittisia podcasteja, laidasta laitaan) ja muodostan sitten sen perusteella äänestyspäätökseni. Selväksi on tullut kyllä pari sellaista puoluetta mitä en ainakaan aio seuraavissa vaaleissa äänestää.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   13.4.26 21:11:07

Nykyisistä puolueista eniten joko Keskusta tai Liike nyt. Paras vaihtoehto olisi joku, joka yhdistäisi kokoomuksen ja sdp:n parhaat puolet. Toivoin että se olisi ollut liike nyt, mutta ei se oikein lähde.

Mulle on selvempää se mitä en ainakaan äänestä kuin se mitä äänestää.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   13.4.26 21:19:53

Mä kaipaan Koiviston Maunon aikaista SDP:tä.

Kaipaan puoluetta, jota ei enää ole.
Kaipaan valtiota, joka ei hylkää silloin kun ihminen ei enää jaksa –
mutta ei myöskään valehtele taloudesta.

Vasemmistoliiton ihmisläheisyys on ihanaa. Talousajatukset ihan kummallisia ajoittain. Myös maaseudun ihmisten lyttääminen (autoilun dekriminilarisointi)ovat ihan järjettömiä ajatuksia.

Haluan vastavuoroisuutta, ihminen tehnyt elämänsä aikan pitkän osasnsa valtion eteen ja valtio tukee häntä, jos terveys tai jokin muu koettelee.
Toisaalta on vaikea hyväksyä osalle ihmisiä hamekangasraha tai eläke, jos työtätekevältä pienituloiselta riistetään osuus - jos ne eivät ole missään linjassa valtion eteen tekevän ihmisen kanssa.

En tiedä osasinko tän selittää mitenkään ymmärrettävästi.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   13.4.26 21:27:16

En mitään, kaikki samanlaisia omaan napaan kyttääviä paskanjauhajia.

Lähettäjä: Egu 
Päivämäärä:   13.4.26 21:27:33

Haahuilen SDPn, Keskustan ja Kokoomuksen välillä. Kaikkia olen jossain vaiheessa äänestänyt. Jos nyt olisi eduskuntavaalit, ääni menisi varmaan Keskustalle.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   13.4.26 21:29:30

Vasemmistoliittoa, koska olen aina vaistomaisesti heikomman puolella. Itsehän olen nykyään hyvätuloinen ja kaikin tavoin vahva ihminen, mutten ole aina ollut sitä. Äänestän sen mukaan millainen olin 18-30-vuotiaana, ja niiden ihmisten mukaan jotka ovat samassa tilanteessa nyt.

Lähettäjä: njihjni 
Päivämäärä:   13.4.26 21:38:07

Kaipaan vanhaa kokoomusta, jossa sentään vielä oli liberaaleja sivistysporvareita. Nyt kokoomus on täynnä juntteja pyrkyreitä jotka peesaa persuja.
RKP on ainut jota voin enää äänestää, eikä sielläkään kuin paria tyyppiä.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   13.4.26 21:42:59

"RKP on ainut jota voin enää äänestää, eikä sielläkään kuin paria tyyppiä."

Suomen äänestysperiaatteet/laki ei tue yksilöitä, ainoastaan puolueita/puolueen kantaa, joten arveluttava äänestysperiaate Suomessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.