|
Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 13.4.26 12:43:36
Omat vanhempani ovat kuolleet nuorina ja minulla ei ole sisaruksia. Tyttäreni synnyttyä äitini sisko ja hänen miehensä esittivät itse halukkuuden olla isovanhempia myös minun tyttärelleni ja olin tästä otettu ja iloinen tyttäreni puolesta. Äidiin siskolla ja miehellä itsellä on 3 tytärtä ja eri-ikäisiä lapsenlapsia. Tällä hetkellä tyttäreni on jo täysi-ikäinen ja on alkanut itsekin huomaamaan sen että häntä ei kuitenkaan ole kohdeltu eikä kohdella samalla tavalla kuin näitä biologisia lapsenlapsia vaan on jätetty ja jätetään ulkopuolelle. Itse olen tämän huomannut jo aika alusta asti että tyttäreni on jäänyt kaikesta syrjään. Nämä heidän omat tyttäret ovat järjestäneet ja järjestävät kaikenlaista tekemistä, otetaan isovanhemmille valokuvia koko serkkulaumasta sekä teetetään vuosikalenteri serkuista isovanhemmille mutta omaa tytärtä ei näihin kuviin ole koskaan otettu mukaan. Käydään huvipuistoissa, metsäretkillä, pidetään leipomisiltoja jne. jne. tytärtäni ei koskaan ole kutsuttu mukaan. Ja nyt osa sukua lähti lomalle ja sinne pyydettiin mukaan myös kaksi tyttäreni kanssa samanikäistä serkkutyttöä isovamhempien mökkiin mutta tytärtäni ei pyydetty mukaan. Lisäksi sukulaiset tietävät että tyttäreni on kokenut kiusaamista ala-asteelta lähtien ja porukasta ulkopuolelle jättämistä ja he sitä aina ovat "surkutelleet". Kuitenkin kaikista kiusaamiskokemuksista huolimatta he itse käyttäytyvät täysin samalla tavalla kuin nämä lapset ja nuoret jotka ovat tytärtäni kiusanneet näiden vuosien aikana. Alunperin hienosta eleestä onkin tullut vain mielipahaa tuova asia näiden vuosien aikana. Onneksi muutama hyvä ystävä tytöllä kuitenkin on elämässä joiden kanssa saa kokemuksia myös hyvistä ihmissuhteista.
|