Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä mun käsien niveliä vaivaa?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.4.26 09:06:42

Ensin puolitoista kk sitten alkoi oireilla keskisormen keskimmäinen nivel, huomasin kipua jos se kolahti tai hipaisi johonkin tai jos nojasin sen varaan esim. lattialta ylös noustessa. Vähän myöhemmin alkoi tulemaan samanlaista oiretta myös etusormeen ja nimettömään samaan käteen. Ei teen mieli rutistaa kättä ihan nyrkkiin, tuntuu kämmenen sisäpuolella keskarissa kuin joku laittaisi pienesti vastaan. Aamuisin sormet ovat jonkin aikaa kankeammat.

Kaksi viikkoa sitten alkoi kipuilemaan myös saman käden kyynärpää. Varsinkin öisin on kipua, minkä huomaa jos vaihdan nukkuma-asentoa tms. Kipua ei tunnu silloin kun kättä ei liikuta. Liikuttaessa joinakin päivinä vähän enemmän ja joinakin vähemmän. Kipu ei kuitenkaan ole mitään kamalan suurta, mutta häiritsevää kuitenkin.

Eilen sama kipuilu alkoi eri käden peukalossa. Aristaa nivelen päältä, kuin olisin lyönyt sen johonkin tms, vaikka en ole. Sattuu jos koukistan peukalon niveltä.

Työterveyslääkärillä kävin toissa viikolla. Söin viikon kuurin tulehduskipulääkettä kuurina, millä ei selvästikään ollut vaikutusta.
Nivelistä ei huomaa turvotusta, kuumotusta tms.

Kellään ollut samanlaista, mitä tämä on?

Re: Mikä mun käsien niveliä vaivaa?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   13.4.26 09:09:27

Nivelreumaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.4.26 09:10:03

Joku niveltulehdushan tuo on. Mikä, ei voi tietää ilman tarkempia tutkimuksia.

Päivämäärä:   13.4.26 09:14:12

Lääkäri väitti että nivelreumassa olisi nivelissä turvotusta, kuumotusta ym. ja tämä ei siksi viittaisi siihen. Mutta onko sitä aina?

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   13.4.26 09:15:19

Nivelreuma. Mene testauttamaan itsesi siitä johonkin yksityiseen labraan missä saa teetettyä kokeita ilman lähetettä. Kyllä niitä on. Mene tulosten kanssa lääkäriin.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   13.4.26 09:16:34

Onko sulla ollut joku vatsatauti tai muu rajumpi virus?

Päivämäärä:   13.4.26 09:23:06

Tänään on uusi lääkäriaika, koitan vaatia nyt tutkimaan jotenkin, eikä vain että "kattelaan mihin suuntaan etenee ja tuleeko turvotusta". Näkeekö nivelreuman verikokeista? Tai kuvaamalla niveliä?

Mitään tautia ei ole ollut, lukuunottamatta pientä flunssaa puolitoista kuukautta sitten. Keskisormen oireet alkoivat kyllä samoihin aikoihin, mutta tosiaan tuossa ei ollut edes mitään kuumetta tai muuta, oli muutaman päivän räkätauti vain. Muuten olen ollut terveenä koko alku vuoden.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   13.4.26 09:32:02

Mulla ollut pitkään samoja oireita, kyllä on kyse niveltulehduksesta, mutta lääkärit eivät ole aiheesta kiinnostuneita :( kuulemma yli 30v voi moista tulla..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.