Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko nurista kaverittomuudesta?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.4.26 11:03:18

Siis joo varmasti kyse on minusta itsestäni ja minun epäsosiaalisuudesta ja nirppanokkaisuudesta ja siitä että olen itse päättänyt muuttaa kauas, mutta voiko sellaiset asiat harmittaa jotka on itse järjestänyt tms.

No joka tapauksessa minua harmittaa kaverittomuus. Ei oo oikein ketään kelle kirjoitella niitä näitä, valittaa puolisosta tai lapsista esim tai mikä pahinta, aina joutuu kaiken tekemään yksin. Nytkin haluaisin isomman lapsen kanssa lähteä laivalle, mutta miten hauskaa olisi jos mukana olisi toinenkin aikuinen. Ja miten hauskaa olisi joskus mennä jonnekin lasilliselle taikka elokuviin tai shoppailemaan muutoin kun yksin.

Sellaista tähän päivään.

Re: Voiko nurista kaverittomuudesta?

Lähettäjä: Dia 
Päivämäärä:   12.4.26 11:11:31

Oletko ajatellut tehdä asialle jotain, eli tutustua uusiin ihmisiin = potentiaalisiin uusiin kavereihin?

Päivämäärä:   12.4.26 11:15:15

No en hirveästi. Tuntuu vaikealta tutustua uusiin ihmisiin ja ennen kun heistä tulisi ns tarpeeksi tuttuja niin tuntuu sekin kuormittavalta. Kaipa olen vaan laiska ja ei tuu lähdettyä jonnekin leikkipuistoon ja avata suutansa jollekin vieraalle

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   12.4.26 11:19:55

Miten niitä kavereita saadaan aikuisena?
En tajuu. Kyl mä vähä juttelen muiden kans, mut miten se sit siitä pitäis lähtee?

Lähettäjä: Sylvia 
Päivämäärä:   12.4.26 11:21:36

Hyvä aloittaja, että tunnistat missä vika. Hyvät asiat ei vaan kävele elämään itsestään, vaan niiden eteen joutuu itsekin tekemään hommia ja sietämään epämukavuutta. Nurista saa, mut itelleen vaan tekee hallaa katkeroitumalla asioista, joille voisi itse tehdä jotain. Yritän itsekin opetella tätä, aika paljon joutuu pysähtymään peilin eteen ja pohtimaan, voiko siitä ja tästä ja tuosta nyt oikeastaan "syyttää" ketään, vai voisiko vaan hyväksyä, että näin maailma nyt makaa, voisinko asialle itse tehdä jotain jotta kohdallani se olisi paremmin?

Lähettäjä: Sylvia 
Päivämäärä:   12.4.26 11:23:40

Kavereita aikuisena saa mielestäni helpoiten harrastuksista, töistä tai naapurista :D tärkeää olisi, että ois jotain yhdistäviä asioita ja puheenaiheita. Sit vaan kasuaalisti ehdottamaan tapaamista, kutsua kahville, johonkin tapahtumaan tms. Ja sellainen kevyt hauska yhteydenpito piristänee ketä vaan ja edistää sitä kaveruuden syntymistä.

Päivämäärä:   12.4.26 11:23:47

Syyttämättä yritän olla ketään, edes itseäni, mutta välillä kyllä katkeroitumisen fiilis löytää minut että miksi olet rakentanut tällaisen elämän missä joutuu kaiken tekemään yksin

Päivämäärä:   12.4.26 11:28:09

Välillä tulee mieleen että voisi jotain lasten kavereita perheineen kutsua meille, mutta se yleensä kaatuu siihen että pitäisi olla jotain tarjottavaa taikka ei kehtaa kun ikkunat likaiset tai koko kämppä pitäisi kuurata lattiasta kattoon ensin.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   12.4.26 11:31:29

Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 12.4.26 11:28:09

Välillä tulee mieleen että voisi jotain lasten kavereita perheineen kutsua meille, mutta se yleensä kaatuu siihen että pitäisi olla jotain tarjottavaa taikka ei kehtaa kun ikkunat likaiset tai koko kämppä pitäisi kuurata lattiasta kattoon ensin.

Hei eihän mitään noista luettelemistasi asioista vaadita siihen, että kutsuu jonkun kylään. Nuo on sinun ihan itse keksimäsi ”tekosyitä”.

Päivämäärä:   12.4.26 11:31:29

Töissä on työkavereita toki, mutta teen etätöitä joten ei tule tavattua. Ja olen ollut samassa työssä noin 15 vuotta enkä koskaan tavannut työkavereita työpaikan ulkopuolella.

Harrastuksista voisi löytää, mutta tuskin sellaisia jotka lähtis mun ja lasten kanssa reissuun.

Lähettäjä: Dch 
Päivämäärä:   12.4.26 11:31:44

Kai sä nyt muutenkin välillä siivoat? Kutsu sen jälkeen kun on siivottu.

Päivämäärä:   12.4.26 11:32:11

Niin varmasti onkin tekosyitä, mutta en oikein pääse niistä yli

Päivämäärä:   12.4.26 11:32:57

En mä jaksa enää mitään sen jälkeen kun oon siivonnut ja lapset sotkee jo siinäkin välissä :D

Päivämäärä:   12.4.26 11:33:11

Eikä oikein ole siis ketään ketä kutsua

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   12.4.26 11:52:39

Eli uusien täydellisten kaverien pitäisi tulla ovelta hakemaan omaan siivottuun kämppäänsä, koska et itse edes halua yrittää tehdä mitään asialle?

Päivämäärä:   12.4.26 12:26:18

No en nyt tiedä ajattelenko ihan noinkaan. Ehkä haluaisin tehdä asioita niiden kavereiden kanssa joiden kanssa olen tuntenut lapsuudesta asti taikka sitten läheisten sukulaisten joiden kanssa olo on sillä tavalla helppoa. Mutta koska kaikilla tietty oma elämä ja tosiaan asutaan kaukana, niin en ole nyt onnistunut vastaavia löytämään uudelta paikkakunnalta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.