Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko tyttömän vaikea saada vuokra-asuntoa

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.4.26 22:45:13

Olen katsellut kämppiä sillä silmällä, missä voisin itse viihtyä. Mutta onkohan kuitenkin niin, että on vain otettava joku murju, vai liekö sellaistakaan saa...
En tiedä, kauan menee, ennen kuin työllistyn.

Kokemuksia?

Re: Onko tyttömän vaikea saada vuokra-asuntoa

Lähettäjä: Hiu 
Päivämäärä:   11.4.26 22:49:48

Jos valita saa, yksityiset vuokranantajat ottavat mieluummin opiskelijan tai työssäkäyvän kuin työttömän. Kaupungin/kunnan vuokra-asunnoissa ei eroa huomaa.

Jos takuuvuokraksi tarjoaa kelan maksusitoumusta, yksityiseltä vuokranantajalta ei asuntoa saa. Kelan sitoumuksen ehdot ovat vuokranantajalle niin huonot.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.26 22:52:48

Mistä vuokranantaja tietää missä olet tai olet olematta töissä, jos maksat takuut ja vuokran itse?

Luottotiedottomilla on ongelmia asunnon saamisessa, mutta se ei liity siihen onko töissä vai ei.

Päivämäärä:   11.4.26 23:07:06

"Mistä vuokranantaja tietää missä olet tai olet olematta töissä, jos maksat takuut ja vuokran itse?"

Yleensä pyydetään aina laittamaan esittely. Olisi vähän outoa olla laittamatta siihen työ/opiskelutilannetta.

Päivämäärä:   11.4.26 23:12:00

Mitä ihmettä? Vasta muutin vuosi sitten enkä kyllä tehnyt suurempaa selkoa työpaikastani kenellekään.

Ja jos nyt jonkun yhteydenoton tai esittelyn haluaa rustata, niin miten vaikeaa on sanoa olevansa "siisti ja savuton (tai joku muu positiivinen asia) x-alan ihminen" ilman suoraa mainintaa työpaikasta?

Päivämäärä:   11.4.26 23:20:35

"Ja jos nyt jonkun yhteydenoton tai esittelyn haluaa rustata, niin miten vaikeaa on sanoa olevansa "siisti ja savuton (tai joku muu positiivinen asia) x-alan ihminen" ilman suoraa mainintaa työpaikasta?"

Jos en laita työtilanteesta mitään, niin aika varmasti sitä kuitenkin minulta kysytään. Näin luulisin.

Päivämäärä:   11.4.26 23:54:39

Sitä se "x-alan ihminen" tuossa on paikkaamassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.