Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ulkopuolelle jättäminen työpaikalla

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.4.26 20:03:32

Miten lähtisitte ottamaan esille selkeää ulos sulkemista työyhteisössä?
Ammattiryhmälläni oli tovi sitten yhteinen tilaisuus työajalla ja muut sopivat menevänsä keskenään. Olisin toki voinut mennä yksinäni tilaisuuteen mutta koin tilanteen vaivaannuttavaksi ja jätin menemättä kokonaan, jäin töihin. Ryhmän vastaavan mielestä olin oikeutetusti loukkaantunut mutta samalla totesi että kun ko.henkilö joka muut yhteen keräsi lähtemään on tahattomasti ajattelematon ja olisin hyvin voinut mennä yksinäni. Muut lähtijät tiesivät että minut jätettiin rannalle eikä se haitannut heitä yhtään. Tämä yllätti, en ollut ymmärtänyt olevani epätoivottu kollega. Taustalla on organisaatio muutoksia ja olen ammattiryhmän uusin tulokas
Esimiehen kanssa on kehityskeskustelu ensi viikolla, ajattelin ottaa esille.
Otanko esille vai unohdanko koko jutun ja jätän nämä henkilöt omaan arvoonsa?

Re: Ulkopuolelle jättäminen työpaikalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.26 20:24:59

Mainitsisin asiasta kehityskeskustelussa mutta en vatvoisi asiaa sen enempää.

Itsellä vähän sama juttu, muut karsastaa eikä esim. keskustele kanssani. Meinasinkin nyt jättää tyhy-päivän väliin kun en halua kiusaantuneena viettää sitäkin ulkopuolelle suljettuna. Olen myös tehnyt päätöksen että annan asioiden olla keskittyen vain työhöni enkä välitä sen enempää. Tälläistä tuntuu olevan nykyään aika monessa työpaikassa, koulukiusaajasta työpaikkakiusaajaksi.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   11.4.26 20:25:52

Aikuinen ihminen ei tarvitse työtilaisuuksiin kädestä pitäjää. Olet aikuinen ja työelämässä, et enää yläasteella. Jospa keskittyisit työasioihin enemmän kuin etsimään uusia ystäviä. Ja jos todella haluat välttämättä päästä porukan mukaan, niin saat varmaan suusi auki töissä. Jos kerran tiesit, että muut menevät porukalla, niin miksi et kysynyt voitko tulla samaa matkaa? Päätit ilmeisesti istua hiljaa marttyyrinä ja odottaa, että muut osaisivat lukea ajatuksesi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.4.26 21:12:37

Itseasiassa toin hyvin asiallisesti esille keskustelussa, kokoonkutsuja kääntyi kannoillaan ja lähti. Nyt on ihan joku muu kuin minä jäänyt sinne yläasteen teinijengiin. Muidenkin kanssa olen asiasta keskustellut, kun se on keskustelun lomaan sopinut, tai siitä on kysytty. Marttyyriksi en ole heittäytynyt enkä tarvitse kädestä pitäjää, aiemmin olen käynyt näissä tilaisuuksissa yksin koska olen ollut ainoa ammattiryhmäni edustaja ryhmässä. Ystäviäkin on, lähinnä odotan aikuisilta ihmisiltä asiallista käytöstä työpaikalla.

Lähettäjä: Niin mitä? 
Päivämäärä:   11.4.26 21:59:50

Nyt vaatisi vähän selkeämpää esimerkkiä tilanteesta. Teillä työajalla yhteinen tapahtuma johon yksi kokoaa joukon joka menee tapahtumaan niin millä? Ja tämä yksi joka kokosi porukan ja sinä kysyit asiasta vaan lähti luotasi pois? Et tässä vaiheessa kysynyt esimieheltäsi mitenkä homma nyt menee vaan olivat vain hiljaa vai mitä.

Sori, mutta ilman esimerkkiä tosi epäselvä kuvio. Itse olisin siinä vaiheessa, kun porukan kokooja ei suostu puhumaan kanssasi ihmetellyt asiaa esimiehen kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.