Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äitini vetää joka asiaan rahan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.26 16:57:50

Mitä ikinä sanookin,aina sieltä tulee että rahaa pitää säästää ja totuus kaikista asioista että hyi hyi ei saa käyttää rahaa. Nytkin kerroin matkasta ,niin hyi hyi ei saa mennä matkalle se vie rahaa ja ohjastaa meitä aikuisia ihmisiä että mihin me saamme käyttää rahaa. Nytkin rakennamme niin sieltä tulee aina vaan olikohan viisasta, olikohan järkevää tuhlata siihen, ette saa tehdä niin jne! Hän ei koskaan vahingossakaan sano mitään positiivista vaan aina vetää @!#$ rahat kehiin.
Hänellä ei ole osaa eikä arpaa meidän raha talouteen ja silti hän kuvittelee voivansa polkea minua suohon miten haluaa
Hän itse kulkee samoissa ryysyissä ja aina vaatteista kun uhrautua kuinka kalliita ja ei hän vaan. Hän on niitä ihmisiä jotka juovat kahvinsa kotona ja paheksuu heti, kun näkee kuvan kahvilasta että siellä sitä tuhlataan rahaa.

Re: Äitini vetää joka asiaan rahan

Lähettäjä: Niiinno... 
Päivämäärä:   11.4.26 17:38:49

Mun äiti kasvoi tuollaisessa perheessä. Arvaa mitä kävi? Hän opetti sitten meidät, omat lapsensa niin että mitään järkeä ei ole mitään säästää, kun kuitenkaan täältä ei mukaan niitä saa. Laskut meni avaamattomana roskiin. Omaa äitiään muisti aina haukkua "mitä sekin niitä mihinkään jemmaa, kuvittelee varmaan ostavansa jonkin ison talon"...

Et kumpi sitten parempi.... itse yritän noiden välimaastossa rämpiä =)

Lähettäjä: /-/ 
Päivämäärä:   11.4.26 17:45:15

Jos jotakin sellaista tulisikin (ero, talousvaikeuksia, työttömyyttä jne), että aloittajan pitäisi saada pihiltä äidiltään taloudellista jeesia, aloittaja varmaan muistaa mitä mieltä oli kun oli parisuhde, työtä, rakentamiset sun muut eikä kysy sitä talousjeesiä eikä edes ota vastaan vaikka pihi äiti tarjoaisi. Koska typerä pihistelijä, joka puuttuu asioihin. Eikö?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.4.26 17:46:44

Mun äiti taas pitänyt niin tiukassa hihnassa että omaa rahaa ei edes voi kertyä.

Päivämäärä:   11.4.26 18:36:23

No pihi äiti ei todellakaan mitään apua antaisi. Jos olen pyytänyt joululahkam rahana ratsastukseen, hän on todennut että siihen hän ei mitään anna. Usein myös toteaa että ei hällä rahaa. Säästäminen on eri asia kuin se, että mitään ei saa koskaan tehdä, mikä kuluttaa rahaa. Ei edes vaatteita saa ostaa ja ne pitää olla Tokmannin halpakamaa, mitä hankitaan. Hän todella yrittää ujuttautua ohjastamaan hallitse rahalla tyyliin, kun hänellä ei ole enää valtaa vanhemman asemassa. Nyt hän pyrkii siihen, että voi kiristää rahalla ja tuoden joka käänteessä esiin, että tuota ette voi hankkia ei teillä ole rahaa. Hän on aivan sekaisin omassa päässään.

Päivämäärä:   11.4.26 18:40:13

Mä olen varmaan kuin äitisi. Nytkin katson vierestä kun läheinen on ökyilevällä elämäntyylillään ajanut itsensä ulosottoon. Minulle hokee että osta se, mennään matkalle, matkustetaan tuonne ja tänne ja mikset osta sitä ja tätä kun sulla on rahaa???

Siksi on rahaa, kun elän säästeliäästi. Jos tulee hätätilanne, voin pelastaa itseni pulasta rahalla. Hän taas uppoaa syvemmälle suohon.

Aloittaja äitisi rakastaa sinua ja tietää että raha tuo turvaa.
Hän on huolissaan että elät niin kuin heinäsirkka kesällä ja talven tullen olet ongelmissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.