Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastamaan, varusteet

Lähettäjä: Jarmo 
Päivämäärä:   10.4.26 22:06:21

Moro. Oon joskus 25 vuotta sitte rattastanu viimeks ja nyt pääsisin alottamaan harrastuksen uusiks. Tarkotuksena ois että oikeesti alkais opetteleen hommat uusiks. Mut noi varusteet, kypärä, housut ja saappaat. En oo valmistajista koskaan kuullukkaan, ainakaan halvimmista. Kypärän ainaki haluan kunnollisen, kumisilla rattastussaappailla menin ennen ja housukki oli halvimmat, kokopaikkaset kuiteski. Eli siis suosituksia merkeistä ja malleista tahtosin. Mitkä kestää ja on hyvät? Miten nuo silikoonipaikat kestää ku ainaki työhanskoista ne lähtee aika haipakkaa pois?

Re: Ratsastamaan, varusteet

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   10.4.26 22:12:14

No jos lähdet ekaa kertaa kokeilemaan, en suosittele ostamaan kalliita varusteita, ennen kun tiiät, että jatkat harrastusta. Kypärä on tärkein, ja jos nyt aikuisten alkeisiin menet ni verkkarit ja tavalliset saappaat ajaa asiansa. Jos on liikoja varoja, ni ihan hevostarvikeliikkeistä saat apuja kaikkeen mitä voit ikinä tarvita lisää.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   10.4.26 22:16:39

Toki on mukavinta ratstastaa ihan ratstastushousuilla, mut perushousuja löytynee alesta tai kirppareilta. Verkkarit voi hiertää jos tunnin oikeesti harjoittelee ratsastusta.
Ne silikonit kestää yättävän hyvin näissä, mut ite alkuun ottaisin kokonahkapaikoilla.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   10.4.26 22:24:59

Itse olen ostanut viime vuosina horzelta muistaakseni Diana kokopaikkaiset housut. Nämä on mielestäni edulliset, siinä 100e luokkaa. Kypärän valitset itse, mutta on hyvä muistaa että kypärän hinnan saa sitten useistakin vakuutuksista takaisin, jos tiput. Voit sitten sillä rahalla hyödyntää uuden ostamista. Minulle yksi tärkeimmistä välineistä on laadukkaat saappaat, mistä tulee ihan erilainen tuki jaloille. En siis suosittele käyttämään ensin rahaa halvempiin, kun kohta pitää ostaa paremmat. Omat saappaat ostan horse riderilta tai hipposportista. Viime saappaat kestivät noin 10 vuotta ja hinta oli noin 500e. Ostin nyt uudet sbout saman hintaiset. Turvaliivi on tietysti myös hyvä. Yhteensähän näistä nyt tulee kustannuksia, mutta laadukkaat tavarat kestävät tosiaan käytössä sitten vaikka +10 vuotta

Päivämäärä:   10.4.26 22:34:55

Joo tosissaan oo harrastusta uudelleen alottamassa etten oo ihan heti luovuttamassa ni aattelin että kypärä ja housut ainaki on pakolliset. Kiitos noi dianat vois olla hyvät ja kiitos myös turvaliivi vinkistä, tällä ikää varmasti on iloa. Saappaita pitää kyl miettiä, 500€ hirvittää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.4.26 22:38:28

Oletko oikeasti mies?

Päivämäärä:   10.4.26 22:40:49

joo oon. Jos aattelit et mulle kelpaa naisten mallin housut ni sellaset kävi mulle sillo 2000 luvun kieppeilläki.

Päivämäärä:   10.4.26 22:42:08

Tykkäät siis tytyillä?

Päivämäärä:   10.4.26 22:42:35

?

Päivämäärä:   10.4.26 22:43:52

Pukeutua naisten vaatteisiin.

Päivämäärä:   10.4.26 22:52:08

Et oo tosissas

Päivämäärä:   10.4.26 22:52:35

Kyllä olen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.26 23:10:43

20e saat hyvät housut, nyt kesän tullessa suosittelen legginsejä koko silikonilla ja jotain ratsastuskenkiä. Kypärästä käy myös halvin jos tuntuu päähän hyvältä. Ihan yhtä turvallinen on. Saappaat jos välttämättä haluat niin nahkaiset kannattaa ostaa. Löytyy alle 100e. Kannattaa kattoa hööksin outlet.

Päivämäärä:   10.4.26 23:15:54

Saako 20€ oikeesti hyvät housut, vuosia kestävät? Saako parempia perusteluja et halpa on yhtö hyvö kypörö ku kallis? Saappaat jääköön mietintälistalle, mulla on nilkkamalliset kävelykengät korolla ni ne ehkä menee kerran tai pari.

Päivämäärä:   10.4.26 23:16:38

Oletko homo?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.4.26 23:27:26

Halvalla ei saa hyvää.

Lue mitä "Kyllä" kirjoitti. Siinä on kaikki oleellinen.
Ja turvaliivit suosittelen myös.

Jätä tuo teollisuuden välissä huomiotta.

Päivämäärä:   10.4.26 23:59:21

Kyllän ohjeet vaikuttais hyviltä, ehkäpä menen niillä kun kuiteski haluan kestävyyttä ja toimivuutta. Saappaat meen miettimään liikkeeseen, kiitos kaikille neuvoista!

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.4.26 00:25:51

Etkös sinä juuri ostanut lakatut suappoot?

Päivämäärä:   11.4.26 00:32:17

No viimeks oon ostanu alatukivarren autoon ja koiranluut, muuten vaan pariin kuukauteen ruokaa ja juomaa. ja sukat ostin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.4.26 00:33:22

Miksi ostit koiranluita?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.