Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juhlapaikka - taas Ällöä tarvittais

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   10.4.26 12:07:24

Hei - nyt pitäisi keksiä pk-seudulta kiva juhlapaikka kesällä pidettäviä valmistujaisia varten. Onkos Ällöllä vinkkejä? Ja saako mitään vuokrattua enää näin myöhään??

Re: Juhlapaikka - taas Ällöä tarvittais

Lähettäjä: En ole Ällö 
Päivämäärä:   10.4.26 12:22:20

, mutta voin vilkaista.

Millaiset speksit? Haluatko tilan + ruoat & juomat vai pelkkä tila omin tarjoiluin? Ja mikä on kiva? Siis joku merenrantahuvila, kartano luonnon keskellä vai kaupungin ytimessä juhlatila, missä on viimeisen päälle tekniikka kunnon bileille? Pitääkö juhlapaikalle päästä julkisilla kulkuneuvoilla?

Montako vierasta ja haluatko kaikki istumaan samaan tilaan vai voiko juhlatila koostua useista huoneista. Haluatko pihalle telttoja tms.?

Kuinka kaukana Helsingin keskustasta tila saa maksimissaan olla?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   10.4.26 12:22:45

Mistäpäin? Suomi on iso maa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.4.26 12:23:59

Jospa aloittajalle ei ole merkitystä, mistäpäin pääkaupunkiseutua.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   10.4.26 12:24:22

Sori nyt tuli muutkin vastakset esille eli pk seutu

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.4.26 13:11:41

Näillä spekseillä on mahdoton täysin mahdoton vastata.

- Monelleko hengelle?
- Tarvitaanko pitopalvelua vai teettekö itse tarjoilut?
- Omat juomat vai ei?
- Pitääkö kaikille olla istumapaikat vai enemmänkin cocktail-tyyppinen tilaisuus?
- Haluatko rennot saunajuhlat vai muodollisempaa?
- Siivoatteko itse vai maksatteko siivouksesta mieluummin?
- Budjetti?
- Tarvitsetteko astiat valmiina vai hoidatteko itse?
Ymsyms.

Päivämäärä:   10.4.26 13:34:22

Ja sitten on toki ravintoloiden kabinetit yms mahdollisuudet. Muuttuvia tekijöitä on niin paljon, ettei oikein voi ehdottaa mitään, kun ei tiedä, mitä haetaan.

Pelkkä valmistujaiset on turhan yleismaailmallinen termi, kun asioita voi tehdä niin eri tavoin. Olen ollut mm häissä, joissa hääpari vanhempineen oli tehnyt kaikki ruoat itse kuudellekymmenelle hengelle, häissä, jotka oli maistraatin jälkeen kivat saunabileet kavereille, häissä, joissa oli hyvin muodollista ja kaikki perinteiset hääleikit jne ja häissä, jotka järjestettiin tiloissa, joissa normaalisti toimi varsin hieno klubi ja ruokana oli aasialaisia cocktailpala-tyyppistä syötävää ja sushia. Ja olinpa kerran töissä häissä, jossa hyvin vaatimattomaan (ketjuravintolaan) tultiin lähipiirin illalliselle - kakkuna oli Frödingen pakastekakku. On hirveän paha ehdottaa mitään, kun ei yhtään tiedä, mitä on haussa. Ihmisillä on todella erilaisia tapoja juhlia. Hautajaisetkin voi olla tosi harras ja surullinen tilaisuus tai tosi riehakkaatkin juhlat, jossa vainajaa muistellaan hyvinkin äänekkäästi ja juomia tarjoillaan runsaalla kädellä.

Juhla- ja vuokratilojen tarjontaa on tosi paljon erilaisiin tarpeisiin.

Päivämäärä:   10.4.26 13:36:59

Ja koska joku lukee tekstiäni kuin piru raamattua, niin otin nuo häät ja hautajaiset esimerkiksi siksi, jotta näette, miten erilainen sama juhla voi olla. Aivan samoin valmistujaisten kanssa. Noissa on vain ollut suurin kontrasti omalla kohdalla ja siksi käytin niitä esimerkissä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.